تاریخ انتشار :سه شنبه ۲۶ فروردين ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۴۴
اگر سازمان بازرسی کل کشور اختیارات کافی داشت به هیچ عنوان بابک زنجانی‌ها، شهرام جزایری‌ها و خسروی‌ها به وجود نمی‌آمدند، اختیارات این سازمان بسیار پایین است و باید افزایش یابد. بانک پاسارگاد ۸ میلیارد دلار از بانک مرکزی پول دریافت کرده، چرا سازمان بازرسی وارد نمی‌شود تا ببیند این پولها چه شده‌اند؟ این پولها در دبی سرمایه‌گذاری شده‌اند. ما نمی‌دانیم باید منتظر بمانیم تا ببینیم چه بخش‌هایی از سیستم اداری ما قرار است بسته شود موازی‌کاری یکی دیگر از مشکلات در این زمینه است، هم اکنون ۱۷۳ نفر بالای ۵۰ میلیارد تومان، ۶۱ نفر بالای صد میلیارد تومان و در کل ۱۵ هزار میلیارد تومان بدهکار کلان داریم.
وام ۸ میلیارد دلاری بانک مرکزی به بانک پاسارگاد/ دریافت وام ۳۰۰ میلیاردی با سفته!
به گزارش حدیدنیوز، نمایندگان مخالف و موافق کلیات دائمی شدن قانون سازمان بازرسی می‌گویند: فردی ۳۰۰ میلیارد تومان با سفته از بانک وام دریافت کرده که این فرد و رئیس شعبه هم‌اکنون در زندان هستند، بانک پاسارگاد وام ۸ میلیارد دلاری دریافت کرده و این پول در دبی سرمایه‌گذاری شده است.



نادر قاضی‌پور نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی صبح امروز (سه‌شنبه پارلمان) در سخنانی به عنوان اولین مخالف کلیات طرح دائمی کردن قانون تشکیل سازمان بازرسی کل کشور، اظهار داشت: اسلام دین مچ‌گیری نیست بلکه دین پیشگیری است، سازمان بازرسی کل کشور با توان بالای خود در امر پیشگیری جایگاه مهمی دارد و سازمان بازرسی کل کشور می‌تواند حفاظت فرهنگی را طبق نظر رهبر معظم انقلاب انجام دهد.



قاضی‌پور تصریح کرد: اگر سازمان بازرسی کل کشور اختیارات کافی داشت به هیچ عنوان بابک زنجانی‌ها، شهرام جزایری‌ها و خسروی‌ها به وجود نمی‌آمدند، اختیارات این سازمان بسیار پایین است و باید افزایش یابد.



نماینده ارومیه در مجلس خاطرنشان کرد: بانک پاسارگاد ۸ میلیارد دلار از بانک مرکزی پول دریافت کرده، چرا سازمان بازرسی وارد نمی‌شود تا ببیند این پولها چه شده‌اند؟ این پولها در دبی سرمایه‌گذاری شده‌اند.



در ادامه این جلسه علیرضا خسروی نماینده مردم سمنان در مجلس نیز در سخنانی به عنوان دومین مخالف کلیات طرح مذکور، خاطرنشان کرد: قانون اساسی در کنار نظارت مجلس، قوه قضاییه را هم به چنین وظایفی موظف کرده است، این نظارت به ویژه در حوزه اداری دولت به شدت مشهود است که نشان دهنده تأثیر قوه قضاییه در کنترل قضایی دولت است.



وی افزود: دیوان عدالت اداری بر همه اعمال و اقدامات قوه مجریه نظارت دارد، امروز یکی از برجسته‌ترین سازمان‌های کشور سازمان بازرسی کل کشور است که اختیارات بالایی در تمامی قوا بر عهده دارد و می‌شود گفت که سازمان بازرسی کل کشور یک سازمان فراقوه‌ای است.



خسروی خاطرنشان کرد: باید دید خروجی این سازمان چه بوده است، امروز یک اتفاقی در بانک‌های کشور رخ می‌دهد، اختلاف ۳ هزار میلیارد تومانی که یارانه‌ای که به میزان یارانه یک ماه مردم است را چه کسی شناسایی کرد، این دوستان کجا بودند و صحبت‌هایی که در بحث‌های مختلف شد، نهایت این اقدام تذکر بانکی که می‌خواهد صد میلیون برای گردش در سرمایه به تولید بدهد، دوستان بازرسی در تقسیم و توزیع آن حضور داشته باشند.



نماینده سمنان در مجلس بر همین اساس خاطرنشان کرد: ما نمی‌دانیم باید منتظر بمانیم تا ببینیم چه بخش‌هایی از سیستم اداری ما قرار است بسته شود موازی‌کاری یکی دیگر از مشکلات در این زمینه است، هم اکنون ۱۷۳ نفر بالای ۵۰ میلیارد تومان، ۶۱ نفر بالای صد میلیارد تومان و در کل ۱۵ هزار میلیارد تومان بدهکار کلان داریم.



حسن کامران نماینده اصفهان در مجلس نیز در سخنانی به عنوان اولین موافق کلیات طرح دائمی کردن قانون تشکیل سازمان بازرسی کل کشور، گفت: سازمان بازرسی باید تقویت و اختیارات آن زیاد شود، قبلاً سازمان بازرسی صرفاً گزارش دهنده بود و دستگاه‌ها به گزارش‌های این سازمان توجهی نمی‌کردند اما خوشبختانه مجلس به این سازمان اختیارات داد تا امکان برخورد داشته باشد.



وی افزود: البته ممکن است در این مسیر دانه درشت‌ها ناراحت شوند، ما باید از سازمان بازرسی کل کشور تشکر کنیم که زیر فشار دانه درشت‌ها ابرو خم نکرد و بنده شاهد دارم فردی ۳۰۰ میلیارد تومان با سفته از بانک وام دریافت کرد و در حال حاضر فرد مذکور و رئیس شعبه در زندان هستند.



کامران در بخش دیگری از سخنانش خاطرنشان کرد: قانون سازمان بازرسی باید دائمی شود چون اگر این اتفاق نیفتد دانه درشت‌ها چشم دارند که قانون تشکیل سازمان بازرسی اصلاح شود.



وی تأکید کرد: اجرای مأموریت سازمان بازرسی در راستای اقتصاد مقاومتی است چرا که مبارزه با فساد نیز در جهت اقتصاد مقاومتی است لذا ما باید این نهاد را تقویت کنیم و به پایداری این قانون برای مبارزه با فساد کمک کنیم. http://hadidnews.com/vdca66nu.49noa15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما