تاریخ انتشار :سه شنبه ۲۷ فروردين ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۱۴
وقتی استاد و شاگرد در هرزه نگاری همکار می شوند

از رویای خصوصی گلشیفته و بهروز وثوقی رونمایی شد !+عکس

این نقد به بررسی ضعف های بازی دو بازیگری که نمایش از اسم و رسم آنها بهره می برد نشسته است.
از رویای خصوصی گلشیفته و بهروز وثوقی رونمایی شد !+عکس
نویسنده منتقد: با توجه به سابقه و آشنایی دست‌اندرکاران اصلی این نمایش با هنر، در باور نمی‌گنجد اما این کار عملا سوءاستفاده "تجارتی" به شکل بد آن از هنر تئاتر و علاقه مردم به هنرمندان مشهور است.

به گزارش حدیدنیوز، سایت گویا نیوز وابسته به اپوزیسیون خارج از کشور به نقد تئاتری نشسته که اتفاقا گلشیفته فراهانی و بهروز وثوقی بازیگران اصلی آن بوده و حول و حوش این نمایش تبلیغات فراوانی هم شده است.

«یک رویای خصوصی» : هیاهوی بسیار برای .... ؟ 

این سایت وابسته به اپوزیسیون در نقد ساختار فیلم و سطحی بودن آن نوشت: نویسنده ، کارگردان و بازیگران سعی کرده اند از این داستان ساده، روایتی دراماتیک و دیدنی ارائه کنند. با وجود شناخت نویسنده و کارگردان از تئاتر، کار اصلی که بعهده او بوده بصورتی مغشوش و گیج و گنگ انجام شده است. نویسنده در خلق یک اثر دراماتیک، سرگردان و ناموفق است. کار او مانند دوختن یک لحاف چهل تکه است که هم تکه تکه هایش را بد رنگ انتخاب و بی منطق جمع آورده و هم این تکه ها را خیلی بدتر بهم وصل کرده است. 




ظاهرا نه تنها بازی ضعیف گلشیفته در این تئاتر و سطح بسیار نازل بازی او زبان منتقد را گشوده بلکه رقاصی ها و آوازه خوانی های گاه و بی گاه او نیز مذاقش را تلخ کرده و می نویسد: در صحنه هایی سارا (گلشیفته فراهای) ترانه هایی می خواند که نمی توان آنها را به نمایش ربط زیادی داد. نهایت اینکه در حدود یک ساعت و نیمی که ما شاهد رفت و آمدها، گفتگوها و کشمکش های بی دلیل و با دلیل آدم های بازی هستیم از هیچ جا به هیچ جا نمی رسیم.


در ادامه، این نقد به بررسی ضعف های بازی دو بازیگری که نمایش از اسم و رسم آنها بهره می برد نشسته و می افزاید: بهروز وثوقی بار دیگر نشان می دهد در کار صحنه راحت نیست. وثوقی در ارائه نقش جاوید موفق نشده و حتی به سختی و با ارفاق هم قابل باور نیست. خانم گلشیفته فراهانی هم عمدتا با آوازه گری (تبلیغ جنجالی – غوغا سالاری) و بار سنگین جنجال خبری که در حاشیه های زندگی این بازیگر از ایران گریخته! مطرح شده در این کار عرضه می شود. بازی این بازیگر در کار به شدت یک بعدی است و در بسیاری از صحنه ها بیشتر به نظر می رسد از موقعیتی که بدست آورده و توانسته در کنار بازیگر پر آوازه ای چون بهروز وثوقی به صحنه برود، خوشحال و حسابی ذوق زده است و مشغول شیطنت های خود شده. کار و حضورش اصلا عمقی ندارد. دیالوگ هایی که می گوید مثل حباب نقش بر آب می شوند و هیچ اثری بر تماشاگران بجا نمی گذارند.

نویسنده با انتقاد از دست اندرکاران تئاتر رویای خصوصی و سوء استفاده و عوام فریبی آنها در پایان می آورد: با توجه به سابقه و آشنایی دست اندرکاران اصلی این نمایش با هنر، در باور نمی گنجد اما این کار عملا سوء استفاده "تجارتی" به شکل بد آن از هنر تئاتر و علاقه مردم به هنرمندان مشهور است. البته هنرمند باید ارزش هایش شناخته شود و برای کارش دستمزد خوب بگیرد. اما زمانی باید از حرفه اش انتظار بهره برداری مالی عادلانه داشته باشد که کارش را بعنوان هنرمند درست انجام بدهد. به عشق و علاقه مردم، آنها که با خرید بلیت های گران قیمت چنین نمایش هایی با جان و دل به هنرمندان خود ارج می گذارند. 



فکر می کنم با آنچه از گوشه و کنار شنیده شده ،می توان به جرئت گفت دست کم همه تماشاگران، از آنچه به آنها عرضه شده خشنود نیستند و بخصوص از قیمت های کلان بلیت اجراها شکایت دارند. سخن آخر اینکه بنظر می رسد کسانی که برای اینکارسرمایه گذاری کرده اند به «رویای خصوصی» (!) خود که تجارت به معنای بد آن و پول در آوردن با سوء استفاده از نام ها هنرمندان مشهور است، بخوبی جامعه عمل پوشانده اند...ولی آیا هنرمندان صاحب نامی که این کار را عرضه کرده اند، موافق با طرح و نقشه سرمایه گذاران بوده اند؟ پرسش اینست! http://hadidnews.com/vdcaain6.49naa15kk4.html
منبع : سراج24
نام شما
آدرس ايميل شما

دنياشو به چي فروخت به لخت بودن