تاریخ انتشار :شنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۰۸:۵۵
کافی است از جلوی داروخانه ۱۳ آبان رد شوید؛ اینجا نیز محلی است که زمزمه‌های فروش دارو به شما رساتر و با ترس کمتر از خیابان ناصر خسرو به گوش‌تان می‌رسد!
بساط دلالی دارو در جلوی داروخانه‌های معتبر
به گزارش حدیدنیوز، ناصر خسرو را می‌توان از شاعران بزرگ فارسی زبان، حکیم و جهانگرد ایرانی و از مبلغان مذهب اسماعیلی نام برد؛ ناصرخسرو دارای تالیفات بi سایر ارزشمندی است که از این آثار می‌توان به سفرنامه ناصر خسرو اشاره کرد اما نام این شاعر بزرگ فارسی با دارو عجین شده است!

خیابان ناصر خسرو در چندین سال اخیر با نام دارو عجین شده است به طوری که کسانی که به دنبال داروهای کمیاب هستند، حتماً سری به این خیابان زده‌اند.

تا چندی پیش از همان شمال خیابان ناصر خسرو که گذر می‌کردی، عابران پیاده‌ای را می‌دیدی که زیر گوش‌ات نجوا می‌کردند: «دارو!»، به طوری که از کار خود هیچ ترس و واهمه‌ای هم نداشتند؛ حتی این ترس را به دل خود راه نمی‌دادند که شاید مامور نیروی انتظامی باشید!

وارد خیابان ناصر خسرو که می‌شدید دیگر کلکسیونی از دارو و دارو فروشان در جلوی چشمان‌تان بدون هیچ واهمه‌ای عرض اندام می‌کردند و تنها کافی بود که نام داروی کمیاب خود را اعلام کنید تا کمتر از چند دقیقه این دارو از جاسازهای داروفروشان در دستان شما قرار بگیرد!

نیاز بیماران به داروهای کمیاب باعث می‌شد تا دلالان دارو در خیابان ناصر خسرو قیمت‌های گزافی برای آن اعلام کنند اما این تنها مشکل موجود نبود چرا که برخی داروها به دلیل عدم نگهداری صحیح فاسد شده و عواقب جبران‌ناپذیری برای بیماران به وجود می‌آوردند.

مردادماه سال جاری بود که سازمان غذا و دارو تصمیم گرفت تا با دلالان دارو در خیابان ناصرخسرو برخورد کند به طوری که این خیابان از وجود داروهای قاچاق برچیده شود.

به گفته مدیرکل دفتر بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات سازمان غذا و دارو، جلسات متعددی با ستاد مبارزه با قاچاق کالا و پلیس برگزار شد تا برای همیشه با معضل قاچاق دارو به صورت ریشه برخورد شود.

برخوردهای چند ماه گذشته با دلالان دارو در خیابان ناصرخسرو باعث شد کمتر در این خیابان شاهد حضور این افراد باشیم اما باید به این نکته توجه داشت که با این معضل به صورت ریشه‌ای برخورد نشد چرا که پیش از این دلالان در کوچه‌های فرعی ناصر خسرو حضور داشتند اما برخورد با آنها باعث شد تا این افراد روانه میدان امام خمینی (ره) شوند و بساط قاچاق خود را در این میدان پهن کنند!

اما آنچه که از آن به عنوان برخورد با دلالان دارو در خیابان ناصرخسرو از آن یاد شده، سبب شد تا این افراد که پیش از این در یک نقطه جمع بودند به سطح شهر آمده و حتی برخی دیگر محل کسب خود را به جلوی درب داروخانه‌های معتبری همچون ۱۳ آبان انتقال دهند!

کافی است از جلوی داروخانه ۱۳ آبان رد شوید؛ اینجا نیز محلی است که زمزمه‌های فروش دارو به شما رساتر و با ترس کمتر از خیابان ناصر خسرو به گوش‌تان می‌رسد!

هرچند که بدون شک می‌توان اذعان داشت که وزیر بهداشت دولت یازدهم جزو کارآمدترین و بی‌حاشیه‌ترین وزرا به شمار می‌رود اما از وی انتظار آن است که در خصوص دلالان دارو نه تنها در خیابان ناصر خسرو بلکه در تمام اماکنی که پاتوق این افراد است، اقدامی شایسته در خصوص پایان دادن به دلالی آنها انجام شود.


http://hadidnews.com/vdcai0ne.49n6y15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما