تاریخ انتشار :جمعه ۱۲ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۶:۰۰
طرح الزام دولت به کاهش ۲۵درصدی صادرات نفت

ادامه کاهش قیمت نفت/ مجلس وارد عمل شد

عضو کمیسیون انرژی مجلس از طرحی مبنی بر الزام دولت برای کاهش ۲۵درصدی صادرات نفت خام کشور در سال ۱۳۹۴ خبر داد
ادامه کاهش قیمت نفت/ مجلس وارد عمل شد
طرح الزام دولت به کاهش ۲۵درصدی صادرات نفت
ادامه کاهش قیمت نفت/ مجلس وارد عمل شد
تاریخ انتشار : جمعه ۱۲ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۴:۵۱
به گزارش حدیدنیوز، مهدی موسوی نژاد با اشاره به اینکه سال گذشته در راستای کاهش وابستگی اقتصاد کشور به درآمدهای نفتی طرحی مبنی بر الزام دولت مبنی بر کاهش حجم صادرات نفت خام کشور تهیه شد که بیش از ۴۰ نماینده مجلس آن را امضا کردند گفت: متأسفانه این طرح از سال گذشته تاکنون در صحن علنی مجلس مطرح نشده است.


وی با اشاره به کاهش قیمت نفت در بازارهای جهانی و لزوم اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری گفت: با توجه به اینکه کاهش درآمدهای نفتی تهدیدی برای بودجه سال ۹۴ محسوب می شود قرار شد این طرح در صحن علنی مجلس مطرح شود.


وی گفت: با افزایش تحریم ها علیه کشور، صادرات نفت خام کشور محدود شد، به همین دلیل کشور مجبور شد برای حفظ درآمدهای نفتی خود نفت خام را با قیمت پایین تر از نرخ جهانی در اختیار دلال ها قرار دهد. این در حالیست که در صورت اجرای این طرح و اعلام رسمی کاهش صادرات نفت خام از سوی ایران علاوه بر تأثیر وضعی بر نرخ نفت خام در بازار جهانی، خواسته امام خامنه ای مبنی بر کاهش وابستگی اقتصاد کشور به درآمدهای نفتی عملیاتی می شود.


نماینده مردم دشتستان در مجلس با اظهار این که طبق طرح الزام دولت برای کاهش صادرات نفت خام باید حجم صادرات در سال ۹۴ نسبت به سال ۹۳، ۲۵درصد کاهش یابد گفت: در حال حاضر مجموع صادرات نفت خام، میعانات گازی و سایر فرآورده های نفتی حدود ۱.۴ تا ۱.۵ میلیون بشکه در روز است. البته با اجرای این طرح صادرات نفت خام و سایر محصولات نفتی کمتر از یک میلیون بشکه در روز نخواهد شد. http://hadidnews.com/vdcauone.49n6i15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما