کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

سروکله طلبکار میلیاردی و قدیمی پرسپولیس پیدا شد

30 بهمن 1396 ساعت 16:12

مسئولان شرکت بهنام پیشروی کیش بعد از حدود ۳ سال به دنبال گرفتن مطالبات خود از باشگاه پرسپولیس و وزارت ورزش و جوانان هستند اما با پیگیری‌های انجام شده هنوز نتوانسته اند به پول خود برسند.


به گزارش حدیدنیوز ، مسئولان شرکت بهنام پیشروی کیش که حدود 3 سال قبل به عنوان بهره‌بردار و اسپانسر با باشگاه پرسپولیس همکاری می‌کردند، این روزها به دنبال گرفتن مطالبات میلیاردی خود از این باشگاه هستند. این شرکت یکی از شرکت‌هایی بود که عزم جدی برای خرید باشگاه پرسپولیس داشت و حتی اقداماتی هم در این زمینه انجام داده بود اما در نهایت با عدم واگذاری باشگاه پرسپولیس به بخش خصوصی، پروژه در اختیار قرار گرفتن این باشگاه توسط شرکت بهنام پیشروی کیش، منتفی شد و حالا مسئولان این شرکت به دنبال گرفتن طلب‌شان از این باشگاه هستند.
 
 
 
در این بین امیررضا خادم که روزگاری به عنوان نماینده تام‌الاختیار محمود گودرزی وزیر وقت ورزش و جوانان در بحث دو باشگاه پرسپولیس و استقلال فعالیت می‌کرد نقش اصلی را در گرفتن پول از شرکت بهنام پیشروی کیش برای سرخپوشان ایفا می‌کرد اما این روزها که نماینده تام‌الاختیار این شرکت برای گرفتن مطالبات میلیاردی به خادم مراجعه می‌کند او هنوز نتوانسته این طلب‌ها را بپردازد. موضوع حتی به گوش مسئولان ارشد وزارت ورزش هم رسیده و مشخص نیست که این شرکت چه زمانی می‌تواند پول‌هایش را دریافت کند. 
 
در قراردادی که شرکت بهنام پیشروی کیش برای در اختیار گرفتن فضای بهره‌برداری از باشگاه پرسپولیس امضا کرده بود عنوان شده بود اولویت برای واگذاری این باشگاه به بخش خصوصی شرکت بهنام پیشروی کیش است اما در نهایت این اتفاق رخ نداد و حالا مسئولان این شرکت پول‌هایی که به باشگاه پرسپولیس داده‌اند را از وزارت ورزش طلب کرده‌اند. 
 
در تاریخ 23 مرداد سال 93 و زمانی که باشگاه پرسپولیس قصد جذب مایکل اومانیا مدافع ملی‌پوش کاستاریکایی را داشت مبلغ 50 هزار دلار به صورت دستی به علیرضا رحیمی، مدیرعامل وقت باشگاه پرسپولیس از سوی شرکت بهنام پیشروی کیش داده شد که البته این پول به صورت قرض‌الحسنه بوده اما هنوز از سوی مسئولان این باشگاه یا وزارت ورزش و جوانان پس داده نشده است.
 
در تاریخ 16 اسفند سال 93 که باشگاه پرسپولیس در تنگناهای شدید مالی قرار داشت امیر خادم از گلرخسار مالک بهنام پیشروی کیش تقاضای کمک مالی کرد. این درحالی است که چند ماه قبل از این حمیدرضا سیاسی مدیرعامل وقت باشگاه پرسپولیس قرارداد همکاری بهنام پیشرو با این باشگاه را پاره کرد تا چالش جدی میان طرفین به وجود بیاید. با وجود اینکه در تاریخ یاد شده بهنام پیشروی کیش با پرسپولیس همکاری نداشت اما به دلیل درخواست خادم که عنوان کرده بود به عنوان نماینده تام‌الاختیار وزارت ورزش فعالیت می‌کنم مبلغ 500 میلیون تومان از سوی این شرکت طی یک فقره چک به محمدحسین نژادفلاح قائم مقام وقت باشگاه پرسپولیس تحویل داده شد. نکته جالب اینجاست که همانطور که در تصویر چک مشاهده می‌کنید عنوان شده که این 500 میلیون تومان در صورتی بهنام پیشروی کیش بتواند پرسپولیس را بخرد جزو مبلغ خرید باشگاه به حساب می‌آید و اگر نتواند باشگاه را بخرد این مبلغ به عنوان قرض‌الحسنه حساب شده و طی یک ماه باید این پول بازپرداخت شود که با وجود نزدیک به 3 سال هنوز این اتفاق رخ نداده است. 
 
در تاریخ 28 اسفند سال 93 مبلغ 100 میلیون تومان دیگر طی یک فقره چک از سوی شرکت بهنام پیشرو به عبدالله تفرشی معاون اقتصادی وقت باشگاه پرسپولیس داده شد که این پول هم هنوز به شرکت مورد اشاره پس داده نشده و تصویر چک این مبلغ را هم در زیر مشاهده می‌کنید.
 
در تاریخ 15 اردیبهشت 94 و زمانی که شرکت بهنام پیشرو همکاری با پرسپولیس نداشت باز هم مبلغ 300 میلیون تومان طی یک فقره چک که تصویر آن را در زیر مشاهده می‌کنید، از سوی این شرکت به این باشگاه داده شد تا سرخپوشان در آستانه بازی با النصر عربستان در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا دچار تنگنای مالی نشوند که این پول به صورت قر‌ض‌الحسنه به این باشگاه داده شده بود. مجموع این مبالغ چیزی درحدود یک میلیارد و 125 میلیون تومان است که به صورت قرض‌الحسنه به باشگاه پرسپولیس داده شده که هنوز پس داده نشده است. این در حالی است که امیررضا خادم عنوان کرده بود در صورتی که پرسپولیس به این شرکت داده نشود این مبالغ قرض‌الحسنه محسوب شده و به این شرکت پس داده خواهد شد اما نه پرسپولیس را به بهنام پیشروی کیش دادند و نه مطالبات آنها بازپرداخت شد.
 
از طرف دیگر این شرکت نزدیک به 15 میلیارد تومان به عنوان اسپانسر در باشگاه پرسپولیس هزینه کرده که مسئولان بهنام پیشروی کیش به صورت کیفری و حقوقی به دنبال باز پس گیری این مبلغ هستند. پیگیری‌های کیفری باعث شد تا حمیدرضا سیاسی مدیرعامل وقت باشگاه پرسپولیس مدتی راهی زندان شود و پیگیری‌های حقوقی هم باعث خواهد شد تا برخی از مسئولان وقت نسبت به اتفاقات رخ داده در این خصوص پاسخگوی مسائل باشند.
 
از طرف دیگر نماینده تام‌الاختیار بهنام پیشروی کیش با وجود تلاش‌هایی که در چند وقت اخیر انجام داده اما هنوز موفق نشده وعده‌هایی که امیررضا خادم معاون فعلی حقوقی و پارلمانی وزارت ورزش و جوانان به آنها داده را عملی کند.
منبع: فارس


کد مطلب: 36585

آدرس مطلب :
http://www.hadidnews.com/news/36585/سروکله-طلبکار-میلیاردی-قدیمی-پرسپولیس-پیدا

حدید نیوز
  http://www.hadidnews.com