تاریخ انتشار :دوشنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۲ ساعت ۱۷:۳۳
شاخص کل بورس امروز هم به روند نزولی خود ادامه داد و با کاهش ۴۴۱ واحدی در کانال ۸۳ هزار واحد درجا زد، در فرابورس هم، اوراق امتیاز تسهیلات خرید مسکن با کاهش قیمت داد و ستد شد.
شاخص بورس در کانال ۸۳ هزار واحدی درجا زد/روند نزولی ادامه‌دار نیست
به گزارش حدیدنیوز، بورس اوراق بهادار تهران به دنبال وجود ابهاماتی از لایحه بودجه سالانه و میزان اثرگذاری آن بر صنایع بورسی چند روزی مردد به افزایش یا روند کاهش است.
 
هم‌اکنون دو صنعت مهم بورسی از جمله پتروشیمی و معادن چشم‌ انتظار تصویب نرخ بهره مالکانه و خوراک هستند، تا نسبت به میزان اثرگذاری آن اقدام به تصمیم‌گیری کنند.
 
همچنین، امروز محمدرضا پورابراهیمی نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با ارائه تحلیلی از وضعیت صنایع مختلف بورسی و تأثیر اجرایی فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها اظهار داشت: اجرای فاز دوم روی دو بخش درآمدی و هزینه‌ای صنایع بورسی به طور مستقیم و غیر مستقیم اثرگذار خواهد بود.
 
بنابراین تحلیل صنایع بر مبنای میزان تعدیل نرخ در بودجه باید مورد بررسی قرار گیرد.
 
این عضو شورای‌عالی بورس تأکید کرد که روند نزولی بازار، ادامه دار نبوده و چشم‌انداز بازار همواره مثبت ارزیابی می‌شود.
 
بازدهی بورس به نسبت بانک‌ها حداقل 2 برابر است.
 
در جریان امروز بازار سهام شاخص کل بورس تهران با کاهش 441 واحدی همچنان در کانال 83 هزار واحدی درجا زده و ارزش بازار نیز روند کاهشی به خود گرفته است.
 
شاخص بورس با تاثیر منفی برخی پتروشیمی‌ها، صنایع فلزی، سیمانی، سرمایه‌گذاری، بانکی، فولادی، سیمانی و دارویی تحت تأثیر منفی قرار گرفت.
 
بر اساس این گزارش، هلدینگ صنایع پتروشیمی خلیج فارس 40 واحد، هلدینگ نفت، گاز و پتروشیمی 40 واحد، سرمایه‌گذاری غدیر 24 واحد، ملی صنایع مس ایران 19 واحد، پالایش نفت ایران 16 واحد، سایپا 15 واحد، بانک تجارت 12 واحد و کشتیرانی نیز 12 واحد اثر منفی بر شاخص گذاشتند، اما در مقابل پس از بازگشایی نماد (شکف) افزایش قیمت 334 درصدی را تجربه کرد و بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص گذاشت که به دنبال آن خدمات انفورماتیک، پالایش نفت بندرعباس و ماشین‌سازی اراک بیشترین تأثیر مثبت را داشتند.
 
در معاملات امروز بورس، نماد معاملاتی شرکت لیزینگ ایرانیان برای اولین بار پس از پذیرش و درج نام شرکت در فهرست شرکت‌های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران در بخش واسطه‌گری مالی بجز تأمین وجوه بیمه و بازنشستگی، گروه سایر واسطه‌گری مالی و طبقه اجاره‌داری مالی و در فهرست نرخ‌های بازار دوم بورس اوراق بهادار تهران از فرابورس به بورس منتقل شد.
 
امروز در مجموع معاملات بورس اوراق بهادار تهران، بیش از 550 میلیون برگ سهم به ارزش تقریبی 256 میلیارد تومان در 60 هزار و 607 دفعه مورد معامله قرار گرفت.
 
* معاملات فرابورس
 
در فرابورس نیز کاهش 14 واحدی به 801 واحد رسید و ارزش بازار اول و دوم نیز به 668 هزار میلیارد ریال نزدیک شد.
 
در این بازار امروز بیش از 372 میلیون برگ سهم به ارزش تقریبی 143 میلیارد و 600 میلیون تومان در 25 هزار و 712 دفعه داد و ستد شد.
 
در این بازار پتروشیمی مارون، پتروشیمی جم، هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه، تأمین مواد اولیه فولاد صبانور، پالایش نفت لاوان، پالایش نفت تهران، پتروشیمی زاگرس، نفت پاسارگاد و ذوب آهن اصفهان بیشترین تأثیر منفی را داشتند.
 
در این بازار مهندسی ساختمان راه‌آهن، افرانت، صنایع فولادی آلیاژی یزد، توسعه فناوری خوارزمی، فراورده‌های غذایی و قند چهارمحال و بیمه سامان و سرمایه‌گذاری تبدیل‌گران فارس خوزستان بیشترین افزایش قیمت را داشتند و در مقابل امتیاز تسهیلات خرید مسکن با روند نزولی کاهش 5 درصدی قیمت را برای چندمین روز پیاپی تجربه کردند.
 
همچنین در بازار ابزار های نوین مالی، معامله 86 هزارو 750 ورقه اجاره رایتل بیشترین حجم معاملات را کسب کرد و پس از آن داد و ستد 35 هزارو 640 ورقه گواهی سپرده انصار و 23هزارو 80 برگه اجاره مپنا به ترتیب در رده های بعدی قرار گرفتند.
 
در بازار ETF، بیشترین حجم معاملات به 273 هزار و 228 واحد صندوق قابل معامله سرمایه‌گذاری اطلس به قیمت هر واحد 9914ریال تعلق داشت و پس از آن صندوق‌های سرمایه‌گذاری کاریس و آساس در رتبه های دوم و سوم قرار گرفتند.
 
بر اساس پیام ناظر، نماد معاملاتی شرکت نیرو سرمایه، برای برگزاری مجمع عمومی عادی فوق العاده صاحبان سهام، روز چهارشنبه 16بهمن، در پایان معاملات امروز متوقف شد.
 
همچنین با توجه به اتمام مدت اعتبار اوراق گواهی حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن بهمن 89، این نماد معاملاتی سه شنبه 15 اسفند متوقف میژ شود.
 
از طرفی نماد معاملاتی شرکت بازرگانی و تولیدی مرجان کار، پس از ارائه اطلاعات واقعی، با محدودیت دامنه نوسان قیمت تا سقف 5 درصد، امروز معامله شد و نماد معاملاتی شرکت سرمایه گذاری پارس آریان ، پس از برگزاری جلسه هیأت مدیره در خصوص افزایش سرمایه و اعمال تصمیمات از فردا بدون محدودیت دامنه نوسان قیمت در سامانه جدید معاملات توافقی امکان پذیر می‌شود. http://hadidnews.com/vdcaiynu.49na615kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما