کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

کسادی بازار لوازم تحریر در پی انتظار مردم برای کاهش قیمت‌ها

28 آبان 1392 ساعت 9:45

بازار لوازم تحریر مانند دیگر بازار‌ها به دلیل صبر برای کاهش قیمت از سوی مردم در پی کاهش قیمت دلار به رکود رفته است.


به گزارش حدیدنیوز، بازار لوازم تحریر ایران به چهار دسته لوازم مدرسه، لوازم اداری، لوازم فانتزی و لوازم هنری تقسیم شده است.



لوازم مدرسه به لوازمی گفته می‌شود که دانش‌آموزان در دوران تحصیل ابتدایی، دبیرستان و بعد از آن در دانشگاه در حجم کمتر و ساده‌تر استفاده می‌کنند. این لوازم بنابر کیفیت قیمت‌های متفاوتی دارند که اکثرا به صورت واردات از کشور چین تامین می‌شود.



دسته دیگر لوازم اداری است که این گروه نیاز به دسته‌بندی و ذخیره‌ اطلاعات کاغذی ادارات را رفع می‌کند. از این کالاها می‌توان به زونکن، پوشه، کازیئو، ماشین دوخت، چسب و امثال آن اشاره کرد.



به گفته‌ی فعالان این بازار ماشین دوخت و پانج تولید ایرانی بوده و مابقی کالاها به صورت وارداتی و بیشتر آن از کشور چین تامین می‌شود. هم‌چنین گفته می‌شود قفل زونکن‌ها‌ی تولید داخل چینی است که نمونه‌ی ایرانی به‌طور انحصاری در دست تنها یک شرکت است که هرچند وقت یکبار به دلیل انحصاری بودن قیمت محصولات را افزایش می‌دهد.



دسته سوم نیز لوازم تحریر فانتزی است که از ظروف غذا، دفتر خاطرات و کیف تشکیل می‌شود. نمونه‌ی داخلی این محصولات از کیفیت آنچنانی برخوردار نیست و مانند دیگر لوازم تحریر نمونه وارداتی اکثرا چینی است.



دسته آخر که لوازم هنری نام گرفته‌اند از قلموهای تخصصی و لوازم تخصصی طراحی تشکیل شده‌اند که نسبت به دیگر موارد از قیمت بیش‌تری برخوردار هستند و برند ایرانی نیز توانسته برای خود بازاری دست و پا کند، اما برخی از برند‌های ایرانی در کشور چین تولید می‌شوند.



به گفته‌ی یکی از فروشندگان لوازم تحریر در گذشته جوهر برخی خودکارها از هند وارد می‌شد که در حال حاضر در ایران تولید می‌شود.



او تاکید کرد: کسب و کار در رکود به سر می‌برد و این به دلیل عدم وجود بودجه در ادارات برای خرید لوازم تحریر اداری، صبرخریداران برای کاهش قیمت و عدم سرمایه‌گذاری فروشندگان به دلیل ترس از ضرر و زیان ناشی نوسان دلار است.


کد مطلب: 27478

آدرس مطلب :
http://www.hadidnews.com/news/27478/کسادی-بازار-لوازم-تحریر-پی-انتظار-مردم-کاهش-قیمت-ها

حدید نیوز
  http://www.hadidnews.com