تاریخ انتشار :سه شنبه ۲ مهر ۱۳۹۲ ساعت ۰۹:۱۱
سید حسن نصر الله دبیر کل حزب الله در سخنانی از همه اهالی جنوب لبنان خواست تا با نیروهای امنیتی همکاری کنند.
به گزارش حدیدنیوز  به نقل از شبکه المنار:"سید حسن نصر الله" دبیر کل حزب الله در سخنانی از همه اهالی جنوب لبنان خواست تا به نیروهای امنیتی و نظامی در لبنان همکاری کنند وافزود: آنچه که ما انتظار داریم ان است که نیروهای امنیتی نیز مسئولیت کامل خود را انجام دهند.



"نصر الله" در ادامه با تاکید بر اینکه از زمان انفجار در "الرویس" مسئولیت خود را بر عهد گرفتیم گفت: ما امنیت شخصی را نمی پذیریم و این جزئیی از فرهنگ ما نبوده و ما هرگز این کار را انجام نداده ایم.



دبیر کل حزب الله گفت: ما از زمان انفجار در "الرویس" از دستگاه های رسمی درخواست کردیم تا اداره امور را به دست ما بسپارد.



وي اضافه کرد: برخی افراد با اقدامات ما به مخالفت برخواسته و بر علیه ما حملات رسانه ای شدیدی را برای مخدوش کردن چهره این تلاش ها براه انداختند.



نصر الله درباره  انفجار  "الرویس" گفت: ما به نتایج قطعی و نهایی دست پیدا کردیم و مشخص شد که چه کسی و در کجا پشت این انفجار ایستاده است و این طرف کسی جز تکفیری ها نیست که به عنوان مخالفان دولت سوریه در حال فعالیت است و معتقدم این همان نتیجه ای است که طرف های رسمی در دولت لبنان نیز بدان دست پیدا کردند.



دبیر کل حزب الله درباره شایعه انتقال تسلیحات شیمیایی سوریه به لبنان گفت: برخی از شخصیت های مخالف نظام در سوریه اعلام کردند که تسلیحات شیمیایی سوریه برای "حزب الله" ارسال شده است و بر خلاف گفته هایم که در آن بارها تاکید کرده ام" سوریه از ما همه نوع حمایتی می کند، اما من بار دیگر تاکید می کنم که "حزب الله" هیچگونه سلاح شیمیایی از سوریه دریافت نکرده است."



سید حسن نصرالله در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد: برخی معذوریت های دینی وجود دارد که استفاده از سلاح شیمیایی حتی در جنگ با رژیم صهیونیستی را حرام می داند.



"نصر الله" گفت: اينکه ما در "زحله" شبکه های ارتباطی دایر کرده ایم نه امروز و نه فردا قابل قبول نخواهد بود.



دبیر کل حزب الله افزود: اگر ریاست جمهوری لبنان از ما بخواهد در گفتگوها شرگت می کنیم، چرا که معتقدیم این امر منافع ملی ماست.



"سید حسن نصر الله" در بخش دیگری از سخنان خود به مساله سوریه پرداخت و گفت: باید بررسی کنیم که چه کسی اول در سوریه مداخله کرد و منافع ملی ما برای دخالت در سوریه چیست؟



نصر الله ارسال نامه به "بارک اوباما" رئیس جمهور آمریکا را مداخله خطرناکی در اوضاع سوریه خواند و گفت: هرگونه اقدام نظامی در سوریه بازتاب های منفی در لبنان بر جای خواهد گذاشت.



وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه برخی از کشورهای عرب حوزه خلیج فارس مانند عربستان،حزب الله را متهم به ورود به خاک سوریه می کنند، افزود: اظهارات این مقامات اشتباه و نادرست است.



نصر الله افزود: جنگجویان تروریست غیر سوری حاضر در سوریه تعداد آنان به ده ها هزار نفر می رسد و این اقدام آنان بمثابه اشغالگری در این کشور است و کار به جایی رسیده است که حتی "ائتلاف ملی مخالفان سوریه" نیز از دست آنان شکایت می کنند.



وی همچنین از ابراز آمادگی سوریه برای حضور در نشست ژنو ۲ و اقدام ایران برای حل و فصل سیاسی بحران سوریه خبر داد.



دبیر کل حزب الله در پایان سخنرانی خود با انتقاد از سرکوب مخالفان بحرینی از سوی رژیم آل خلیفه،بر ادامه اعتراضات مسالمت آمیز مخالفان تاکید کرد. http://hadidnews.com/vdca6wnu.49niu15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما