تاریخ انتشار :سه شنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۴۳
مدیرعامل ایران خودرو گفت: ایرانی‌ها با افتخار سوار خودروی ایرانی شوند.
یکه زارع: ایرانی‌ها با افتخار سوار خودروی ایرانی شوند
به گزارش حدیدنیوز، هاشم یکه زارع امروز در برنامه امضای قرارداد و تفاهم نامه طراحی خودرو با اشاره به اینکه در سال گذشته حدود یک میلیون و 300 هزار دستگاه خودرو در کشور تولید شده است، اظهار داشت: تصور کنید اگر ایران خودروساز نبود باید 13 میلیارد دلار ارز از کشور برای واردات این خودروها خارج می‌شد. امروز ما توانسته‌ایم با صرف یک بیستم ارز این دلارها تولیدات داخل را انجام دهیم و نیاز بازار را تأمین کنیم.

وی با بیان اینکه بعد از برجام اولین قرارداد خودرویی ایران و پژو برقرار شد افزود: هفته پیش نیز خط تولید انبوه خودروی 2008 با حضور رئیس جمهور افتتاح شد و اواخر امسال نیز خودروی 301 تولید و در آینده نزدیک 208 نیز راهی بازار می‌شود.

مدیرعامل ایران خودرو تصریح کرد: حداقل سه قرارداد دیگر با شرکت‌های خارجی به صورت همکاری مشترک در آینده امضا خواهیم کرد.

یکه زارع به امضای قرارداد امروز برای طراحی پلتفرم با مشارکت شرکت ایتالیایی اشاره کرد و گفت: در قرارداد ایران خودرو و پژو ما این اختیار را داریم که از پلتفرم این شرکت برای تولید محصولات خود نیز استفاده کنیم.

وی با اعلام اینکه اولین محصول طراحی پلتفرم امروز ایران خودرو با شرکت خارجی دو سال‌ونیم آینده وارد بازار می‌شود، تصریح کرد: قرار است خودروهای صندوق دار، هاچ بک، شاسی بلند، پیکاپ، هیبریدی و سدان از طریق این پلتفرم تولید شود.

مدیرعامل ایران خودرو با تأکید براینکه در این قرارداد ما تکیه اساسی را به قطعه ساز داخلی داشته‌ایم اظهار داشت: البته باید تأکید کنم اگر قطعه سازان در تأمین قطعات مورد نیاز خودروهای جدید خود را بروز نکنند در آینده به مرور ظرفیت آنها بلااستفاده خواهد بود به همین منظور باید در توسعه و انتقال دانش فنی اقدامات لازم را انجام دهند.

یکه زارع اضافه کرد: امسال در بخش خدمات پس از فروش نیز اتفاقات خوبی انجام خواهد شد باید هموطن ما با افتخار سوار خودروی داخلی شود. http://hadidnews.com/vdcaomne.49nmo15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما