کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

دلایل ناکامی کیانوش رستمی در مسابقات جهانی

25 آذر 1396 ساعت 9:47

در حالی که کیانوش رستمی اصرار دارد در مسابقات جهانی مصدوم بوده، نایب رئیس فدراسیون وزنه‌برداری این موضوع را رد می‌کند.


به گزارش حدیدنیوز، در فاصله چند روز تا آغاز رقابت‌های جهانی وزنه‌برداری، خبری منتشر شد مبنی بر این که کیانوش رستمی از ناحیه رباط زانو دچار پارگی شده و شاید نتواند در این مسابقات روی تخته برود. همین مسئله نگرانی اهالی وزنه‌برداری را در پی داشت. در نهایت این وزنه‌بردار توانست در رقابت‌های قهرمانی جهان شرکت کند و در حالی که در حرکت یک ضرب مدال نقره کسب کرده بود در دوضرب نتوانست کاری از پیش ببرد و در کسب مدال دوضرب و مجموع ناکام ماند. پس از این مسابقات رستمی عنوان کرد که با آسیب‌دیدگی شدید روی تخته رفته است. هر چند منتقدان وزنه‌برداری ایران اعتقاد داشتند او می‌توانست در حرکت دوضرب وزنه‌های سبک‌تری را درخواست کند تا حداقل مدال برنز دوضرب و مجموع خود را قطعی کند.
 
اما جالب‌ترین و قابل‌تامل‌ترین اظهارنظر را داود باقری که نایب رئیس فدراسیون وزنه‌برداری که مسئولیت کمیته پزشکی این فدراسیون را بر عهده دارد انجام داد. او گفت: کیانوش یک آسیب‌دیدگی قدیمی داشت و خودش نزد دکتر نوروزی می‌رفت و فیزیوتراپی می‌کرد. قبل از اعزام هم او مصدومیت جزیی داشت که با پیگیری که از سرمربی تیم ملی داشتم متوجه شدم آسیب‌دیدگی جدیدی در آمریکا برای او به وجود نیامده است. الان هم فدراسیون پزشکی ورزشی مسئول درمان مصدومیت کیانوش و سایر ورزشکاران است که همکاری خوبی هم با فدراسیون وزنه برداری دارد و از این بابت تشکر می‌کنم.
 
باقری در مورد این که کیانوش گفته بود رباط بالای زانویش پاره شد، اظهار داشت: چنین چیزی ثابت نشده. مگر می‌شود رباط بالای زانو پاره شود و او بتواند روی تخته برود. اگر رباط زانو پاره شود ثبات مفصل و زانو از بین می‌رود. در گزارش معاینه اقای دکتر کیهانی نیز پارگی تایید نشده بود ضمن اینکه سایر وزنه‌برداران مثل بهداد، علی‌حسینی و هاشمی آسیب دیده بودند که آسیب‌دیدگی آنها پیگیری و توانبخشی صورت گرفت.
 
کیانوش رستمی هم در خصوص وضعیت مصدومیت گفت: رئیس فدراسیون وزنه‌برداری قول داده در چند روز آیینده اقدامات لازم را برای درمان پای مصدومم انجام دهد. امیدوارم این اتفاق زودتر رخ دهد.
 
وی در مورد این که پارگی رباط زانویش واقعیت دارد یا خیر، تصریح کرد: این مسئله واقعیت دارد و رباط بالای زانوی من پاره شده است.
 
با توجه به این اظهارنظر مشخص نیست حق با کدام یک از طرفین است. از یک طرف کیانوش رستمی اصرار دارد که در مسابقات جهانی مصدوم بوده و از طرف دیگر باقری این موضوع را رد می کند. با این اوصاف شاید این مسئله به یک حاشیه جدید برای وزنه‌برداری و ورزش کشور تبدیل شود.
منبع: میزان


کد مطلب: 36353

آدرس مطلب :
http://www.hadidnews.com/news/36353/دلایل-ناکامی-کیانوش-رستمی-مسابقات-جهانی

حدید نیوز
  http://www.hadidnews.com