کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

سحر نورور زاده جانشین آلن ایر شد/ تازه ترین دیدگاه سخنگوی جدید فارسی زبان وزارت خارجه آمریکا درباره ایران چیست؟ +سوابق و تصاویر

31 شهريور 1395 ساعت 18:05

به نظر می رسد با انتخاب نوروز زداه به عنوان سخنگوی فارسی زبان در وزارت خارجه آمریکا با توجه به سابقه کاری وی، موضوع تلاش برای برقراری رابطه ایران و آمریکا ابعاد جدیدی به خود بگیرد.


به گزارش حدید نیوز: آلن آیر سخنگوی فارسی زبان وزارت خارجه آمریکا، مدتی پیش با انتشار خبری در شبکه های اجتماعی رسما از پایان دوران مسئولیت خود در این سمت خبر داد و اکنون سحر نوروز زاده که سابقه فعالیت در بخش های مختلف دولت باراک اوباما را دارد به عنوان جانشین وی معرفی شده است.

سوابق کاری نوروز زاده؛ از عضویت در نایاک تا مشاوری رئیس جمهور آمریکا

سحر نوروز زاده زن ایرانی الاصل متولد و ساکن آمریکاست که سالها در ایالت کنتیک این کشور زندگی کرده است. او دارای مدرک تحصیلی در رشته های اقتصاد بین الملل و مطالعات خاورمیانه از دانشگاه های جرج واشنگتن و مریلند است.

نوروز زاده در سال ۲۰۱۴ به جمع مشاوران امنیت ملی آمریکا اضافه شد ، اما پیش از آن یعنی حدود سال ۲۰۰۹ عضو شورای ملی ایرانیان آمریکا (نایاک) بوده است. گروهی که به عنوان “لابی” ایران در آمریکا مشهور شده اند. و پیش تر درباره اقدامات ضدایرانی این گروه گزارشی در پایگاه نفوذ منتشر شده است.

%d9%86%d9%88%d8%b1%d9%88%d8%b2-%d8%b2%d8%a7%d8%af%d9%87-%d8%af%d8%b1-%da%a9%d8%a7%d8%ae-%d8%b3%d9%81%db%8c%d8%af

العربیه نوروز زاده را نشانی از «شبکه لابی تهران» در کاخ سفید خوانده و با اشاره به سوابق کاری سحر نوروز زاده دختر جوان ایرانی که به رئیس‌جمهور آمریکا مشاوره می‌دهد، نوشته: «او پیشتر مشغول فعالیت برای لابی طرفدار بهبود روابط ایران و آمریکا یعنی شورای آمریکایی‌های ایرانی‌تبار بوده است.» در همین رابطه سایت «دیلی بیست» هم نوشته که «نوروز زاده» یکی از چهره‌های اصلی شورای امنیت ملی آمریکا در بخش ایران است.

نوروززاده در طول دوران فعالیت خود، از آژانس های مختلف دولتی آمریکا از جمله از مدیریت تشکیلات اطلاعات ملی، اف بی آی، مرکز ملی مبارزه با تولید و تکثیر سلاح‌های کشتار جمعی، وزارت دفاع، و وزارت خارجه آمریکا بارها لوح تقدیر دریافت کرده است.او همچنین از وزیر دفاع آمریکا، مدال مبارزه جهانی علیه تروریسم گرفته است.

حضور در مذاکرات هسته ای

دیلی بیست و و واشنگتن پست در گزارش هایی به بررسی نقش نوروز زاده در مذاکرات هسته ای پرداختند. رسانه های آمریکایی به تصویری از او در کنار سفره هفت سین آغاز سال نو در هتل محل مذاکرات هسته ای لوزان که در حال توضیح این سفره به جان کری وزیر امورخارجه آمریکا است اشاره کرده اند.

%d9%86%d9%88%d8%b1%d9%88%d8%b2-%d8%b2%d8%a7%d8%af%d9%87-%d9%88-%d9%87%d9%81%d8%aa-%d8%b3%db%8c%d9%86

البته اخبری تایید نشده از مذاکره حسین فریدون با سحر نوروز زاده در خلال مذاکرات هسته ای نیز منتشر شد.

دیدگاه فعلی نوروز زاده درباره ایران چیست؟

سحر نوروزاده در گفت و گویی که با صدای آمریکا روز گذشته داشته است درباره روابط ایران و آمریکا اظهار نظر کرده است.در این گفت و گو آمده است ” سحر نوروز زاده بلندپایه ترین زن ایرانی-آمریکایی در دولت کنونی آمریکا در گفت و گوئی اختصاصی با ستاره درخشش، مدیر شبکه فارسی صدای آمریکا در پاسخ به پرسشی در باره کانال ارتباطی جاری بین وزرای خارجه ایران و آمریکا از آمادگی دولت آمریکا برای بازگشایی کانال هائی جدید برای گفتگو با ایران خبر داد.دولت آمریکا از این ارتباط استقبال می کند و ما حتی آمادگی برای بازگشایی کانال های بیشتر برای گفتگو با ایران داریم.”


کد مطلب: 34090

آدرس مطلب :
http://www.hadidnews.com/news/34090/سحر-نورور-زاده-جانشین-آلن-ایر-تازه-ترین-دیدگاه-سخنگوی-جدید-فارسی-زبان-وزارت-خارجه-آمریکا-درباره-ایران-چیست-سوابق-تصاویر

حدید نیوز
  http://www.hadidnews.com