تاریخ انتشار :دوشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۰۸:۲۷
میانگین مصرف روزانه بنزین کشور در هفته منتهی به هشتم اسفند ماه امسال با ٦٢٨ هزار لیتر افزایش نسبت به هفته پیش به ٦٩ میلیون و ٦٢٨ هزار لیتر رسید.
افزایش مصرف بنزین در هفته اول اسفندماه
به گزارش حدیدنیوز، مصرف بنزین کل کشور در بازه زمانی دوم تا هشتم اسفند ماه ٤٨٧ میلیون و ٤٠٠ هزار لیتر بود که در قیاس با هفته پیش از آن (٤٨٣ میلیون لیتر)، چهار میلیون و ٤٠٠ هزار لیتر افزایش یافته است.
 
بیشترین مصرف این فرآورده با ٧٥ میلیون و ٢٠٠ هزار لیتر به روزهای چهارشنبه و جمعه (ششم و هشتم اسفند ماه)و کمترین آن با ٦٠ میلیون و ٣٠٠ هزار لیتر به روز پنجشنبه (هفتم اسفند ماه) مربوط می شود.
 
از مجموع بنزین مصرفی در بازه زمانی یادشده ٢٥ میلیون و ٣٠٠ هزار لیتر آن بنزین سوپر است که از میانگین مصرف روزانه سه میلیون و ٦١٤ هزار لیتری این فرآورده حکایت دارد.
 
براساس گزارش شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی، همچنین بخشهای مختلف مصرف کننده سوخت مایع از جمله نیروگاههای کشور در بازه زمانی دوم تا هشتم اسفند ماه امسال، مصرف کننده این مقدار (٨٣٢ میلیون لیتر) نفت کوره و نفت گاز بودند.
 
در بازه زمانی یادشده، ٦١٥ میلیون و ٤٠٠ هزار لیتر نفت گاز و ٢١٦ میلیون و ٦٠٠ هزار لیتر نفت کوره مصرف شده است.
 
مقایسه آماری هفته منتهی به هشتم اسفند ماه امسال با هفته پیش از آن (٨٩٠ میلیون و ٦٠٠ هزار لیتر) از کاهش ٥٨ میلیون و ٦٠٠ هزار لیتری این دو فرآورده نفتی حکایت دارد.
 
بیشترین مصرف نفت گاز با ١٠٤ میلیون و ٦٠٠ هزار لیتر به روز سه شنبه(پنجم اسفند ماه)و کمترین میزان مصرف این فرآورده با ٦٠ میلیون و ٥٠٠ هزار لیتر به روز پنجشنبه (هفتم اسفند ماه) مربوط می شود.
 
همچنین، بیشترین مصرف نفت کوره با ٣٣ میلیون و ٣٠٠ هزار لیتر به روز پنجشنبه (هفتم اسفندماه)و کمترین میزان آن با ٢٩ میلیون و ٢٠٠ هزار لیتر به روز چهارشنبه (ششم اسفند ماه) مربوط می شود.
 
برپایه این گزارش، میانگین مصرف نفت گاز در هفته منتهی به هشتم اسفند ماه امسال، روزانه ٨٧ میلیون و ٩١٤ هزار لیتر و میانگین مصرف نفت کوره نیز ٣٠ میلیون و ٩٤٢ هزار لیتر بوده است. http://hadidnews.com/vdcaiene.49nu015kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما