تاریخ انتشار :پنجشنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۴۲
معاون وزير صنعت،‌ معدن و تجارت ايجاد شركت مشترك ميان ايران خودرو و پژو را سرفصل جديدي از تحول در صنعت خودروسازي خواند.
 به گزارش حدید نیوز و به نقل از ایکوپرس محسن صاحی نیا در نشست مشترک مدیران ایران خودرو و پژو سیتروئن تاکید کرد:اين شركت بايد بتواند با توليد محصول با كيفيت و قيمت رقابتي، داخلي سازي و صادرات محصول به جايگاه بسيار خوبي از فعاليت هاي واحد توليدي در مقايسه با شركت هاي خارجي دست يابد. 

محسن صالحي نيا شناخت دو شركت از يكديگر را از محاسن قرارداد ايران خودرو و پژو دانست و گفت: اهداف و رويكردها در دور تازه همكاري ها منطبق بر اهداف و راهبردهاي وزارت صنعت است.


وي با اشاره به شكل گيري همكاري با ديگر خودروسازان خارجي تصريح كرد:‌ ايكاپ بايد محصول رقابتي و باكيفيت توليد كند تا توان رقابت در بازار را داشته باشد.


 معاون وزارت صنعت، معدن و تجارت افزود: مديران ايراني و فرانسوي با به اشتراك گذاردن تجربيات خود بايد موجب بالندگي شركت ايكاپ در صنعت كشور شوند. 


وي تقويت توليد كيفي و رقابت پذير، كسب توان فني و مهندسي در توليد اقلام مرتبط با صنعت خودرو و توليد مبتني بر استاندرادهاي نوين را از جمله سياست هاي وزارت صنعت در سه سال اخير در ارتباط با راهبرد و اهداف توسعه صنايع در كشور خواند و گفت: استفاده از ابزارهاي مناسب براي توليد محصول با ايمني بالا و ميزان كم مصرف سوخت و همچنين تدارك ابزارها و مراكز مربوط به پايش و اندازه گيري براي دستيابي به اين اهداف در وزارت صنعت،‌ معدن و تجارت دنبال مي شود.


صالحي نيا با تاكيد بر توليد محصول منطبق با استاندارد آلايندگي يورو 5 و 6 ، داخلي سازي محصول را مزيتي براي قطعه سازان ايراني دانست و گفت: با اجرايي شدن قرارداد امكان صادرات قطعه در شبكه صادراتي پژو نيز فراهم خواهد شد.


وي گفت: با توجه به ساختار سازماني شركت ايكاپ و برنامه زمانبندي دقيقي كه اعلام شده تا انتهاي سال اولين محصول مشترك ايران خودرو و پژو وارد بازار خواهد شد.


وي با اشاره به اهداف ترسيم شده براي سه سال آينده ايكاپ اظهار اميدواري كرد: با سرمايه گذاري 400 ميليون يورويي، ايجاد ظرفيت توليد 200 هزار دستگاه در سال براي توليد خودروهاي مطلوب مشتري و صادرات 30 درصدي آن در بازار 400 ميليوني منطقه، شرايط مناسبي براي خودروسازي كشور فراهم خواهد شد.


 مديرعامل ايكاپ نيز در اين نشست اجراي پروژه همكاري ايران خودرو و پژو را نقطه عطفي در صنعت دوكشور خواند و گفت:‌ اين اقدام مي تواند تحولي بزرگ را براي آينده هر دو شركت و منطقه ايجاد كند.


محمدرضا معتمد ضمن اداي احترام به مديرعامل قبل ايكاپ گفت:‌ با جديت و همتي كه در دوطرف وجود دارد نتايج بسيار خوبي از اين همكاري حاصل خواهد شد.

http://hadidnews.com/vdca66ne.49nyu15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما