تاریخ انتشار :شنبه ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۰۰
چه مقاصدی در پس چنین اعمالی را دنبال می‌ شود؟

وهابیون همانند کشیش سوزاننده قرآن هستند

به گزارش حدیدنیوز، شبکه پرس تی‌وی گفت‌وگویی را با محسن صالح، استاد دانشگاه لبنان در بیروت درباره نظرات وی در مورد هتک حرمت مکان‌های مقدس در سوریه به دست تروریست‌های وهابی انجام داده است


جام دینی: پرس تی‌وی: محسن صالح این جا می‌خواهیم نگاهی داشته باشیم درباره موضوع هتک حرمت یک مکان مقدس و این که آیا این مسئله مصداق تحریک به فرقه‌گرایی هست یا نه؛ این گونه اعمال به دست شبه‌نظامیان مورد حمایت غرب انجام می‌شود و به روشنی بیان‌گر چنین چیزی است.

آن‌ها چه مقاصدی در پس چنین اعمالی را دنبال می‌کنند؟

محسن صالح: خب، چنین اعمالی نشان می‌دهد که این افراد نه به مکان‌ها مقدس مسلمانان احترام می‌گذارند و نه به مردم بی‌گناه که به دست این گروه‌های تروریستی با خونسردی تمام کشته می‌شوند.

و من می‌توانم حدس بزنم که چه کسی درباره فرقه‌گرایی و شیعه و سنی صحبت می‌کند ... خب، ابن عدی یکی از بزرگ‌ترین همراهان حضرت محمد (ص) بود و خداپرستی او و درکش از پیام اسلام و همکاری او به ویژه با حضرت امام علی (ع) و خاندان ایشان بر همگان روشن و شناخته شده است. پس به نظر من نمی‌توانیم به کسانی که این عمل را انجام دادند بگوییم سنی یا القائده و یا النصره و یا هر کس دیگری که جزو سنی‌ها هستند؛ فکر می‌کنم که آن‌ها متعلق به هیچ گونه بشری در دنیا نیستند. آن‌ها قاتل هستند که مردم را می‌کشند و تلاش می‌کنند تا تمامی مکان‌های مقدس را تخریب کنند و حتی اگر بتوانند حتی به کعبه هم رحم نخواهند کرد.

پرس تی‌وی: خب، بر مبنای آن چه شما گفتید، بنابراین فکر می‌کنم این مسئله این حقیقت را نشان می‌دهد که تعدادی از این شبه نظامیان از نظر مالی مورد حمایت قرار گرفته‌اند، از سوی کشورهای خارجی پشتیبانی می‌شوند تا از جاهای دیگر مثلا افریقا به سوریه بیایند.

پس می‌توانیم بگوییم که یک ملغمه‌ای در پیش رو داریم؛ ملغمه‌ای از شبه نظامیان که در درون سوریه علیه دولت دمشق سلاح به دست گرفته‌اند؟

محسن صالح: به نظر من این‌ها کسانی هستند که از سوی وهابیونی که معتقد هستند تمامی دیگر مسلمانان بی ایمان و به هیچ چیز دیگری جز وهابیت نمی‌اندیشند مورد پشتیبانی مالی قرار گرفته و مسلح شده‌اند. آن‌ها از امریکا و کشورهای اروپایی فرمان می‌گیرند که در واقع برای هیچ مکان مقدس اسلامی احترام قائل نیستند؛ آن‌ها درست مثل همان کشیش تری جونز که به قران کریم بی‌احترامی کرد و آن را سوزاند، هستند و این نشان دهنده چهره واقعی آن‌ها و چهره حقیقی این آدم‌ها است که هیچ تعلقی به اسلام ندارند و وقتی درباره استبداد و دیکتاتوری در سوریه سخن می‌گویند در واقع در خدمت صهیونیسم و برنامه‌های امریکا در منطقه هستند.

و شعارهای آن‌ها و کارهای که انجام می‌دهند نشان دهنده چهره واقعی آنان است؛ آن‌ها متعلق به مردم این منطقه نیستند چه در عراق، چه در سوریه و یا هر جای دیگر.

به گمان من این آدم‌ها متعلق به تفکرات قبیله‌ای هستند که در حقیقت با وهابیون، سازمان جاسوسی امریکا و سازمان جاسوسی اسرائیل همکاری می‌کنند و به این فرهنگ اسلامی هیچ تعلقی ندارند.

ارزش‌های مسلمانان آن‌ها را از انجام چنین اعمالی منع کرده است؛ آن چه که امروز انجام شد، یا دیروز و پیش از این واقعا تماما کارهای شرم‌آوری است که آن‌ها در سوریه و عذاق انجام می‌دهند. http://hadidnews.com/vdca0mn6.49noo15kk4.html
منبع : جام نیوز
نام شما
آدرس ايميل شما