کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

۴۵ عضو کمیته روابط خارجی در کنگره آمریکا:

روحانی میانه‌رو نیست تحریم‌ها را تشدید کنید!

کیهان , 13 تير 1392 ساعت 10:26

۴۵ عضو کمیته روابط خارجی در کنگره آمریکا از باراک اوباما خواستند تحریم‌ها علیه ایران را تشدید کند.


به گزارش حدیدنیوز، این ۴۵ نماینده کنگره در نامه خود تصریح کردند منتخب جدید ملت ایران چون از برنامه هسته‌ای این کشور حمایت می‌کند، میانه‌رو نیست!

در نامه اعضای کمیته روابط خارجی کنگره با زیر سوال بردن انتخابات ایران و رد صلاحیت برخی نامزدها آمده است: مردم ایران اخیرا به حسن روحانی که میانه‌روترین کاندیداها شناخته می‌شد رأی دادند... متأسفانه نتیجه انتخابات ایران هیچ نشانه‌ای مبنی بر بازگشت این کشور از راه دستیابی به توانایی هسته‌ای نظامی[؟!] از خود نشان نداده است.

روحانی زمانیکه برنامه غیرقانونی این کشور در حال انجام بود به عنوان مذاکره‌کننده هسته‌ای فعالیت داشت و اکنون هم حمایت خود از بلندپروازی‌های هسته‌ای ایران را در نخستین کنفرانس مطبوعاتی خود نشان داد. در واقع، هیچ نشانه‌ای از میانه‌روی در سیاست‌های هسته‌ای روحانی وجود ندارد.

بعلاوه، تصمیمات در زمینه هسته‌ای و سیاست خارجی به طور کلی در دستان آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر عالی ایران است.
براساس گزارش اخیر آژانس، ایران در حال سرعت بخشیدن به تلاش‌های هسته‌ای خود است.

اعضای کنگره می‌افزایند: هدف دیپلماتیک‌ ما باید دستیابی به حل و فصل این ماجرا از راه مذاکره‌ای که در آن ایران با تعطیلی برنامه هسته‌ای خود موافقت می‌کند، باشد که برای محقق شدن آن، ایران با فشار تشدید شده‌ای مواجه شود. این به معنای اجرای تحریم‌های فعلی در دولت شما و گام‌های قانونی برای بستن‌ راه‌های گریز و گستردن حیطه آن است. ما به عنوان اعضای کمیته سیاست خارجی از اعمال تحریم‌های جدید متشکریم و از شما مصرانه می‌خواهیم که فشارها را در روزهای آتی افزایش دهید.

برخلاف ادعای نویسندگان - که از هر دو حزب حاکم هستند- این نامه، ۱۶ نهاد اطلاعاتی آمریکا بارها از سال ۲۰۰۷ تا امروز در گزارش‌‌های خود تصریح کرده‌اند که برنامه هسته‌ای ایران جهت‌گیری نظامی ندارد.

بسیاری از محافل مطبوعاتی در اروپا و آمریکا، اقدام اخیر کاخ‌سفید در تشدید تحریم‌ها و همچنین نامه اخیر اعضای کنگره را حاکی از اصرار تندروهای دو جناح حاکم در آمریکا و لابی صهیونیستی برای مسدود کردن راه دیپلماسی با ایران و شاهدی بر مدعای جمهوری اسلامی می‌دانند که آمریکا مایل به حل مسئله نیست و تنها بهانه‌جویی و زورگویی می‌کند.

نشریه دیپلمات در این زمینه معتقد است: اقدام کنگره و دولت آمریکا، موجب شکاف بیشتر میان آمریکا و متحدان اروپایی در ۱+۵ خواهد شد، ضمن اینکه روابط آمریکا با روسیه و چین نیز به سردی گرائیده است. پیروزی حسن روحانی می‌تواند به تعمیق این شکاف کمک کند.


کد مطلب: 22805

آدرس مطلب :
http://www.hadidnews.com/news/22805/روحانی-میانه-رو-نیست-تحریم-ها-تشدید-کنید

حدید نیوز
  http://www.hadidnews.com