تاریخ انتشار :دوشنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۵۱
سودجویان چگونه از غفلت مسئولین سوء استفاده می کنند

قاچاق انسان به بهانه سایت همسر یابی

تعلل چند ساله سازمان ملی جوانان و به‌دنبال آن وزارت ورزش و جوانان در ساماندهی سایت‌های همسریابی...
قاچاق انسان به بهانه سایت همسر یابی
تعلل چند ساله سازمان ملی جوانان و به‌دنبال آن وزارت ورزش و جوانان در ساماندهی سایت‌های همسریابی باعث شده تا رشد آنها در یکسال اخیر به صورتی قارچ گونه و غیر قابل کنترل صورت پذیرد.


به گزارش حدیدنیوز به نقل از تهران پرس  تعلل چند ساله سازمان ملی جوانان و به‌دنبال آن وزارت ورزش و جوانان در ساماندهی سایت‌های همسریابی باعث شده تا رشد آنها در یکسال اخیر به صورتی قارچ گونه و غیر قابل کنترل صورت پذیرد.



سایت های همسر یابی، باشیوه های خاص خود و با استفاده از حربه های خاص و تحریک کننده این روزها تبدیل به یکی از بهترین روش های کسب در آمد برای صاحبان خود شده اند . پدیده ازدواج اینترنتی پدیده نوظهوری است که بعد از کپی برداری های داخلی از شبکه های اجتماعی به تدریج شکل گرفت و امروز همزمان با رشد قارچ گونه این سایتها در فضای مجازی آمار استفاده از آن نیز روز به روز رو به افزایش است ؛ کاربران در چت روم ها و سایت های همسر یابی بدون اطلاع از شیوه صحیح استفاده از آنها، سعی دارند با برقراری ارتباط با دیگران همسر ایده آل خود را انتخاب کنند .



چندی پیش با بالا گرفتن حرف و حدیث ها در رابطه با فعالیت های این سایت های خانواده برانداز برخی مسئولین انتظامی و اجتماعی خبر از ساماندهی قریب الوقوع این مراکز دادند اما به نظر می رسد با گذشت زمان همه چیز رو به فراموشی است و آزاد گذاشتن گردانندگان این سایت ها کار را به جایی رسانده که برخی از آنها با فراتر گذاشتن فعالیت های خود از حوزه های همسر یابی تبدیل به یک باند گسترده قاچاق زنان و دختران به کشور های حاشیه خلیج فارس شوند .



برخی از این سایت ها با در اختیار داشتن کارمندانی مجرب در آن سوی مرز ها که برای انجام عملیات روانی روی افراد آموزش کامل دیده اند طعمه های خود را پیدا می کنند و متناسب با جنسیت فرد برای او برنامه ریزی می نمایند و در نهایت با خالی کردن جیب کاربران در مدت چند ماه و یا سرگردانی این افراد در فضای وب به بهانه های واهی آنان را در ادامه مسیر تنها می گذارند .



متاسفانه با مشاهده برخی از این سایت ها نگارنده متوجه شده است که برخی از صاحبان گروه های همسر یابی کلوپ هایی را برای معرفی کیس های به قول آنها ناب در برخی کشور های حاشیه ای خلیج فارس به راه انداخته اند که بی شک با توجه به نوع فعالیت آنها در نهایت به سمت قاچاق انسان ختم خواهد شد .



از سویی به عقیده کارشناسان این ازدواج ها به دلیل مبتنی نبودن بر پایه های فرهنگی و ارزشی جامعه و آشنا نبودن افراد با یکدیگر و ارزش های خانوادگی طرف مقابل، به سرعت فرو می پاشد. از این گذشته شخصیت مجازی که افراد از خود در اینترنت تصویر می‌کنند خصوصا در چت روم‌ها و سایت‌های دوست‌یابی قابل اعتماد نیست تا بتوان با اتکا به آن یک ارتباط روشن و شفاف و انسانی را شکل داد. او نخستین و مهم‌ترین سطح ارتباط را برخورد چهره به چهره می‌داند. چیزی که می‌تواند هنگام راستگویی یا دروغگویی زبان بدن شما را آشکار کند. وقتی خجالت می‌کشید، از دروغ گفتن دستپاچه می‌شوید، غافلگیر می‌شوید یا در اثر یک مشکل از نظر جسمی دگرگون می‌شوید همه زیرنظر طرف مقابل است، اما در محیط اینترنتی ممکن است کسی نحیف و شکننده باشد و بگوید که قهرمان بدنسازی است ؛  در حقیقت امکان فریب افراد در فضاهای مجازی و اتاق‌های گفت‌وگو بیش از زمانی است که افراد رو در روی هم قرار گرفته و در مورد اطلاعات شخصی خود سخن می‌گویند .



این  سایتها چه با عنوان همسریابی و چه با عنوان دوست یابی اگر تنها راه به منجلاب کشیدن جوانان ما نباشند قطعا یکی از مهم ترین راه های آن است و حال باید دید که آیا فاکتور های نظارتی برای سایت‌های همسریابی در نظر گرفته خواهد شد یا همچنان بدون هیچ گونه پیگیری و رسیدگی به عملکردشان به فعالیت های خود ادامه می دهند . http://hadidnews.com/vdcaemnu.49nmi15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما