تاریخ انتشار :يکشنبه ۹ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۲۲:۳۰
گروه داعش با اعلام اینکه این دختران و زنان به دین اسلام گرویدند، هر کدام از آن‌ها را به مبلغ ۱۰۰۰ دلار آمریکایی به دیگر افراد خود در سوریه فروخته است.
داعش ۳۰۰ دختر ایزدی را فروخت

به گزارش حدیدنیوز، دیده‌بان حقوق بشر سوریه اعلام کرد گروه تروریستی داعش طی هفته‌های گذشته، دستکم ۳۰۰ دختر و زن از پیروان دین ایزیدی را که در عراق ربوده بود، به عنوان «برده و غنیمت جنگ با کفار» میان افرادش در سوریه تقسیم و به فروش رسانده است.

در بیانیه دیده‌بان حقوق بشر سوریه آمده است: گروه داعش با اعلام اینکه این دختران و زنان به دین اسلام گرویدند، هر کدام از آن‌ها را به مبلغ ۱۰۰۰ دلار آمریکایی به دیگر افراد خود در سوریه فروخته است.

برپایه این، گزارش دستکم ۲۷ مورد از فروش دختران پیروان دین ایزدی و ازدواج دادن آن‌ها بوسیله داعش در مناطق روستایی شمال شرق شهر حلب، حومه رقه و حسکه مشاهده شده است.

برخی افراد برجسته عشایر عرب و کرد سوریه در منطقه الشدادی و الحسکه جنوبی با پرداخت مبالغی پول به داعش از طریق واسطه‌ها، برای رهایی و بازگرداندن این دختران به خانواد‌هایشان تلاش می‌کنند.

سر‌شناسان عشایر عرب و کرد منطقه به بهانه خرید این دختران برای ازدواج، آن‌ها را از داعش تحویل گرفته و به خانواده ایشان باز می‌گردانند. مناطق الشدادی و الحسکه از مناطق تحت کنترل داعش است.

دیده‌بان حقوق بشر سوریه در بیانیه خود ضمن محکوم کردن داعش به خاطر ارتکاب جنایت‌های مکرر در حق مردم عراق و سوریه و ربودن زنان و دختران پیروان دین «یزدی‌ها، افزوده است، دیده‌بان حقوق بشر سوریه ارتکاب چنین جنایتی (برده داری و فروش انسان) را به شدت محکوم می‌کند. http://hadidnews.com/vdcamwne.49n6u15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما