کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مردم فروشنده هستند؟

فردوسی امروز شلوغتر از دیروز

11 مهر 1397 ساعت 16:11

میدان فردوسی و خیابان های اطراف، امروز شلوغتر از دیروز است آنهم درحالی که دولتی ها از ادامه روند نزولی قیمت ها در بازار ارز خبر میدهند.


به گزارش حدیدنیوز، با ریزش قیمت ها در بازار ارز، از دو روز قبل مراکز خرید و فروش ارز در شهرهای مختلف کشور روزهای شلوغی را سپری می کنند. در تهران نیز میدان فردوسی، خیابان فردوسی، خیابان منوچهری و چهارراه استامبول این روزها شلوغترین روزهای خود را در تاریخ ثبت کرده اند.
 
بسیاری از مردم که دلار را در قیمت های بالا خریده بودند با کاهش قیمت ها روانه خیابان فردوسی شده اند تا شاید بتوانند با فروش ارز خود کمتر ضرر کنند.
 
عده دیگری که نیاز خود را اساسی می دانند، اما آماده اند تا با ارزان شدن دلار، برای تامین نیازهای خود ارز بخرند؛ بنابراین بازار ارز علاوه بر فروشنده های زیادی که این روزها به خود می بیند، میزبان خریدارانی است که تلاش دارند دلار را در قیمت پایین خریداری کنند.
 
همانطور که در گزارش های قبلی نیز اشاره شد، صرافی ها در این روزها بازهم نیمه تعطیل هستند و از خرید و فروش ارز خودداری می کنند؛ البته دبیرکل کانون صرافان ایران درباره علت خرید نکردن صرافان از فروشندگان ارز این توجیه را مطرح کرد: از آنجا که هیچ دستورالعملی برای فروش ارز خریداری شده نداریم خریدی صورت نمی گیرد.
 

رضا ترکاشوند گفت: دستورالعمل های بانک مرکزی صرفا مربوط به 23 مورد ارز خدماتی است که میزان آن هم بسیار محدود است و در این فضا اگر صراف ارز خریداری کند روی دستش می ماند.
 
بعد از آنکه صراف ها دست از کار کشیده و خرید و فروش ارز را به دلال های سرپایی واگذار کردند، بانک مرکزی بانک های عامل را مأمور خرید ارز از مردم کرد و اطلاعیه داد که بانک مرکزی با اشاره به تمایل مردم به فروش ارزهای خود و امتناع دلالان ارز و برخی از صرافی‌ها برای خرید ارز، از مردم خواست با مراجعه به شعب ارزی بانک‌های دارای مجوز عملیات ارزی نسبت به فروش ارزهای خود به‌قیمت اعلامی اقدام کنند
 
شعب بانکی امروز قیمت پایه خرید ارز از مردم را برای دلار 9500 تومان و برای یورو 11 هزار و 500 تومان اعلام کرده اند؛ با توجه اختلاف چند هزار تومانی این نرخ ها با بازار آزاد، استقبال مردم از فروش ارزهای خود به بانک ها کمتر از حد انتظار گزارش شده است.
 
دلال هایی که در میدان فردوسی و خیابان های مجاور حضور دارند با اعلام قیمت هایی بالاتر از بانک، سعی در رقابت برای خرید ارزهای خانگی مردم دارند.
 
گزارش های میدانی از فردوسی نشان میدهد که امروز خیابان فردوسی شلوغتر از روزهای قبل شده است و بازاری ها می گویند که علت آن اخبار منتشره از سوی مجلس است.
 
بازاری ها می گویند: امروز خبر دادگاه لاهه می توانست دلار را خیلی ارزانتر از روزهای قبل بکند ولی مصوبه مجلس برای قاچاق اعلام شدن بازار آزاد، بار دیگر دلار را صعودی کرد.
 
فعالان بازار می گویند مصوبه مجلس برای ممنوعیت خرید و فروش ارز خارج از صرافی ها، بازار قیمت ها را بهم ریخت و مانع از ادامه ریزش قیمت ها در بازار شد.
 
یکی از فعالان بازار از ورود گسترده نیروی انتظامی به خیابان فردوسی در روز جاری خبر داده و می گوید: دیروز مردم در این محدوده بیشتر بودند ولی امروز اکثراً بازاری ها هستند و نیروی انتظامی اجازه تجمع به دلال ها را نمی دهد.
 
او تاکید دارد که در بازار ارز فروشنده ها نسبت به دیروز کمتر شده اند و امروز اکثر مردم خریدار هستند.
منبع: تسنیم


کد مطلب: 36882

آدرس مطلب :
http://www.hadidnews.com/news/36882/فردوسی-امروز-شلوغتر-دیروز

حدید نیوز
  http://www.hadidnews.com