کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

طرح تبدیل خیابان ولیعصر به پیاده راه باید سالها مورد بررسی قرار بگیرد/نباید اجازه دهیم تجربه 17 شهریور تکرار شود

28 شهريور 1395 ساعت 10:51

هر خیابانی که بخواهد تبدیل به پیاده رو شود باید شهرداری پیوست های اقتصادی، اجتماعی، ترافیکی و... را هم به شورا بیاورد و شورا بررسی کند و به این نتیجه برسد که در این پروژه کسی متضرر نشود و ترافیک یا نا هنجاری عمومی به وجود نمی اید


به گزارش حدید نیوز؛ خیابان ولیعصر یکی از طویل ترین خیابان های مشجر شهر تهران است که طول ان به 17 کیلومتر می رسد.این خیابان از میدان راه اهن در جنوب تهران شروع شده است و به میدان تجریش در شمال تهران منتهی می شود. این خیابان در سال 90 به ثبت ملی رسید و باعث شد اهمیت این خیابان و توجه به ان را افزایش یابد تا جایی که یکی از مهم ترین وظیفه مسولین مربوطه حفظ بافت اصلی خیابان و درختان ان می باشد.

در چند ماه اخیر پیشنهاداتی مبنی بر افزایش مساحت پیاده رو در این خیابان شده بود که نخستین بار این پشنهاد را مهندس مهدی چمران رئیس شوورای شهر تهران مطرح کرد. این پیشنهاد با واکنش های مختلفی همراه بود و عده ای به دلیل عدم کارایی و موفقیت طرح خیابان 17 شهریور این نگرانی را داشتند که این خیابان هم به سرنوشت خیابان 17 شهریور دچار شود.

اما در این خصوص دنیا مالی به عنوان عضو شورای شهر تهران گفت: «وضعیت پیاده راه این اصلی ترین خیابان تهران بایستی رو به بهبودی برود. این بدان معنا نیست که خطوط سواره حذف شود. یک بحثی در شورای شهر و شهرداری مطرح شده است که وسعت پیاده راه در خیابان ولیعصر(عج) افزایش پیدا کند»

طبق گفته های اقای دنیا مالی طرح پیادره رو سازی در خیابان ولیعصر با طرح خیابان 17 شهریور تفاوت دارد و قرار نیست که در خیابان ولیعصر خودرو های سواری حذف شوند اما با این حال نکته ای که مهم است این است که اهمیت خیابان ولیعصر بسیار بیشتر از خیابان 17 شهریور است و اگر قرار بر این است که تغییر و تحولاتی در این خیابان صورت بگیرد باید سالها و به دور از شتابزدگی تحقیقات مختلف روی این پروژه صورت بگیرد تا خدایی نکرده مهم ترین و قدیمی ترین خیابان پایتخت تبدیل به مشکلی جدید نشود.

در همین خصوص گفت و گوی کوتاهی انجام دادیم با ابوالفضل قناعتی عضو شورای شهر تهران و در پاسخ به سوال ما، مبنی بر پیشنهاد مهندس چمران در مورد خیابان ولیعصر گفت: اقای مهندس چمران عنوان کردند اماکنی که ظرفیت لازم را برخوردار هستند را تبدیل به پیاده رو کنیم اما پیاده رویی که در خیابان 17 شهریور احداث کردند به دلیل اینکه ظرفیت های لازم را نداشت با مشکلات جدی رو به رو شد.

عضو شورای شهر تهران اظهار داشت: هر خیابانی که بخواهد تبدیل به پیاده رو شود باید شهرداری پیوست های اقتصادی، اجتماعی، ترافیکی و... را هم به شورا ارائه کند و شورا بررسی کند و به این نتیجه برسد که در این پروژه کسی متضرر نشود و ترافیک یا نا هنجاری عمومی به وجود نمی اید. اگر این کارها صورت نگیرد نتیجه اش می شود خیابان 17 شهریور که شهرداری مجوز شورای شهر را نداشته است و خودش راسا این پروژه را انجام داده است که در حال حاضر نیز عواقبش گریبانگیر شهرداری و مردم شده است.

قناعتی عنوان کرد: در خصوص خیابان ولیعصر نیز اقای چمران تنها یک پیشنهاد دادند به عنوان اینکه این مسیر قابلیت تبدیل به پیاده رو را دارد ولی این پیشنهاد نیز بلاخره باید در کمیسیون فرهنگی، عمران،شهرسازی،محیط زیست وسلامت و پلیس راهور بررسی شود چراکه خیابان ولیعصر همانند خیابان 17 شهریور یک کیلومتر نیست بلکه سی کیلومتر طول دارد و برای تغیرات در این خیابان طویل قطعا باید یک بررسی جامع در شهر تهران صورت بگیرد و حد اقل باید پنج تا شش سال روی این پروژه کار شود


کد مطلب: 34085

آدرس مطلب :
http://www.hadidnews.com/news/34085/طرح-تبدیل-خیابان-ولیعصر-پیاده-راه-باید-سالها-مورد-بررسی-قرار-بگیرد-نباید-اجازه-دهیم-تجربه-17-شهریور-تکرار-شود

حدید نیوز
  http://www.hadidnews.com