تاریخ انتشار :دوشنبه ۱۵ تير ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۲۰
بیانیه جمعی از خانواده شهدا همزمان با مذاکرات هسته‌ای

خطوط قرمز رهبری در مذاکرات «فصل‌الخطاب» است/ ملت ایران از تحریم و تهدید باکی ندارد

جمعی از خانواده شهدا در بیانیه‌ای تاکید کردند: خطوط قرمز ترسیم شده در مذاکرات از سوی امام امت، فصل‌الخطاب ماست و کوچکترین تخطی از آن را تاب نمی‌آوریم.
خطوط قرمز رهبری در مذاکرات «فصل‌الخطاب» است/ ملت ایران از تحریم و تهدید باکی ندارد
جمعی از خانواده معظم شهدا همزمان با برپایی روزهای پایانی مذاکرات هسته ای ایران و ۱+۵ در وین، بیانیه‌ای صادر کردند که متن آن به شرح زیر است:

این روزها که هوای شهر پرشده از عطرآسمانی کربلائیان ایران، مدام با خود زمزمه می کنیم که ای از تبار سلمان و عمارها، درون سینه هاتان و در دستان بسته از جور اغیارتان سرّی را قریب به ۳۰ سال نهفتید، تا آنجا که داشت از خاطر بسیاری محو می شد که امنیت و آرامش امروز مرهون جان فشانی های شماست، پیام رجعت بهنگامتان را از سویدای جان دریافتیم و گواهمان حضوری است از جنس حماسه در مراسم تشییع پیکرهای پاکتان.

اکنون که ایران اسلامی در حال عبور از مقطعی حساس و سرنوشت‌ساز است و پس از بیش از ۱۰ سال، ماراتن مناقشات هسته ای به حساس ترین لحظات خود رسیده است، ما جمعی از یادگاران شهیدان شاهد برآن شدیم که چند سطری از دغدغه هایمان بگوییم و از خواسته هایمان:

خانواده های شهدا از عزیزترین بهره های زندگانی خویش چشم پوشیدند تا ضامن بقا و دوام نظام مقدس جمهوری اسلامی و وطن شوند لذا هر چند که این ایام بارها و بارها به دلواپسی ما طعنه زدند اما به جد دلواپسیم که مسئولان امر نسبت به خطوط قرمز تعیین شده از سوی مقام معظم رهبری در مذاکرات، توجه لازم را مبذول نکنند.

آنچه از آن به عنوان توافق سوئیس (لوزان) یاد می شود در چندین مورد، بی تردید امکان سوءاستفاده را برای حریفان ایران مهیا کرده است از قضا بیش از ۳۰ سال است، فریبکاریشان برای مردم ما به تعیّن رسیده است.

بی شرمانه و وقیحانه از لزوم بازدید مراکز نظامی و بازجویی دانشمندان سخن می گویند و متأسفانه مسئولان ذیربط –با شرمندگی– ساده لوحانه از بازرسی های مدیریت شده می گویند؛ در حالی که هنوز از آنچه همین دول مستکبر بر سر لیبی و عراق با همین بهانه آوردند، زمان زیادی نگذشته است.

جای بسی تأمل و شرمساری است که حضرات کار را به جایی رساندند که رهبری آگاه و فرزانه به صراحت فرمودند: «من اجازه نخواهم داد»؛ آقایان مدعی تدبیر در حساس ترین زمان از اثر تحریم حتی بر آب خوردن مردم سخن راندند تا جایی که نویسنده همسوی اصلاحات نیز بر این نحو سخن خرده گرفت و اذعان کرد که این سخنان حریف را به این باور می رساند که خوب فشار آورده و قدری فشار بیشتر لازم دارد و صدالبته برای ما شرم آور است که این گونه عزت و غیرتمان از مسئولان لگدکوب شود.

ما را داعیه اصحاب آخرالزمانی سیدالشهداست و شعارمان هیهات مناالذله و این فریاد بود که در تشییع اخیر متبلور شد؛ بی شک پیام جاویدان شهیدان ما ایستادگی است و مقاومت و از این روست که امروز خطاب به این غواصان شهید می گوییم پیامتان را دریافته ایم و جای هیچ شبهه نیست که امروز ایستادگی در برابر زیاده خواهی دنیای استکبار همان آرمان ناب شهداست.

جای بسی شگفت است که این پیام رسا و بلیغ را که هر بیننده منصفی از مراسم تشییع در می یافت، جمعی از یادگاران شهدا به سیاسی کاری جناح و گروهی منسوب کردند، آیا به این حقیقت اذعان ندارید که پدرانمان جز برای مقاومت در راه استقلال و آزادی وطن، جان شیرین در طبق اخلاص نهاده از راحت و رفاه چشم پوشیدند و خواسته و دغدغه مردم که در این مراسم بروز و ظهور یافت صدالبته چیزی جز این نبود و مگر ما از تیم هسته ای خواسته ای جز این داریم؟ و پیام رهبری دل آگاه نیز بر همین نکته اشارت داشت که پیدا شدن این شهدا در چنین برهه قطعاً تذکاری و تلنگری است برای همه که خدای ناکرده مقصد در هیاهوی تبلیغات گم شود و دچار خطا و نسیان شویم.

ما جمعی از یادگاران خونین پیکران ۸ سال دفاع مقدس با رهبری عزیز و آزاده و ارواح مطهر پدرانمان عهد می بندیم که عمار زادگانی هستیم که از سویدای جان پیام مقاومت و ایستادگی بر منهج روشن ولایت را از همه شهیدان و این شهدای تازه به آغوش میهن بازگشته دریافته ایم، با همه وجود دریافته ایم که باید از ناموس وطن و انقلاب عزیز و آرمانهای والایش تا پای جان دفاع کرد، خواه در خرمشهر و آبادان باشد، خواه ام الرصاص و الانبار و حلب...

با دستان بسته شما پیمان می بندیم که خاطره دستان بسته حیدر تکرار نخواهد شد، عهد می بندیم که برای همیشه بر دل معاویه و عمروعاص های معاصر، داغ بلاهت اشعری و سفاهت لشکر و حکمیت صفین را خواهیم نهاد.

از مجلس شورای اسلامی مصرانه خواهانیم که با نظارت دقیق و مسئولانه بر مذاکرات هسته ای به صورت جدی مانع از امکان پذیرش هر نوع معاهده ای گردند که بر دامن عزت و استعلای وطن لکه ننگ بنشاند.

سخنمان با تیم دیپلماسی که به تعبیر رهبری عزیز، فرزندان انقلابند، ضمن ارج نهادن به تلاش و زحمات خستگی ناپذیرشان این که: بدانید شاید این برگ، سرنوشت سازترین برگ دفتر نه فقط زندگانی سیاسی که همه عمر شما باشد، هشیار باشید که حریف غدّار است و کینه جو، مزوّر است و حیله گر و ما - چه بخواهند و چه نخواهند -چه بدانند و چه ندانند – از مکتب سیدالشهدا و یارانش نه تعامل و مذاکرة سازنده که ایستادگی در برابر آنچه ناحق است آموخته ایم، ما از این آموزگار بزرگ شجاعت، به نیکی فرا گرفته ایم که «انی لا اری الموت الاسعاده و الحیاه مع الظالمین الا برما».

بدانید که خطوط قرمز ترسیم شده در این مذاکرات از سوی امام امت خامنه ای عزیز- مدظله العالی- فصل الخطاب ماست و کوچکترین تخطی از آن را تاب نمی آوریم از آن رو که از پدران در خون خفته مان به نیکی آموخته ایم که اطاعت از ولی امر، رمز پیروزی و فلاح است، بدانید که اگر از این آزمون بزرگ سربلند بیرون آمدید، در دنیا و آخرت روسپیدید – ان شاءالله- وگرنه تردید نداشته باشید که خسره الدنیا و الاخره اید – خدای ناکرده-.

بدانید که ملت عاشورایی ما تا پای جان برسر عهد قدسی خود با امام و شهدا ایستاده است، از تحریم و تهدید باکی نخواهد داشت چنان که تا به حال بارها و بارها اثبات کرده رفاه و آسایش ناپایدار را بر عزت ابدی ترجیح نخواهد داد و عزت ابدی همانا پای فشردن بر نهج قویم ولایتی است که، تداوم ولایت الهی امامان برحق شیعه است.

آقایان دل قوی دارید که دعای شهدا و خانواده های آنان بدرقه راه شماست مادام که براین عهد و پیمانید، بدانید که به فرمایش رهبری عزیز که چند صباحی پیش از این فرمودند که گمان واهی کرده اند که ملت را در شرایط شعب ابی طالب نهاده اند حال آن که اکنون ملت در شرایط بدر و خیبر است - قریب به مضمون – پس توصیه اکید می کنیم که در کردار و گفتار خود به گونه ای نباشید که دشمن کینه ورز و فریبکار حس کند که اگر فشار را افزون گرداند می تواند باج بستاند.

و سخن آخر با دشمنان مکار این مرز و بوم و انقلاب بزرگ اسلامی، بدانید و شک نکنید که اشارتی از مولایمان بسنده است که کاخ رویاهایتان را – هر جا که بنا کرده باشید – تلی از خاکستر کند.

ما یادگاران سروقامتانی هستیم که سرودست می بازیم اما در برابر فرعونیان سر خم نمی کنیم و دست ذلت نخواهیم داد که اسلام عزیز به ما آموخته است: «ولن یجعل الله للکافرین علی المومنین سبیلا»

والعاقبه للمتقین
با امضاء ۱۷۵۰ نفر از فرزندان و همسران شاهد و...

http://hadidnews.com/vdcau6ne.49neu15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما