کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

كلانتري از فعاليت هاي زيست محيطي ايران خودرو تقدير كرد

2 مرداد 1397 ساعت 18:01

مديركل محيط زيست استان تهران گفت: در سال حمايت از كالاي ايراني بايد از كار، كارگر و كالاي ايراني حمايت كنيم تا چرخ اقتصاد و توليد كشور متوقف نشود.


به گزارش حدیدنیوز به نقل از  ایکوپرس كيومرث كلانتري در نشست با مدير مسئوليت پذيري اجتماعي گروه صنعتي ايران خودرو لازمه تحقق اين امر را تعامل دوسويه و ارتباط مستمر و سيستماتيك ايران خودرو و سازمان محيط زيست دانست و گفت: در صورتي كه از اقدامات ايران خودرو اطلاع پيدا كنيم مي توانيم به عنوان دستگاه دولتي حمايت كرده و در كنار آن باشيم.
 
وي ضمن تقدير از فعاليت هاي ايران خودرو در مقوله محيط زيست گفت: اهميتي كه ايران خودرو به محيط زيست داده قابل توجه است اما كافي نيست و بايد با جديت بيشتري در اين زمينه كار شود.
 
كلانتري، حفظ محيط زيست را وظيفه عمومي خواند و گفت: اين مسئوليت قانوني، شرعي و انساني ما است و مختص گروه و بخش خاصي نيست.
 
مديركل محيط زيست استان تهران با اشاره به جايگاه خودروسازي در كشور و اهميت مسئوليت هاي اجتماعي در عملكرد آن تاكيد كرد: صنعت و محيط زيست در كنار هم هستند و سازمان محيط زيست استان نيز  به دنبال حمايت و كمك به صنعت خودرو و پيشبرد اهداف آن است.
 
 
وي تاكيد كرد:‌ هدف ما اين است كه صنايع در ريل اصلي خود حركت كنند و با توجه به اهميت محصول نهايي خودروسازان،‌ عمكلرد صحيح آنان در موضوع محيط زيست حايز اهميت است.
 
مديركل محيط زيست  استان تهران تاكيد كرد: توجه به مسئوليت هاي اجتماعي يكي از خواست هاي ما است كه نسل آينده را مسئوليت پذير بار بياوريم تا منابع موجود را به درستي و مسئولانه استفاده كنند.
 
كلانتري با تاكيد بر مديريت منابع و كاهش مصرف انرژي تصريح كرد: فعاليت هاي مثبت ايران خودرو در حفاظت محيط زيست بايد به جامعه نشان داده شود، سازمان محيط زيست نيز از آن حمايت مي كند.
 
مدير مسئوليت پذيري اجتماعي گروه صنعتي ايران خودرو نيز در اين نشست با اشاره به سابقه ديرين مسئوليت هاي اجتماعي در ايران خودرو گفت: مبناي تاسيس اين شركت با رويكرد خير جمعي بوده و قبل از ايجاد تشكيلات ساختاري براي اين موضوع، دست كم سابقه ده سال فعاليت در قالب كميته مسئوليت هاي اجتماعي به ثبت رسيده است.
 
نادره رضايي تاكيد كرد: در سال هاي گذشته اقدامات موثري فراخور وقت و بودجه در زمينه مسئوليت‌هاي اجتماعي صورت گرفته اما ساختارمند نبوده است.
 
وي ادامه داد: با توجه به اهميت موضوع در كشور و توجه شركت ها و سازمان هاي بزرگ به مقوله مسئوليت‌هاي اجتماعي و قرار گرفتن آن به عنوان يكي از دغدغه هاي ايران خودرو، در ساختار سازماني براي نخستين بار در كشور، مسئوليت پذيري اجتماعي در مجموعه‌ي بزرگي مانند گروه صنعتي ايران خودرو در سطح مديريت مستقل تعريف و بخشي از فعاليت‌هاي مرتبط در سه بعد اقتصادي، اجتماعي و محيط زيستي تجميع و مديريت مي‌شود.
 
در اين نشست، گزارشي از دستاوردهاي زيست محيطي ارايه شد. كسب استانداردهاي ايزو محيط زيست كه چرخه كاملي از عمليات زيست محيطي را به دست مي دهد، بهبودهاي صورت گرفته در كاهش آلايندگي ها،‌ اندازه گيري و بهبود مصرف انرژي و منابع، تصفيه فاضلاب و بازگشت منابع به چرخه مصرف و برنامه بازيافت 100 درصدي فاضلاب، جايگزيني تاكسي هاي فرسوده، حمايت از گونه هاي گياهي كم ياب، توسعه فضاي سبز و اجراي پروژه دفتر كار سبز ،  انتشار كتاب عملكرد پايدارو مسئوليت هاي اجتماعي و... از جمله محورهاي گزارش اقدامات مسئولانه ايران خودرو بود.
 
در ادامه مديران و معاونان محيط زيست استان تهران از برخي از سالن هاي توليدي از جمله پرس و مونتاژ و همچنين مركز تست آلايندگي خودرو در مركز طراحي و توسعه محصولات جديد، تصفيه خانه و آزمايشگاه آب و فاضلاب بازديد كرده و با بخشي از دستاوردهاي ايران خودرو در زمينه توليد و حفاظت از محيط زيست آشنا شدند.


کد مطلب: 36810

آدرس مطلب :
http://www.hadidnews.com/news/36810/كلانتري-فعاليت-هاي-زيست-محيطي-ايران-خودرو-تقدير-كرد

حدید نیوز
  http://www.hadidnews.com