کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

دلار ۵۵۰۰ ؛ حسن روحانی از بازار ارز خبر دارد؟

19 فروردين 1397 ساعت 15:15

درحالی قیمت دلار به مرز ۵۵۰۰ تومان نزدیک شده که قبلاً حسن روحانی به مردم گفته بود، خیالشان بابت دلار راحت باشد.


به گزارش حدیدنیوز، ثبت رکوردهای تازه و البته بالا برای دلار درحالی این روزها ادامه دارد که هنوز واکنشی از سوی مردان اقتصادی دولت به این وضعیت رسانه ای نشده است.
 
البته زمانی که دلار از 5200 تومان عبور کرد، خبر آمد که اکبر ترکان در گفت‌وگویی از افزایش قیمت دلار حمایت کرده و گفته است: اینکه قیمت دلار بالا رفت کار خوبی بود چاره ای نبود چون آن موقع مصنوعی  قیمت دلار را پایین نگاه داشته بودند, وقتی سطح عمومی قیمت ها بالا می رود دلار هم بالا می رود .نمی شود تقاضای عمومی قیمت ها بالا رود اما دلار بالا نرود چرا که این موجب شکست اقتصاد می شود. دلار ارزان بماند ولی تورم باعث می شود که کالای داخلی گران شود .
 
اظهار خرسندی مشاور رئیس جمهور درحالی از گرانی دلار در رسانه ها منعکس شد که قبلاً‌ شخص رئیس جمهور اعلام کرده بود که دولت به هیچ وجه دنبال گرانی دلار نیست.
 
رئیس جمهور زمانی که دلار به مرز 4800 تومان رسید ضمن رد این قیمت برای دلار در بازار آزاد به مردم اطمینان داده بود که خیالتان بابت دلار راحت باشد.
 
همین جمله رئیس جمهور کافی بود تا بازاری ها از آن در مقاطع مختلف و همزمان با تشدید تلاطم های ارزی استفاده کرده و این سوال را از آقای روحانی بپرسند که الان خیالمان بابت دلار راحت شد؟
 
هم اکنون در بازار آزاد دلار به مرز 5500 تومان رسیده است؛ هر لحظه از شهر های مختلف کشور خبر می رسد که یک نرخ جدید از دلار در تابلوی صرافی ها ثبت شده است؛ در تازه ترین نرخ در صرافی ها دلار با قیمت 5500 تومان فروخته می شود. البته این نرخ برای معاملات بالاست؛ در معاملات کمتر از 5000 دلار، نرخ 5550 تومان هم ثبت شده است. ضمن آنکه در ساعت 14 امروز در بازار آزاد رکورد دلار 5600 تومانی هم زده شد.
 
بسیاری از صرافی ها مدت هاست که دست از کار کشیده اند و خرید و فروش دلار و یورو را انجام نمی دهند. در عین حال خبرهای رسیده از اتفاقات امروز بازار ارز گواه آن است که بازار مجدداً وضعیت امنیتی پیدا کرده است.
 
یکی از فعالان بازار در همین ارتباط می گوید: نیروهای امنیتی در بازار زیاد هستند ولی فعلاً تماشگر شده اند. دلال ها نیز از صبح تا الان بیشتر تماشگر بودند و کمتر از 100 هزار دلار معامله انجام داده اند.
 
بازاری ها می گویند الان دلار قیمت مشخصی ندارد؛ همین موضوع موجب شده تا بار دیگر صف خرید ارز شکل بگیرد ولی از آنجایی که صرافی ها و حتی دلا ل ها هم فروش ارز ندارند،‌ همه در شوک هستند.
 
فعلاً مشخص نیست بانک مرکزی چه سیاستی را برای مدیریت بازار اتخاذ خواهد کرد؛ هنوز صرافی ملی که مسئولیت توزیع ارز به صرافی ها را برعهده دارد نرخی برای فروش ارز عمده به صراف ها و حتی ارز خرد به مسافران اعلام نکرده است.
 
امروز همچنین خبری آمد مبنی براینکه زین پس ارز دانشجویان هم با قیمت آزاد محاسبه خواهد شد و ارز مبادله ای دیگر به این گروه تعلق نمی گیرد. با توجه به وضعیت فعلی در بازار ارز که ارز نقدی برای فروش کمیاب شده است، مشخص نیست که تکلیف متقاضیان واقعی دلار و یورو چه خواهد شد و این گروه نیازهایشان را از چه طریق تامین خواهند کرد.
 
قبلاً نوبخت اعلام کرده که بود که خاطر رئیس جمهور از گرانی دلار مکدر شده و به همین دلیل هم از بانک مرکزی خواسته تا سریعتر بازار را مدیریت کند.
 
مشخص نیست آیا آقای روحانی در جریان اتفاقات امروز بازار ارز هستند یا خیر؟! شاید اگر الان هم از ایشان سوال شود که می دانید قیمت دلار از 5500 تومان عبور کرده بازهم بگویند نه قیمت دلار این رقم نیست و سوال شونده را متهم کند که از آب گل آلود ماهی می گیرد.
 
ولی بهتر است مشاوران رئیس جمهور به ایشان اطلاع دهند که الان دلار در بازار آزاد ایران از 5500 تومان عبور کرده و ارز نقدی در بازار کمیاب شده است! شاید بانک مرکزی درپی خاطر مکدر رئیس جمهور هم شده فکری برای این آشفته بازار کند.
منبع: تسنیم


کد مطلب: 36695

آدرس مطلب :
http://www.hadidnews.com/news/36695/دلار-۵۵۰۰-حسن-روحانی-بازار-ارز-خبر

حدید نیوز
  http://www.hadidnews.com