کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

ارائه قیمت‌های پینشهادی بنزین و سی‌ان‌جی به دولت/ نیازی به افزایش دوباره قیمت CNG نیست

سراج24 , 19 فروردين 1393 ساعت 12:52

رئیس انجمن جایگاه‌داران CNG با اشاره به ارائه پیشنهادات لازم در خصوص نحوه و میزان تغییر قیمت حامل‌های انرژی ،اظهار داشت: باید تناسب در تعیین قیمت‌ بنزین ، گازوئیل وCNGرعایت شود.


به گزارش حدیدنیوز، اردشیر دادرس با بیان این مطلب قیمت انرژی باید بر اساس یک برنامه‌ریزی مشخص در خصوص سبد سوخت و نظام سوخت‌رسانی کشور تعیین شود، از ارائه پیشنهادات قیمتی خود به دولت در این خصوص خبر داد و اظهار داشت: بی شک قیمت‌ها باید از یک نسبت و تناسب برخوردار باشد بر همین اساس قیمت‌گذاری بر اساس روش‌ها و فرمول‌های قدیمی دیگر امکان‌پذیر نیست.



وی با تاکید بر ضرورت تعیین قیمت بنزین و CNG‌مطابق با استانداردهای جهانی، ادامه داد: از آنجایی که ما با یک سبد سوختی در کشور مواجه هستیم نمی‌توانیم به صورت تک بعدی قیمت‌ حامل‌های انرژی را اعلام کنیم به طوری که باید نسبت قیمت CNG به بنزین و گازوئیل و نسبت بنزین به گازوییل در نظر گرفته شود.



رئیس انجمن جایگاه‌داران CNG با بیان اینکه قیمت‌ حامل‌های انرژی از دو منظر داخلی و خارجی مورد بررسی قرار گیرد، ادامه داد: در نگاه داخلی باید عواملی همچون قیمت و کیفیت سوخت رسانی مورد توجه قرار گیرد و در نگاه خارجی باید قیمت فوب خلیج فارس و نرخ ارز ارزیابی شود.



این مقام مسئول فراوانی‌شبکه‌های تولید گاز طبیعی در ایران را مورد اشاره قرار داد و گفت: با این وجود نسبت بهای سی‌ان‌جی به بنزین ۶۷ درصد است درحالیکه این نسبت در کشور‌هایی که خود تولید‌کننده گاز نیستند کمتر از ۳۰ درصد است که از باالا بودن قیمت این حامل انرژی در کشورما حکایت می‌کند.


کد مطلب: 29103

آدرس مطلب :
http://www.hadidnews.com/news/29103/ارائه-قیمت-های-پینشهادی-بنزین-سی-ان-جی-دولت-نیازی-افزایش-دوباره-قیمت-cng-نیست

حدید نیوز
  http://www.hadidnews.com