تاریخ انتشار :سه شنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۲ ساعت ۰۹:۲۲
اسحاق جهانگیری که به منظور بررسی ظرفیت ها و پتانسیل های بندر چابهار به این سیستان و بلوچستان سفر کرده بود.
سیاستهای دولت مبتنی بر حمایت از سرمایه گذاران است
معاون اول رییس جمهور با بیان اینکه دولت با اتخاذ سیاستهای عالمانه شرایط رکود و تورم لجام گسیخته را به سمت کنترل پیش برده است گفت: پیش از این نرخ کالاها و ارز بسیار متغیر بود که خوشبختانه در حال حاضر در این زمینه ثبات ایجاد شده است.
 
به گزارش حدیدنیوز، اسحاق جهانگیری که به منظور بررسی ظرفیت ها و پتانسیل های بندر چابهار به این سیستان و بلوچستان سفر کرده بود شامگاه دوشنبه با حضور در همایش سرمایه گذاری و توسعه سیستان و بلوچستان در تالار فردوسی زاهدان اظهار داشت: سال گذشته رشد اقتصادی کشور منفی 5.7 و رشد تورم نیز 40 درصد بود که با اتخاذ سیاست های عالمانه دولت دربخش اقتصادی این شرایط را کنترل کرد.
 
وی با بیان اینکه در حال حاضر وضعیت نرخ ارز، کالا و تورم بهبود یافته افزود: طبق آمار اعلام شده از مرکز آمار در پنج ماهه گذشته نرخ تورم به 35 درصد رسیده و البته به این معنا نیست که  قیمت ها پایین آمده بلکه حاکی از کنترل رشد تورم است.
 
جهانگیری ادامه داد: دولت با تمام وجود و با اعمال سیاست های جدی رکود را از بخش تولید رفع خواهد کرد و از مهمترین سیاست ها در رفع رکود تأمین سرمایه در گردش واحدها و حمایت از صادرات کالاهای تولیدی است.
 
وی با بیان اینکه دولت درابتدای شروع به کار خود در بخش های مختلف از جمله سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و سیاست خارجی با مسایل جدی و چالش روبرو بود افزود: در بخش سیاست خارجی نیز دولت توانست در یک گفتگوی همراه با حکمت و عزت از کیان هسته ای کشور دفاع کرده و راهی برای عبور از تحریم های ظالمانه باز کند.
 
جهانگیری ابراز داشت: دولت در این مدت کوتاه تلاش کرده است تا مسایل کشور را شناسایی و با اتکا به تجربیات و توانمندی مدیران، امید را دردل مردم زنده و با تدبیر خویش این امید را حفظ کند.
 
 وی یادآور شد: درحال حاضر بنیان تحریم ها به هم ریخته است و امید می رود با فرصت های بوجود آمده زمینه سرمایه گذاری های داخلی و خارجی برای ایجاد رفاه مردم فراهم شود.
 
سرمایه گذاران در سیستان و بلوچستان حمایت می شوند
 
معاون اول رییس جمهور در همایش سرمایه گذاری و توسعه سیستان و بلوچستان از سواحل مکران و دریای عمان به عنوان یکی از ده ها گنجینه و فرصت های طلایی در کشور یاد کرد و افزود: باید با ایجاد زیرساخت های لازم و اتصال چابهار به راه آهن آسیای میانه این بندر به یکی از مناطق بین المللی در عرصه تجارت در ایران تبدیل شود.
 
وی توسعه کشور را مستلزم فراهم سازی زیر ساخت ها توسط دولت و توسعه صنعتی مبتنی بر محوریت بخش خصوصی عنوان کرد و افزود: بخش خصوصی باید سکان توسعه و تولید را در دست بگیرد.
 
وی به کارافرینان و سرمایه گذاران استان اطمینان بخشید امتیازاتی توسط دولت در نظر گرفته شود تا سرمایه گذاری در این استان با سایر استان های کشور تفاوتی نداشته و به تولید کننده احساس ضرر القا نشود.
 
جهانگیری افزود: دولت باید شرایطی فراهم کند که چنانچه در استانی مانند سیستان و بلوچستان که گفته می شود هزینه تولید 30 درصد بیشتر از سایر استان ها است، بخش خصوصی در شرایط مساوی با سایر مناطق قرار گیرد.
 
وی بیان داشت: صندوق توسعه دارای منابع ریالی و ارزی است و ردیف های بودجه نیز برای بخش توازن منطقه ای وجود دارد که استان سیستان و بلوچستان به هر میزان قادر به جذب تسهیلات و اعتبار باشد اختصاص خواهد یافت.
 
جهانگیری در این همایش همچنین قول داد تا به منظور تسریع در فعالیت های عمرانی هر بودجه ای که به سایر استان ها تعلق گرفت به سیستان و بلوچستان با 10 درصد افزایش اختصاص داده شود.
 
گازرسانی به سیستان و بلوچستان در اولویت قرار دارد
 
وی همچنین گازرسانی به مرکز سیستان و بلوچستان و برخورداری مردم استان از این نعمت را جزو اولویت ها و دستور کار دولت عنوان کرد و افزود: دولت همچنین از پروژه آبرسانی از دریای عمان به شهر های استان حمایت کرده و در این راستا از هیچ اقدامی فروگذار نخواهد بود.
 
جهانگیری افزود: در همین راستا هر سرمایه گذاری که در بخش تامین آب شرب ورود پیدا کند دولت خرید آب را تضمین می کند.
 
وی همچنین از حمایت صنعت شیلات در این استان خبر داد و گفت: سیستان و بلوچستان یکی از مهمترین مراکز صیادی کشور است که باید از آن به دلیل ایجاد اشتغال و تولید ثروت حمایت کرد. http://hadidnews.com/vdcamynu.49nau15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما