کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

باهنر در نشست خبری:

جامعیت «جبهه مردمی نیروهای انقلاب»/آرای روحانی ریزش کرده است

13 دی 1395 ساعت 19:51

دبیر کل جبهه پیروان خط امام و رهبری با اشاره به اینکه جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی از سوی نیروهای انقلابی درحال بررسی است، گفت: این جبهه از جامعیت خوب و نسبی برخوردار است.


به گزارش حدیدنیوز به نقل از مهر، محمدرضا باهنر دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به حماسه ۹ دی گفت: برخی وانمود می‌کنند فتنه ۸۸ تمام شده و باید گذشته را فراموش کنیم؛ این اشتباه برخی است. در سال ۸۸ فتنه عظیمی ایجاد شد و عده‌ای یا توهم داشتند که پیروز انتخابات خواهند شد یا عمد داشتند، از این رو می‌خواستند کمبود رأی خود را کف خیابان‌ها جبران کنند.

وی ادامه داد: نظام، انواع راه و روش‌ها را جلوی پای مخالفان گذاشت اما هیچ‌کدام از این راه‌ها را قبول نکرده و به کار خود ادامه دادند؛ اینها هم جمهوریت و هم اسلامیت نظام را هدف قرار دادند.

دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری افزود: این امر به سال ۸۸ ختم نمی‌شد، می‌خواستند کلیت نظام را از ریشه بزنند. شورای نگهبان، حاکم جمهوریت و اسلامیت نظام است که قصد داشتند آن را زیر سؤال ببرند. در این بین، خارجی‌ها هم پای کار آمدند و این کار را ادامه دادند.

این فعال سیاسی اصولگرا با اشاره به فتنه‌گری‌های روز قدس و شعار «نه غزه نه لبنان، جانم فدای ایران» عنوان کرد: ما معتقدیم انقلاب فلسطین، اتصال جدایی‌ناپذیر با جمهوری اسلامی ایران دارد. در ۱۳ آبان روز مبارزه با استکبار جهانی فتنه را ادامه دادند.

باهنر تصریح کرد: کار را ادامه دادند تا ماه محرم، که حتی ادیان مختلف برای آن حرمت قائل هستند، اما فتنه‌گران می‌خواستند حرمت آن را از بین ببرند؛ اینجا بود که کل ایران از جا کنده شد و ۹ دی رقم خورد تا فتنه و فتنه‌گران محکوم شود.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین تصریح کرد:۹ دی باید همیشه زنده مانده و به نسل‌های بعدی منتقل شود تا از این اتفاقات جلوگیری شود. حصر سران فتنه اوج عطوفت نظام به آنهاست؛ اگر قرار باشد محاکمه شوند، بدتر از این رقم خواهد خورد.

وی درباره احتمال ریزش آرای روحانی گفت: اصلاح‌طلبان از روحانی عبور نخواهند کرد، کاندیدای میانه‌رو و اصلاحات، روحانی است. حال برخی رگه‌ها که چندان قدرت‌طلب هم نیست، برخی چهره‌های دیگر را معرفی می‌کنند اما اصلاح‌طلبان کسی را جز روحانی ندارند.

باهنر افزود: روحانی دیشب هم گفت که «هنوز زود است بگو که کاندید می‌شوم یا نه» اما اینها تعارف است؛ به‌هرحال طبیعی است که آرای وی تا حدودی ریزش کرده باشد، چون مردم از بیکاری و تورم هنوز ذائقه تلخ دارند.

وی درباره تشکیل جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی گفت: این جبهه‌ها هر قدر به سمت وحدت بروند، به نفع آنها خواهد بود. جبهه مردمی نیروهای انقلاب درحال بررسی است. جبهه‌های سنتی قبلی هم در حال فعالیت هستند. این جبهه به نظر از جامعیت خوب و نسبی برخوردار است. نیروهای انقلابی در حال مطالعه هستند که به این جبهه بپیوندند یا نه؛ اما این جبهه به نظر ظرفیت دارد برای اینکه جامعیت داشته باشد. ما هم در جامعه اسلامی مهندسین و پیروان در حال بررسی هستیم و در روزهای آینده اعلام می‌کنیم.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین درباره کاندیداتوری محمدمهدی زاهدی عنوان کرد: اگر کاندید شوند، انفرادی است و ما باید به سمت وحدت جدی برویم؛ ضمن اینکه آقای زاهدی کاندیداتوری خود را تکذیب کردند.

باهنر تصریح کرد: حرکت‌های متفرقه می‌تواند خسارت‌های بسیاری داشته باشد؛ اگر کسانی احساس می‌کنند آمادگی کاندیداتوری دارند، باز هم همراه باشند.

وی درباره کاندیداتوری میرسلیم گفت: تنوع کاندیداها در شروع انتخابات می‌تواند وحدتِ نتیجه کثرت باشد، اما اگر این کثرت باقی باشد اتفاقی که در انتخابات قبلی رخ داد، تکرار می‌شود. ما به تصمیم مؤتلفه اسلامی احترام می‌گذاریم، اما این کاندیدا برای جبهه پیروان خط امام و رهبری نیست چون برای کاندیدای جبهه باید به وحدت برسیم.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین تصریح کرد: در ریاست جمهوری اگر کسی صلاحیت دریافت نکرد، این‌گونه نیست که مشکل مالی یا اخلاقی دارد؛ از این روز بررسی صلاحیت‌ها در انتخابات ریاست جمهوری با مجلس فرق دارد. کسانی که مطرح هستند براثر عوامل رقابتی یا برخی عوامل بیرونی حذف می‌شوند، اما اینکه هر کاندیدا تا چه زمانی در صحنه باقی بماند، هنوز معلوم نیست.

باهنر درباره تکثر کاندیداها و لطمه خوردن به وحدت اصولگرایان عنوان کرد: تکثر کاندیدا در آغاز انتخابات، بد نیست، اما اگر در ادامه نتوانند به وحدت برسند خوب نیست. جبهه مردمی انقلاب اسلامی شاید در آینده بتواند محوریت اصولگرایی را در دست بگیرند که باید خیلی زود به جمع‌بندی برسیم.

وی درباره کاندید شدن مرضیه وحید دستجردی به عنوان کاندیدای اصولگرایان در انتخابات آتی گفت: تابحال روال این نبوده، شورای نگهبان هم برداشت این را دارد که خانم‌ها نمی‌توانند رجل سیاسی باشند؛ البته سخنگوی شورا اخیراً اعلام کرده که این امر بررسی خواهد شد اما بعید می‌دانم که این گزینه مطرح باشد.

دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری افزود: حزب مؤتلفه بارها اعلام کرده که با اصولگرایان همراه هستند، اما حق دارد که بر سر کاندیدای خود چانه‌زنی کند. ما اطمینان داریم که جبهه پیروان خط امام و رهبری و مؤتلفه اسلامی با جبهه اصولگرایی همراه خواهند شد.

باهنر درباره همراه شدن جبهه پایداری گفت: نمی‌توانم از طرف جبهه پایداری چیزی بگویم، همه کسانی که در مجلس دهم بودیم، هستیم و از آن هم بیشتر خواهیم شد.

وی افزود: ممکن است دولتمردان کارهای مهمی انجام داده باشند، اما به ذائقه مردم هنوز ننشسته است. دولت هم باید رونق ایجاد کرده و هم احساس آن را ایجاد کند، اما دولت یازدهم در ایجاد احساس عبور از رونق و بیکاری موفق نبوده است. مردم از گرانی کالاهای روزمره خود رنج می‌برند. دولت سعی نکند زمین رقابت را عوض کند؛ خواسته مردم امروز رفع مشکلات اقتصادی، تورم و بیکاری است.

دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری درباره حضور آیت‌الله مقتدایی در انتخابات ریاست جمهوری گفت: هیچ خبری تا به امروز در این باره نشنیدم.


کد مطلب: 34652

آدرس مطلب :
http://www.hadidnews.com/news/34652/جامعیت-جبهه-مردمی-نیروهای-انقلاب-آرای-روحانی-ریزش-کرده

حدید نیوز
  http://www.hadidnews.com