تاریخ انتشار :سه شنبه ۱۸ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۱۵:۰۸
انتشار برخی اخبار موثق و یا غیر رسمی از نتایج روند مذاکرات هسته ای باعث افزایش مقطعی و کاهش موقتی ارز در بازار شده است .
دلار همچنان نسبت به نزول مقاومت می کند/پاسخ منفی دلار به کاهش قیمت در بازار / افزایش تقاضا و کاهش عرضه ارز
به گزارش حدیدنیوز؛ اخیرا انتشار برخی اخبار موثق و یا غیر رسمی از نتایج روند مذاکرات هسته ای باعث افزایش مقطعی و کاهش موقتی ارز در بازار شده است . این درحالی است که از زمان روی کارآمدن دولت یازدهم ، کارشناسان امیدوار به شروع روند نزولی قیمت ارز در بازار شده بودند .

روز گذشته اما دلار که در مسیر کاهش قیمتی افتاده بود به یکباره افزایش ۱۶۵ تومانی را تجربه کرد و از قیمت ۳۱۵۰ تومان به ۳۱۶۵ تومان رسید . برخی از کارشناسان و تحلیلگران اقتصادی علت افزایش مجدد دلار را بعد از فروکش کردن هیجانات ناشی از برخی اخبار دیپلماتیک در عواملی همچون افزایش تقاضا، کاهش صادرات میعانات گازی و کاهش عرضه ارز می‌دانند .

به گزارش اقتصاد پرس ، طلا نیوز در این زمینه نوشته : افزایش نرخ دلار از سوی دیگر باعث شد پیش‌بینی برخی فعالان از روند دلار در پی ثبت واردات و افزایش تقاضا درست از آب در بیاید. البته در این رشد عوامل دیگری همچون اخبار دیپلماتیک نیز نقش داشتند. اما آنچه مهم است نوسان‌گیری سال۹۱ و سوداگری‌های آن روز در بازار دو هفته گذشته تکرار نشد و گویا سرمایه‌گذاری دیگر در این بازار صرفه اقتصادی ندارد.

گفتنی است ، روز گذشته دلار تحت تاثیر اظهارنظر‌های عراقچی در رابطه با مذاکرات دو جانبه با امریکا وارد مسیر کاهشی شد و تا ۳۱۵۰تومان نیز پایین آمد، اما این روند کاهشی تداوم چندانی در بازار نداشت و بار دیگر دلار با افزایش نرخ نسبت به روز‌های گذشته به ۳۱۶۵تومان رسید . http://hadidnews.com/vdcam6ne.49n6615kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما