تاریخ انتشار :دوشنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۴۰
‌رئیس اداره غذا و داروی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی گیلان از اجرای طرح بسته‌بندی برنج در استان خبر داد و گفت: فروش برنج فله‌ای تا پایان سال ممنوع می شود.
ممنوعیت فروش برنج فله‌ای تا پایان سال
به گزارش حدید نیوز؛ مهندس محمد موقتی مقدم  با بیان اینکه اداره غذا و دارو وظیفه نظارت بر تولیدات مواد غذایی و بهداشتی استان را برعهده دارد، اظهار کرد: فعالیت اداره مذکور براساس سیاست های سازمان غذا و دارو، تاکید بر موضوع ایمنی مواد غذایی و معرفی نشانگرهای رنگی تغذیه ای و نشان ایمنی و سلامت است.
 
وی از اجرای طرح درج نشانگرهای رنگی تغذیه در کلیه محصولات غذایی خبر داد و گفت: تا پایان سال تمام محصولات باید نشانگرهای رنگی تغذیه را داشته باشند.
 
رئیس اداره غذا و داروی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی گیلان یادآور شد: در این نشانگرها میزان انرژی، چربی، نمک و اسیدهای چرب ترانس محصولات با رنگ های سبز، زرد و قرمز نشان داده می شود.
 
مقدم با اشاره به اینکه گیلان جزو استان‌های برتر در دریافت نشان "سیب سبز" است، افزود: از پنج شرکت گیلان، 11 محصول دارای سیب سبز سلامت هستند.
 
وی چای سبز و روغن زیتون گیلان را از محصولات دارای نشان ایمنی و سلامت برشمرد و گفت: طرح بسته‌بندی برنج گیلان نیز در سال جاری اجرا می شود.
 
رئیس اداره غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با تاکید بر اینکه "پس از اجرای بسته‌بندی برنج در گیلان، فروش برنج فله‌ای ممنوع می‌شود"، یادآور شد: در این راستا با رؤسای شالی‌کوبی‌های استان های شمالی گفت وگو شده است.
 
مقدم با اشاره به اعطای مجوز به 70 واحد تولیدی جهت بسته‌بندی برنج در گیلان گفت: بر روی بسته‌بندی برنج گیلان، شماره تولید و پروانه درج می‌شود.
منبع:ایسنا
http://hadidnews.com/vdca6ene.49ne615kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما