تاریخ انتشار :جمعه ۲۹ شهريور ۱۳۹۲ ساعت ۱۸:۵۱
به بهانه شکست ناپذیری سپاهان در اصفهان برابر پرسپولیس

آیا این بار هم پرسپولیس در اصفهان می‌بازد؟

پرسپولیس در حالی به مصاف سپاهان می رود که چندین سال است سرخ های پایتخت رنگ برد را در بازی خارج از خانه ندیده اند .
آیا این بار هم پرسپولیس در اصفهان می‌بازد؟



ساعت ۲۰ امشب پرسپولیس دایی در حالی به مصاف سپاهان می رود که چندین سال است سرخ های پایتخت رنگ برد را در بازی خارج از خانه ندیده اند .


به گزارش حدیدنیوز، آخرین برد پرسپولیس در اصفهان و در مقابل سپاهان مربوط می شود به بازی برگشت سال ۸۲ که شاگردان وینگو توانستند با گل هند پیروانی سپاهان را ۲-۱ شکست دهند. علی دایی سرمربی امروز پرسپولیس در آن سال به عنوان بازیکن برای پرسپولیس به میدان رفت .

بازی های پرسپولیس سپاهان این چند ساله به خاطر جدال دو تیم بر سر قهرمانی در لیگ و جام حذفی همیشه از حساسیت خاصی برخورداره بی دلیل نیست که علی دایی بازی امروز رو در سطح دربی قلمداد کرده است .

سال پیش در زمان مربیگری خوزه در پرسپولیس ، سرخپوشان در بازی عجیب ۲-۰ به سپاهان باختند . بعد از این بازی بود که حرف و حدیث هایی در مورد آب معدنی های ورزشگاه فولاد شهر به وجود اومد که البته آزمایش های انجام شده اینطور نشان داد که این آب ها هیچ آلودگی ندارند .

آذر ۸۸، هوای اصفهان برفی بود و پرسپولیسی ها ۲-۱ بازی را واگذار کردند . تک گل پرسپولیس را باز هم سپهر حیدری زده بود و گل های سپاهان رو ابراهیم توره و هادی عقیلی .

در زمان راینر سوبل هم پرسپولیس با اندوخته ۱ امتیاز از اصفهان برگشته بود (۰-۰) . هر چند در بازی برگشت پرسپولیس در آزادی ۲-۱ مغلوب سپاهان شد تا پرسپولیس راینر سوبل از فولاد و بقیه مدعی ها عقب بیافته و رنگ قهرمانی رو در لیگ برتر چهارم نبیند .

اما سال ۸۴ ، سال تلخ پرسپولیس پروین بود . بازی رفت در آزادی پرسپولیس ۳-۲ مغلوب آرمناک پطروسیان و بقیه زرد پوشان اصفهانی شد و در بازی برگشت در اصفهان دیگر علی پروینی نبود تا باخت پرسپولیس را سر او بکوبند . پرسپولیس با مربی گری آری هان به اصفهان رفت و ۲-۰ مغلوب شد .

در دوره اول دنیزلی هم پرسپولیس بار اول برای بازی برگشت فینال جام حذفی به اصفهان رفت که البته با محبت مسعود مرادی به سپاهان بازی در وقت ۱۲۰ دقیقه ۱-۱ شد و به پنالتی رفت . در پنالتی هم این سپاهان بود که قهرمان جام حذفی شد .

در زمان افشین قطبی هم پرسپولیس در کوردس قهرمانی با سپاهان بود . ۱۶ هفته نباخته بود و آماده بود تا بالاخره در اصفهان طلسم را بشکند . سپاهان ۲ گل زد و با خیال راحت به بازی ادامه داد . در ادامه سوپر گل عباس آقایی که البته به کمک اشتباه محمد سواری دروازه بان سپاهان به دست آمده بود هم راه به جایی نبرد و پرسپولیس قهرمان قطبی هم در اصفهان ۲-۱ شکست خورده به تهران بازگشت . از اتفاقات تلخ آن مسابقه پرتاب نارنجک از سمت هواداران سپاهان بود که به صورت سرباز احمدی خورد و چشمان سرباز برای همیشه تنها سیاهی دید . کمیته انضباطی در آن سال به خاطر اتفاقات ورزشگاه فولادشهر از سپاهان امتیاز کسر کرد .

زیباترین خاطره هر پرسپولیسی بی شک بر می گرده به فینال لیگ برتر ۸۶ . افشین قطبی و بازیکنانش با وجود همه مشکلات – مثل کم شدن ۶ امتیاز – به ۱ قدمی قهرمانی رسیده بودند . حریف سپاهان بود و ورزشگاه آزادی میزبان ۱۰۰ هزار نفر بود . بازی تا دقیقه ۹۶ با گل های محسن خلیلی برای پرسپولیس و احسان حاج صفی برای سپاهان مساوی بود که ناگهان سپهر حیدری بازیکن سابق پرسپولیس کار را تمام کرد ! پرسپولیس به دراماتیک ترین شکل ممکن قهرمان ایران شد .

اما سنگین ترین شکست این چند ساله پرسپولیس در مقابل سپاهان با همین علی دایی به دست آمد . در لیگ دهم شاگردان علی دایی در مصاف با امیر قلعه نویی و زردطلایی های اصفهان در تهران ۴-۱ باختند ! گل های سپاهان را در آن بازی حیدری ، توره ؛ عنایتی ، عقیلی به ثمر رساندند و تک گل پرسپولیس را تیاگو زد .
مطمئنا این بازی فرصت خوبیست برای علی دایی تا هم به بیلان کاریش در مصاف با سپاهان سر و سامانی بدهد و هم پرسپولیس را به صدر جدول برساند . چیزی که سال هاست در پیچ و خم حاشیه ها از دست پرسپولیسی ها دور شده http://hadidnews.com/vdcao0nu.49nma15kk4.html
منبع : تهران پرس
نام شما
آدرس ايميل شما