کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

سرما و برف تا پایان هفته هست/ آسمان ابری برای تهران

30 آذر 1395 ساعت 18:30

مدیرکل پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی از پیش بینی باران، برف و وزش باد در مناطق جنوب غرب، مرکز و به تدریج شمال شرق کشور و دامنه‌های البرز شرقی خبر داد.


به گزارش حدیدنیوز به نقل از ایسنا : احد وظیفه در خصوص‌آخرین پیش بینی‌ها از وضعیت آب وهوایی کشور، اظهار کرد: از بعدازظهر روز سه شنبه، به تدریج در مناطق غرب و شمال غرب کشور از مقدار ابرناکی کاسته شده و سامانه بارشی در جنوب غرب، مرکز و به تدریج شمال شرق کشور و دامنه‌های البرز شرقی فعال بوده و سبب بارش برف و باران و وزش باد در این مناطق می‌شود.

وی ادامه داد: بارش‌های پراکنده در سواحل دریای خزر و دامنه‌های مرکزی البرز دور از انتظار نیست و شدت بارش در این روز، برای بخش‌های مرکزی زاگرس پیش بینی می‌شود. از بعدازظهر سه شنبه و اوایل روز چهارشنبه نیز وزش بادهای نسبتا شدید جنوبی در مناطقی از جنوب شرق و شرق کشور همراه با گردوخاک محلی پیش بینی می شود.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی با اشاره به فعال بودن این سامانه در شمال شرق و دامنه‌های البرز شرقی در روز چهارشنبه، افزود: این سامانه از بعدازظهر فردا از کشور خارج می‌شود و در روز پنجشنبه نیز اکثر مناطق کشور جوی پایدار دارند.

وی در ادامه تاکید کرد: توده هوای سرد تا روزهای پایانی هفته در مناطق شمالی کشور ماندگار است و بارش‌های پراکنده در استان‌های اردبیل و گیلان رخ می‌دهد.خلیج فارس نیز از بعدازظهر سه شنبه و طی روز چهارشنبه مواج خواهد بود.

وظیفه، وضعیت جوی استان تهران در روز چهارشنبه را صاف، گاهی همراه با افزایش ابر پیش‌بینی کرد و ادامه داد: بیشینه دمای هوا در این روز هشت درجه بالای صفر و کمینه آن یک درجه زیر صفر است. در روز پنجشنبه نیز استان تهران در انتظار آسمانی کمی ابری، همراه با غبار صبحگاهی است. دمای هوا در گرمترین ساعت این روز 9 درجه و در گرمترین ساعت به یک درجه بالای صفر می رسد.


کد مطلب: 34496

آدرس مطلب :
http://www.hadidnews.com/news/34496/سرما-برف-پایان-هفته-هست-آسمان-ابری-تهران

حدید نیوز
  http://www.hadidnews.com