کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

ردپای پررنگ سرویس‌های جاسوسی در حوادث اخیر

20 دی 1396 ساعت 11:20

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان از دستگیری ۸ نفر از مدیران کانال‌های تلگرامی در استان کرمان خبر داد و گفت: ردپای سرویس‌های جاسوسی استکبار در حوادث اخیر آشکار و روشن است.


به گزارش حدیدنیوز ، دادخدا سالاری دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان در گفت وگو با خبرنگار گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان با اشاره به اینکه ردپای سرویس‌های جاسوسی استکبار در حوادث اخیر آشکار و روشن است از دستگیری ۸ نفر از مدیران کانال‌های تلگرامی در استان کرمان خبر داد.
 
 
وی گفت: در حال حاضر تعدادی از عوامل اصلی و محوری اغتشاشات اخیر در بازداشت به سر می‌برند.
 
این مقام قضایی با بیان اینکه تحقیقات فنی وتکمیلی به صورت فوق العاده از متهمین جهت ریشه یابی موضوع ادامه دارد بر برخورد قاطع و بدون اغماض با عوامل اصلی حوادث اخیر تاکید کرد.
 
سالاری با اشاره به اینکه متاسفانه در حوادث اخیر فضای مجازی مهمترین بستر آشوب‌های بوجود آمده محسوب می‌شود، اعلام کرد:طی اقدامات فنی و رصد انجام گرفته توسط نیروهای اطلاعاتی، امنیتی وانتظامی ۸ نفر از مدیران کانال‌های شبکه‌های اجتماعی که دعوت به شورش می‌کردند در همان ساعات اولیه در چندین شهرستان استان دستگیر شدند.
 
سالاری تصریح کرد:دستگیر شدگان عمدتا با نام مستعار به ایجاد کانال با قصد ونیت ایجاد آشوب اقدام می‌کردند وتمامی فعالیت‌های غیرقانونی آن‌ها در جهت ناامن سازی جامعه در بستر کانال تلگرام صورت پذیرفته است.
 
وی گفت:در حوادث اخیر بلافاصله بعد از برخورد با یک کانال تلگرامی در کمتر از چند دقیقه کانال دیگری به عنوان جایگزین شروع به فعالیت و دعوت به تجمع می‌نمود که بیانگر این مطلب است که معاندان به نظام به طور هدفمند واز قبل در این خصوص برنامه ریزی و طراحی لازم را انجام داده بودند.
 
این مقام قضائی استان کرمان عنوان کرد:باتوجه به هجمه گسترده استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا و وابستگانش به خصوص برخی سران فریب خورده و مرتجع عرب در حوادث اخیربه کلیات نظام جمهوری اسلامی وارزش‌های مقدس اسلامی و حتی تمامیت ارضی کشور، ردپای سرویس‌های جاسوسی استکبار در حوادث اخیر آشکار و روشن می‌باشد.
 
وی با اشاره به اینکه معاونت رصد فضای مجازی دادسرای کرمان به صورت ۲۴ ساعته فضای مجازی را رصد می‌کند، گفت: دادستانی به صورت ویژه رسیدگی به پرونده‌های حوادث اخیر را در دستور کار قرار داده است وتحقیقات فنی از متهمین همچنان ادامه دارد.
 
سالاری اعلام کرد:در مجموع در حوادث و اغتشاشات اخیر چندین نفر از عوامل اصلی ومحوری این اغتشاشات که از طریق فضای مجازی دعوت به شورش و آشوب می‌کردند با اقدامات به موقع وضربتی ماموران اداره کل اطلاعات، فرماندهی انتظامی وسپاه پاسداران و هماهنگی ودستورات قضائی صادره معاونت فضای مجازی دادسرای عمومی وانقلاب کرمان در همان ساعات اولیه اغتشاشات در شهرستان‌های مختلف استان شناسایی و دستگیر شدند.
 
دادستان کرمان ادامه داد:با دستگیری این افراد در همان ساعات اولیه جلوی ناامنی‌ها گرفته شد و از تعرض به اموال عمومی جلوگیری بعمل آمد.
 
وی با اشاره به اینکه بین افراد فریب‌خورده‌ای که در خیابان‌ها دستگیر شده‌اند و عوامل اصلی فتنه اخیر تفکیک قائل هستیم، تاکید کرد:حساب افراد فریب خورده‌ای که تحت تاثیر عوامل اصلی که به نوعی به خارج از کشور و بیگانگان مرتبط بوده جدا می‌باشد و با عوامل اصلی برخورد قانونی مقتضی ومتناسب با نوع عمل آنان صورت خواهد پذیرفت.
 
وی در رابطه با متهمین دستگیر شده در صحنه جرم نیز گفت: در همان ساعات اولیه ضمن تفکیک عوامل اصلی از فریب خوردگان نسبت به آنان در همان ساعات اولیه تعیین و تکلیف به عمل آمد.
 
دادستان کرمان همچنین از حضور به موقع وبصیرت عاشورایی مردم دیار کریمان در فرو نشاندن فتنه اخیر و از تلاش‌های شبانه روزی اعضای شورای تامین، قضات، سربازان گمنام امام زمان (عج) در اداره کل اطلاعات استان، فرماندی انتظامی، عوامل انتظامی و همچنین فرماندهی سپاه پاسداران و نیروهای جان برکف سپاه به ویژه سازمان اطلاعات سپاه و بسیجیان همیشه در صحنه تقدیر کرد.
 
منبع: میزان


کد مطلب: 36422

آدرس مطلب :
http://www.hadidnews.com/news/36422/ردپای-پررنگ-سرویس-های-جاسوسی-حوادث-اخیر

حدید نیوز
  http://www.hadidnews.com