تاریخ انتشار :پنجشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۵۸
رئیس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)گفت: امسال قرار است 10 طرح در بخش معادن و صنایع معدنی افتتاح و به بهره برداری برسد که اعتبار آنها 372 میلیون دلار است.
10 طرح با اعتبار 372 میلیون دلار به بهره برداری می رسد
مهدی کرباسیان روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران رسانه های داخلی و خارجی، افزود : واحد آهن اسفنجی در سه کارخانه فولادسازی، آنتیموان سیستان و بلوچستان و افزایش دو برابری اسکله منطقه ویژه صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس از جمله این طرحها محسوب می شوند.

وی اضافه کرد: سال گذشته با وجود محدودیت های بودجه ای سازمان ایمیدرو یکهزار و ۶۳۴ میلیارد تومان در پروژه های مختلف جذب کرد و علاوه براین چهار پروژه به ارزش ۴۱۲ میلیون دلار نیز افتتاح شد و به بهره برداری رسید.

کرباسیان، افتتاح کارخانه سیمان ونزوئلا که در قالب پروژه های صادرات خدمات فنی و مهندسی اجرا شده و طلای زرشوران (تکاب آذربایجان غربی)به عنوان دو پروژه شاخص در سال گذشته ذکر کرد.

وی پروژه آلومینیوم جنوب (لامرد - فارس) با ظرفیت ۳۰۰ هزار تنی که قرار است ظرف ۳.۵ سال تکمیل و به بهره برداری برسد از برنامه های مهم دانست و یادآور شد: اکنون سه واحد تولید آلومینیوم کشور (آلومینیوم ایران (استان مرکزی)، المهدی و هرمزال (بندرعباس) در مجموع ظرفیت ۴۰۰ هزار تنی دارند و با افتتاح آلومینیوم جنوب در مجموع ظرفیت این بخش به ۷۰۰ هزار تن می رسد.

قرار است براساس سند چشم انداز ۱۴۰۴ ظرفیت تولید آلومینوم کشور به ۱.۵ میلیون تن برسد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: قرار است در برنامه ششم توسعه کشور ظرفیت تولید فولاد از رقم ۲۲ میلیون تن فعلی به ۴۰ میلیون تن برسد و مس کاتد نیز تا ۴۰۰ هزار تن ظرفیت سازی شود.

وی هفت طرح فولادی را از برنامه های مهم سازمان ایمیدرو دانست و اظهار داشت: این طرحها به دلیل مشکل مالی از سال ۱۳۸۵ متوقف مانده بود اکنون تمام آنها فعال شده و امسال بخش آهن اسفنجی سه طرح به بهره برداری خواهد رسید.

فولاد سپیددشت(چهارمحال و بختیاری)، نی ریز (فارس)، قائنات (خراسان جنوبی)، شادگان (خوزستان)، میانه (آذربایجان شرقی)، بافت (کرمان)، سبزوار (خراسان رضوی) هفت طرح فولاد استانی است.

کرباسیان تامین مالی این هفت طرح را از محل وجوه ایران نزد چین به میزان ۱.۸ میلیارد یورو ذکر کرد و گفت: ماشین آلات مربوط به این طرحها اروپایی یا اروپایی -چینی است.

وی شیوه قیمت گذاری برای واگذاری طرحهای فولادی را براساس نرخهای کارشناسان دادگستری اعلام کرد و اظهار داشت: واگذاری ها براساس اطلاع رسانی عمومی صورت گرفته و سهم سازمان ایمیدرو در هریک از این طرحها بین ۲۰ تا ۳۵ درصد است و بقیه را بخش خصوصی مشارکت دارد.

http://hadidnews.com/vdcaeane.49num15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما