تاریخ انتشار :شنبه ۱ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۱۷
برخی تعاونی‌های مسکن بدون انجام مراحل مربوط به فروش اقساطی، واحدهای این طرح را به متقاضیان واگذار کرده اند.
تحویل ناقص و شبانه مسکن مهر توسط برخی تعاونی‌ها
در حالی پروژه‌های نیمه‌تمام مسکن مهر از کمبود منابع مالی رنج می‌برند که برخی تعاونی‌های مسکن بدون انجام مراحل مربوط به فروش اقساطی، واحدهای این طرح را به متقاضیان واگذار کرده و این متقاضیان نیز حاضر به پرداخت اقساط خود نیستند.

به گزارش حدیدنیوز، ورود تعاونی‌های مسکن به طرح مهر از همان ابتدا حاشیه‌هایی راه به همراه داشت که مهم‌ترین آن واکنش منفی انبوه‌سازان به اقدام دولت وقت در سپردن ساخت و ساز پروژه‌های مسکن مهر به تعاونی‌ها بود.

گرچه حضور تعاونی‌ها باعث کاهش قیمت‌تمام شده ساخت مسکن مهر شد و رکورد ۲۳۰ هزار تومان برای احداث یک مترمربع به ثبت رسید، اما در چند سال اخیر دیگر خبری از دستاوردهای تعاونی‌ها نیست.

در عوض گرفتاری‌هایی که برخی تعاونی‌های مسکن برای مردم و دولت به‌وجود آورده‌اند تقریبا تمام اقدامات مثبت گذشته آنها را تحت‌الشعاع قرار داده است. یکی از این مشکلات مربوط به تحویل واحدهای مسکن مهر بدون امکانات به مردم در دولت یازدهم بوده است.

مسئله‌ای که قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر چندی پیش در رابطه با آن به تسنیم گفته بود:‌متاسفانه برخی تعاونی‌ها با تحویل مسکن بدون امکانات برای دولت و مردم مشکل ایجاد کرده‌اند.

مهرآبادی یادآور شد: متاسفانه تعاونی‌های مسکن در برخی جاها حرف گوش نمی‌دهند و با فشار اعضا واحدهای بدون امکانات را تحویل می‌دهند و برای دولت و مردم مشکل ایجاد کرده‌اند.

این در حالی است که برخی تعاونی‌های مسکن پا را فراتر گذاشته و اقدام به تحویل شبانه واحدهای مسکن مهر به اعضای خود کرده‌اند، آن هم بدون این‌که این واحدها مراحل مربوط به فروش اقساطی را طی کرده باشند.

این مسئله باعث شده تا عملا هیچ مکانیسمی برای بازپرداخت تسهیلات مسکن مهر وجود نداشته باشد و متقاضیان نیز برای فروش اقساطی این واحدها مراجعه نکنند.

وزارت راه و شهرسازی به‌عنوان متولی مسکن کشور به‌دنبال حل این مشکل است که البته تاکنون نتوانسته چاره‌ای برای آن بیاندیشد. یکی از پیشنهاداتی که برای الزام متقاضیان جهت باز پرداخت اقساط مسکن مهر مطرح شده قطع انشعاب آب و برق واحدهای تحویل شده مسکن مهر است.

مسئولان وزارت راه و شهرسازی معتقدند وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی باید فشار بیشتری را به تعاونی‌ها بیاورد تا آنها دیگر واحدهای مسکن مهر را شبانه و بدون دریافت دفترچه اقساط واگذار نکنند.

گفته می‌شود مدیران کل تعاونی‌ها به این نکته اذعان دارند که زور آنها به تعاونی‌ها برای عدم تحویل واحدهای مسکن مهر بدون فروش اقساطی نمی‌رسد و وزارت تعاون باید با مدیران عامل و هیات مدیره تعاونی‌های متخلف به‌طور جد برخورد کند. http://hadidnews.com/vdca0mne.49n6m15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما