تاریخ انتشار :يکشنبه ۸ تير ۱۳۹۳ ساعت ۱۵:۴۷
صدور مجدد محصولات ايران خودرو به روسيه نشان مي دهد كه صنعت خودروسازي ايران در نتيجه تحريم هاي بين المللي نه تنها نشكسته بلكه توانسته مراتب رشد خود را با موفقيت ادامه دهد.
تقدير مجلس از شروع مجدد صادرات ايران خودرو به روسيه
به گزارش حدیدنیوز، روح الله عباسپور سخنگوي كميسيون صنعت و معدن مجلس شوراي اسلامي با بيان اين مطلب، گفت: صنعت خودرو از مولفه هاي مهم در اقتصاد كشور است، به همين دليل هدف تحريم هاي اقتصادي قرار گرفت.

وي كه در مراسم شروع مجدد صادرات ايران خودرو به روسيه سخن مي گفت، افزود: برخي شركت هاي همكار به دليل تاثيرپذيري از فضاي سياسي بين المللي محدوديت هايي را براي خودروسازي كشور ايجاد كردند، اما نتيجه اين شد كه خودشان با تعديل هفت هزار نفر از نيروي انساني در آستانه ورشكستگي قرار گرفتند.

عباسپور افزود: صنعت خودروي ايران مشكلات ناشي از تحريم را جدي نگرفت و تقاضاي بازار براي خودرو متوقف نشد و صنعت خودروسازي به رشد خود ادامه داد تا جايي كه امروز مجددا به روسيه صادر مي كنيم.

سخنگوي كميسيون صنعت و معدن مجلس اظهار داشت: روسيه هم با محدوديت هاي ناشي از تحريم مواجه شد، به همين دليل بايد تعامل بيشتر و بهتري با آن كشور داشته باشيم.

وي افزايش مبادلات تجاري را از راه هاي توسعه همكاري هاي دوكشور دانست و بر لزوم توجه جدي به صادرات خودرو به آن كشور تاكيد كرد.

عباسپور با اشاره به اعتماد جامعه نسبت به ايران خودرو گفت: با وجود بازار خوب داخلي، پايداري يك واحد توليدي در بلندمدت منوط به صادرات است؛ چرا كه بازارداخل محدود است.

سخنگوي كميسيون صنعت و معدن مجلس، رشد ايران خودرو را اميدواركننده و مسرت بخش توصيف كرد و گفت: با وجود چالش ها و محدوديت ها، امروز ظرفيت توليدي اين شركت بالا است و دولت و مجلس از آن حمايت مي كنند.

وي افزود: در لايحه بودجه در صندوق توسعه ملي و طرح هدفمندي يارانه ها، جهت گيري محلس بر حمايت از خودروسازي است، چون اين بخش اهميت بسيار دارد و با توجه به شعار اقتصاد مقاومتي، خودروسازي از مولفه هاي مهم در درآمد غيرنفتي به شمار مي رود.

عباسپور موقعيت صنعت خودروي ايران در منطقه را مطلوب توصيف و تصريح كرد: استاندارد، مطالبات بازارهاي صادراتي، كيفيت و تنوع محصولات، عوامل تعيين كننده در رقابت پذيري در بازارهاي صادراتي به شمار مي رود.

نماينده مردم بويين زهرا در مجلس، تعامل با دانشگاه و مراكز تحقيقاتي را از راه هاي ارتقاي كيفيت محصولات دانست و گفت: رشد و توسعه اقتصاد بايد بر مبناي دانايي باشد و اين امر ممكن نيست مگر از راه تعامل با مراكز تحقيقاتي ودانشگاهي.

وي مديرعامل ايران خودرو را به دليل توجه به همكاري با دانشگاه و شناسايي نخبگان ستود و گفت: نتيجه اين رويكرد افزايش قدرت رقابتي را موجب مي شود.

مراسم شروع مجدد صادرات محصولات ايران خودرو به روسيه پيش از ظهر روز يك شنبه هشتم تيرماه ۹۳ با حضور خبرنگاران رسانه هاي مختلف برگزار شد. http://hadidnews.com/vdcaiwne.49nwu15kk4.html
منبع : ا
نام شما
آدرس ايميل شما