کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

از رنگ نمای ساختمان و اپوکسی چه می دانید؟

31 ارديبهشت 1396 ساعت 16:21

شما برای اینکه بتوانید محیط کاری خود یا محل زندگی خود را دور از هرگونه احتمال خسارت یا صدمه احتمالی کنید نیاز دارید که از تکنولوژی های پوشش رفته در سبک معماری خود بهره بگیرید و در برابر تمام اتفاقاتی که منفجر به خرابی یا صدمه به اموالتان شود مصون بمانید.


به گزارش حدیدنیوز، شما برای اینکه بتوانید محیط کاری خود یا محل زندگی خود را دور از هرگونه احتمال خسارت یا صدمه احتمالی کنید نیاز دارید که از تکنولوژی های پوشش رفته در سبک معماری خود بهره بگیرید و در برابر تمام اتفاقاتی که منفجر به خرابی یا صدمه به اموالتان شود مصون بمانید. در این مقاله با انواع کفپوش های اپوکسی، عایق رطوبتی بام و رنگ نما، از جمله صنایع پوششی ساختمان آشنا خواهید شد.

 عایق رطوبتی بام و رنگ نما، از جمله صنایع پوششی

رنگ نما
این محصول نه تنها در قسمت خارجی ساختمان استفاده می شود بلکه در محیط داخل ساختمان هم مورد استفاده قرار می گیرد. این محصول تلفیقی از كربنات كلسیم، پیگمنت‌های، رزین آكریلیك، روان كننده‌ها و دیگر افزودنی‌های می‌باشد. این محصول با وزن بسیار كم و ویژگی ضد آب، قابلیت انعطاف پذیری زیادی داشته و با توجه به تنوع رنگ و سادگی خاص بسیار بالای آن، خود در بسیاری از پروژه‌های ساختمانی مورد استفاده قرا گرفته است.

یكی از علل اصلی گرایش مصرف كنندگان در سالیان اخیر به رنگ نما ساختمان، پایین بودن هزینه آن نسبت به دیگر محصولات مهم رده آن می باشد كه از روزهای ابتدایی تولید و عرضه آن به بازار مصرف موجب شد تا بطور چشمگیری مورد توجه عموم قرار گرفت تا زیبنده پروژه‌های كوچك و بزرگ ساختمانی باشد.

استفاده نمودن از رنگ های شاد و خاص این محصول را با باقی محصولات کاملا متفاوت کرده است. سطح زیر کار باید عاری از هرگونه آلودگی، گرد و غبار، رطوبت و رنگ سفیدی باشد. قسمت های پوسته شده را باید با روش های مکانیکی و یا استفاده از واترجت لایه برداری کرد.

عایق رطوبتی بام

این عایق کاملابرای جلوگیری از نفوذ آب طرحی شده است و بر اساس کوپلیمر اکریلیک پایه آب تولید شده و  بصورت سرد برروی سطوح  اجرا می شود. گفتنی است عایق رطوبتی بام تک جزئی بوده و بعنوان روکش و عایق رطوبتی برای انواع سطوح بکار رفته و مقاوم به آب و رطوبت مورد استفاده قرار می گیرد؛ همچنین بر روی آن انواع رنگ ها قابلیت اجرا شدن نیز دارند. جهت سطوح بتنی، فلزی، چوبی، قیر و گونی، آسفالت، آردواز و... بوده و در سدها، تونل ها، پل ها، مخازن و لوله های آب و فاضلاب کار برد فراوانی دارد.
 
عایق رطوبتی بام

در ادامه میتوان خاطر نشان کرد که  پس از خشک شدن نهائی ،مقاوم در برابر نفوذ آب شده، الاستیسیته و خاصیت انعطاف پذیری بالا داشته وضد ترک بوده اجرای بسیار آسان ودر شرایط گوناگون آب و هوایی، مقاوم و سازگار با محیط زیست است.

اپوکسی

در مورد این کفپوش می توان این گونه گفت که اپوکسی نوعی پلیمر می باشد که در ساخت انواع رنگ با خواص ویژه کاربرد فراوانی دارد. این رزین که اصولا حاصل واکنش بیس – فنل A با اپی کلروهیدرین است جهت ضد آب نمودن سطوح٬ تهیه انواع چسب٬ ابزار سازی٬ صنعت ساختمان، هوا و فضا و… استفاده می شود.

 
کفپوش اپوکسی سه بعدی

همیچنید در مورد این کفپوش می توان گفت که خواص متفاوت انواع اپوکسی به نسبت تلفیق خشک کننده اپوکسی (هاردنر)، پرکننده ای بنام فیلر و سایر افزودنی های آن مربوط می شود برای نمونه این رزین درکنار الیاف آرامید در تولید ملخ هلی کوپتر، کلاه خودهای جنگی، ساخت موتور راکت ها و کپسول های تحت فشار مورد استفاده قرار می گیرد.

این کفپوش ها مقاومت بسیار بالایی در برابر ضربه، خط و خش دارند و به این راحتی ها از بین نمی روند؛ بکارگیری این کفپوش ها بجای پارکت های چوبی و موزاییک های قبلی حتما شما را قانع خواهد کرد که انتخاب درستی داشته اید.

برای خرید کفپوش اپوکسی شما می توانید انواع مختلفی از آنها که با دکوراسیون منزل شما نیز مطابق دارد را انتخاب نمایید؛ اگر هم دنبال یک کفپوش متفاوت می گردید، نوع سه بعدی همین کفپوش ها نیز در بازار وجود دارد.

منبع:
http://www.meekhkoob.ir


کد مطلب: 35641

آدرس مطلب :
http://www.hadidnews.com/news/35641/رنگ-نمای-ساختمان-اپوکسی-می-دانید

حدید نیوز
  http://www.hadidnews.com