کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

توزیع قرآن‌های چینی ممنوع شد

1 تير 1392 ساعت 10:38

مسئول بخش نشر مکتوب بیست و یکمین نمایشگاه قرآن کریم از ممنوعیت توزیع قرآن‌های چینی در این دوره نمایشگاه خبر داد و گفت: به دلیل اغلاط و مشکلاتی که این قرآن‌ها برای ناشران این حوزه ایجاد کرده‌، توزیع آنها در نمایشگاه ممنوع است.


به گزارش حدیدنیوز، حمید خرمی، رئیس اتحادیه ناشران قم و مسئول بخش نشر مکتوب بیست و یکمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم، در گفت وگو با تسنیم با اشاره به فضای در نظر گرفته شده برای این دوره نمایشگاه گفت: بیست و یکمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم از چهاردهم تیر ماه به مدت یک ماه کار خود را در مصلی امام خمینی(ره) آغاز خواهد کرد. در این دوره حدود ۳ هزار متر به بخش نشر مکتوب اختصاص داده شده است. تاکنون قریب به ۳۰۰ نفر در سامانه ثبت نام ناشران نمایشگاه نام‌نویسی کرده‌اند که از این تعداد ۲۰۰ ناشر در بخش نشر مکتوب ساماندهی داده خواهند شد. علاوه بر این در بخش بین‌الملل نیز ۵۰ ناشر از کشورهای اسلامی اعم از پاکستان، افغانستان و ... حضور خواهند داشت.

وی به شرایط نمایشگاه در دادن غرفه به ناشران اشاره کرد و ادامه داد: ناشران متقاضی غرفه در این دوره باید حداقل در طی سه سال گذشته ۴۰ عنوان اثر در رده دی‌یو‌یی ۲۹۷ یعنی در حوزه قرآن و معارف اهل بیت(ع) منتشر کرده باشند، می‌توانند از غرفه‌های موجود در نمایشگاه استفاده کنند. همچنین برنامه‌ریزی شده تا به برخی از ناشران که به استانداردهای لازم نرسیده‌اند، بخشی اختصاص داده شود تا آثارشان ارائه شود.

مسئول بخش نشر مکتوب بیست و یکمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم در ادامه به ضوابط وضع شده برای عرضه آثار اشاره کرد و افزود: در سال‌های گذشته عرضه قرآن‌‌هایی که در دیگر کشورها چاپ شده بود، مشکلاتی را برای ناشران ایجاد و عرصه فعالیت آنها را تنگ کرده بود که از این جمله می‌توان به قرآن‌های چینی اشاره کرد که معمولاً با اغلاط فراوان به چاپ می‌رسند. این قرآن‌ها هنوز هم در بازار وجود دارند، بنابراین تصمیم گرفتیم تا مانع از فروش و عرضه این دسته از قرآن‌ها شویم. بر اساس ضوابط فروش این نوع قرآن‌ها ممنوع و با متخلفان برخورد خواهد شد.

خرمی به بخش‌ها و برنامه‌های مختلف برای بخش نشر مکتوب اشاره کرد و گفت: بخش‌های مختلفی برای سال جاری در این حوزه در نظر گرفته شده است که از این جمله می‌توان به در نظر گرفتن بخش سبک زندگی اسلامی اشاره کرد. در این بخش تمامی آثار موجود اجماع و به نمایش گذاشته می‌شود. علاوه بر این، غرفه‌ای ویژه امیرالمؤمنین(ع) در نظر گرفته شده است. رونمایی آثار نیز از دیگر بخش‌های این دوره نمایشگاه قرآن به حساب می‌آید. به دنبال این هستیم که نشست‌های تخصصی برای آثار با حضور نویسندگان و کارشناسان هم برگزار کنیم.

بیست و یکمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم از روز بیست و پنجم ماه شعبان به مدت یک ماه پذیرای علاقه‌مندان در مصلی امام خمینی(ره) خواهد بود.


کد مطلب: 22131

آدرس مطلب :
http://www.hadidnews.com/news/22131/توزیع-قرآن-های-چینی-ممنوع

حدید نیوز
  http://www.hadidnews.com