تاریخ انتشار :شنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۳۶
هندوانه کیلویی دو هزار و ۳۰۰ تومان/ انار ۹۰۰۰ تومان

آجیل مخصوص شب یلدا ۲۲ تا ۵۸ هزار تومان

بازار شب یلدا امسال شاهد آرامش و به نوعی رکود در بازار است.
آجیل مخصوص شب یلدا ۲۲ تا ۵۸ هزار تومان
به گزارش حدیدنیوز، بازار شب یلدا امسال شاهد آرامش و به نوعی رکود در بازار است.در حالیکه تنها یک روز به شب یلدا باقی مانده است با این وجود مانند سالهای گذشته شاهد صف های طویل در مغازه های آجیل و شیرینی فروشی نیستیم.

گزارش های میدانی خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران از قیمت آجیل و میوه در مغازه های سطح شهر درآستانه شب یلدا نشان میدهد که هر کیلو آجیل مخصوص شب یلدا از ۲۲ هزار تومان تا ۵۸ هزار تومان قیمت دارد که در این تفاوت قیمت میزان اقلام مخلوط ونوع آنها و همچنین محل فروش نیز تاثیر گذار است.

همچنین هندوانه نیز به طور میانگین به قیمت دو هزار و ۵۰۰ تومان به فروش میرسد و انار نیز که پای ثابت میوه های شب یلدا است از ۷۰۰۰ تا ۹۰۰۰ تومان قیمت دارد.

بر این اساس سفره شب یلدا برای یک خانواده چهار نفره با احتساب یک کیلو آجیل به قیمت میانگین ۳۵ هزار تومان و دو کیلو انار به قیمت ۱۶هزار تومان و یک کیلو شیرینی ۱۵هزار تومان و یک هندوانه به قیمت میانگین ۱۲ هزار تومان تقریبا معادل ۷۸ هزار تومان میشود.

با این وجود این طور که به نظر میرسد بازار شب یلدا امسال رونق هرسال را ندارد که از جمله عوامل آن می توان تعطیلی پی در پی و هم زمانی ایام شب یلدا با ایام عزاداری را نام برد.



http://hadidnews.com/vdcam0ne.49n6m15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما