کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

پاسخ‌قاطع فیفا به کارشکنی اعراب‌ +عکس

31 شهريور 1392 ساعت 14:02

سایت رسمی فدراسیون جهانی فوتبال، فیفا به دنبال نامه رسمی ایران در اعتراض به درج نام مجعول اماراتی‌ها روی لیگ برتر خود نام خلیج فارس را مورد تایید قرار داد. این در حالی است که در ماه های گذشته برخی مسئولان عربی در تلاش بودند تا نام جعلی خلیج ع ر ب ی را بر روی لیگ امارات بگذارند اما اقدام به موقع مسئولان ایرانی مانع از این کار شد.


به گزارش حدیدنیوز، از چند ماه پیش که اماراتی‌ها در اقدامی سیاسی نام مجعول را روی لیگ حرفه‌ای خود درج کردند اعتراض‌های زیادی را از سوی مقامات ایرانی شاهد بوده‌ایم که در آخرین گام کمیته حقوقی فدراسیون فوتبال ایران با ارسال نامه‌ای رسمی به فیفا خواستار برخورد با این اقدام اماراتی‌ها شد. ضمن اینکه وزارت امور خارجه ایران نیز قویا این تصمیم سیاسی را محکوم کرد.



قبل از آن نیز فدراسیون فوتبال کشورمان حضور هر بازیکن ایرانی را در لیگ باشگاه‌های این کشور ممنوع اعلام کرد و در پی همین تصمیم محمدرضا خلعتبری با وجود عقد قرارداد با باشگاه عجمان از حضور در این تیم انصراف داد و باشگاه پرسپولیس نیز با پرداخت غرامت ۸۰۰ هزار دلاری این بازیکن را به جمع سرخپوشان اضافه کرد.



جواد نکونام، کاپیتان تیم ملی فوتبال نیز بر اساس گزارش‌های فراوانی که رسانه‌های اماراتی منتشر کرده بودند به پیشنهادهای چند میلیون دلاری اماراتی‌ها پاسخ منفی داد تا اینگونه اعتراض خود را به اقدام سیاسی اماراتی‌ها اعلام کند.



به گزارش مهر، در همین حال فدراسیون فوتبال ایران با کمک وزارت امور خارجه کشورمان اقدام اخیر فدراسیون فوتبال امارات را مورد اعتراض رسمی قرار داد و پای فیفا را به این ماجرا باز کرد که این تلاش‌‎ها سرانجام نتیجه داد و فیفا در بخش توضیح کشورها، نام خلیج فارس را در کنار امارات قرار داد و تاکید بر  آن کرد که این کشور در همسایگی خلیج فارس قرار دارد.



این گام مثبت فیفا خبر خوبی در ادامه تلاش‌های اخیر است و مسئولان فدراسیون کشورمان با انگیزه‌های بیشتری به رایزنی‌های خود برای مقابله با تحریف تاریخی که اماراتی‌ها انجام داده‌اند، ادامه می‌دهند.


کد مطلب: 25903

آدرس مطلب :
http://www.hadidnews.com/news/25903/پاسخ-قاطع-فیفا-کارشکنی-اعراب-عکس

حدید نیوز
  http://www.hadidnews.com