کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

تشکیل اتاق فکر عملیات روانی توسط رسانه های خارجی و ضدانقلاب در فتنه ۸۸/

12 دی 1395 ساعت 17:37

رسانه ها خارجی و ضدانقلاب با تشکیل اتاق فکر عملیات روانی مجموعه ای از القائات کذب را در فتنه ۸۸ منتشر می کردند تا با تصویرسازی غیر واقع، در راستای راهبرد “براندازی نظام ایران” اقدام نمایند.


به گزارش حدید نیوز؛ بی تردید یکی از بازیگردانان اصلی فتنه ۸۸ در ایران رسانه های خارجی و ضدانقلاب بودند که با سرمایه گذاری ۴۰۰ میلیون دلاری آمریکا و لابی های صهیونیستی به تحریک،تهییج و ترغیب تداوم اغتشاشات در ایران می پرداختند. این رسانه های با تشکیل اتاق فکر عملیات روانی مجموعه ای از القائات کذب را منتشر می کردند تا با تصویرسازی غیر واقع، در راستای راهبرد “براندازی نظام ایران” اقدام نمایند.در همین راستا، کیان تاجبخش از عناصر نفوذی و فتنه گر دستگیر شده و از عوامل کودتای نرم ۸۸ در ایران در اعترافات خود رسانه های را یکی از بازوان اصلی این کودتا اعلام می کند و می گوید: «کودتای مخملی دارای ۳ بازو است که هر یک با تعدادی از بنیادهای آمریکایی مرتبط اند، بازوی فکری، بازوی رسانه ای، بازوی اجرایی و نوعی تقسیم کار بین آنها صورت پذیرفته است.» در ذیل به بررسی عملکرد برخی از این رسانه های می پردازیم:

شبکه بی بی سی، پروژه القاء تقلب در انتخابات ایران را کلید زد

شبکه‌های فارسی و انگلیسی بی‌بی‌سی به‌عنوان سردمداران موج جدیدی که هدفش مشوش نشان دادن نتایج انتخابات ۸۸ و ضربه به مشروعیت نظام و انتخابات بود زمام انتشار اخبار کذب و تحریک‌کننده را به دست گرفت و دور جدید جنگ روانی سیاسی را آغاز کردند. در راستای این جنگ روانی تجهیزات شبکه فارسی بی‌بی‌سی قبل از آغاز تظاهرات عده‌ای، در مقابل سفارت جمهوری اسلامی ایران در لندن (و حتی قبل از حضور پلیس) نصب می‌گردد اما از ۱۰ هزار نفری که در انتخابات شرکت کرده‌اند تنها چند صدنفر که چهره بسیاری از آنها به‌عنوان معاندان نظام شناخته شده است حضور می‌یابند اما شبکه بی‌بی‌سی فارسی لحظه به لحظه در جهت مشوش نشان دادن نتایج انتخابات آن را پررنگ پخش می‌نماید. ناگفته نماند این تعداد کم هم برای یک جریان خاص فعالیت تبلیغاتی می‌کردند، سازماندهی می‌شوند.

بی بی‌سی در چارچوب سناریوی خود، در قالب برنامه‌های زنده، بلافاصله پس از اعلام آمار‌های غیررسمی از منابع داخل ایران پروژه تقلب در انتخابات را با حضور فرخ نگهدار (رئیس سازمان فدائیان خلق)‌ و صادق صبا (تحلیلگر سیاسی)‌ کلید زد و پس از این به تناوب انتشار خبرهایی از ایران، ارتباط مستقیم و. . . کارشناسانی مانند جمشید برزگر، هاشم احمد زاده، ‌احمد سلامتیان، سعید برزین، مسعود بهنود و. . . در استودیو و آدم‌هایی از احزاب و گروهک‌های داخل ایران هر لحظه به موازات اعلام آرای انتخابات، ‌بر حملات و تثبیت و تلقین تقلب در انتخابات افزود به‌صورتی که نزدیک صبح و تا ظهر شنبه جملگی گزارش‌پراکنی این شبکه دستور حمله و اغتشاش و افزایش نارضایتی بود.

نکته جالب توجه در این است که بی‌بی‌سی به‌رغم دریافت بودجه ۱۵میلیون پوندی (۲۲میلیون دلاری) وزارت امور خارجه انگلیس، قبل و پس از راه‌اندازی همواره به کسری بودجه و اعتراض مردم مالیات دهنده بریتانیا روبه‌رو بوده است، این در حالی است که در آن ایام مبادرت به افزایش پخش برنامه‌های زنده خود کرده، ‌به‌طوری که شب انتخابات مطابق روال قبلی برنامه‌هایش را تا پایان شمارش آرا و اعلام نتایج در قالب میزگرد، وب گردی، گفت وگو با کارشناسان، ارتباط مستقیم (نوبت شما)‌ و. . . ادامه داد.

شبکه سی ان ان مامور آموزش فتنه گران بود

بررسی فعالیت‌های خبری شبکه تلویزیونی CNN در ایام فتنه نشان می‌دهد این شبکه تمام توان خود را در جهت بهره‌برداری از اغتشاشات بسیج کرده بود. گردانندگان CNN با قطع برنامه‌های عادی به‌طور ویژه به انعکاس تحولات ایران پرداخته و با استفاده از تصاویر دریافتی از بینندگان که قابل استناد نیست، حتی کم‌ترین معیارهای حرفه‌ای انتقال خبر را زیر پا گذاردند.

این شبکه حتی پا را فراتر گذارده و به آموزش اغتشاشگران روی آورد. شبکه مزبور در برنامه‌های مختلفی راه‌های هک کردن سایت‌های اطلاع‌رسانی کشور را به بینندگان خود آموزش داد. همچنین این شبکه مصراً از بینندگان خواست هرگونه فیلم و عکس حرفه‌ای و غیرحرفه‌ای از اغتشاشات اخیر را جهت بهره‌برداری به آدرس الکترونیکی CNN ارسال کنند.

تحریک و ترغیب اغتشاشگران به ادامه خشونت و درگیری یکی دیگر از محورهایی بود که توسط CNN دنبال می‌شد. این شبکه حتی برنامه «لاری کینگ» را به موضوع ایران اختصاص داد و با تغییر ماهیت این برنامه و ادعای دریافت خبر فوری از ایران، دامن زدن به تنش و اغتشاش را پی گرفت. در این برنامه بازتاب اغتشاشات با استفاده از نظرات کارشناسان مختلف به ویژه کارشناسان غیرمنصف مورد بررسی قرار گرفت.

اندیشکده بروکینگز از رفورمیست های داخلی به عنوان عاملان انقلاب نرم در ایران نام می برد

چند روز قبل از انتخابات سال ۸۸، سابان سنتر از زیرمجموعه های اندیشکده برتر آمریکا و جهان (اندیشکده بروکینگز) سند مهمی در مورد ایران منتشر کرد. سندی که عنوان آن “کدام راه به سوی ایران” بود! در این سند راه های مقابله با جمهوری اسلامی ایران بررسی شد. نام برجسته ترین کارشناسان اندیشکده بروکینگز به عنوان مولفین این سند اعلام شد (سوزان مالونی؛ مارک ایندیک؛ بروس ریدل و کنث پولاک و …). در بخش مربوط به بررسی رفورمیست ها در این سند این طور آمده: “جنبش رفورم در ایران بهترین ابزار برای براندازی نرم است. مدارک مهمی وجود دارد که نشان می دهد خیلی از افراد این جنبش در دهه ۹۰ میلادی به وضوح به دنبال سقوط رژیم اسلامی بودند و تلاش می کردند آن را با یک دموکراسی سکولار جایگزین کنند”

این فتنه که در واقع با بازیگری عناصر خائن داخلی و نفوذی ها به نمایش درآمد محصول هدایت و بازیگردانی عوامل خارجی بود که رسانه های و اندیشکده های خارجی و ضدانقلاب یکی از آنها بوده است که با هوشیاری و بصیرت مردم انقلابی ایران نتوانست اهداف ترسیم شده را برای طراحان این کودتا در ایران بدست آورد . در همین راستا، تيري مي‌سان تحليل گر سياسي فرانسوي و موسس پايگاه اينترنتي “ولاتاير” (Volataire) كه مقالات متعددي در حوزه روابط بين الملل به زبان هاي انگليسي، عربي، اسپانيايي و روسي به رشته تحرير درآورده است در همین زمینه درمقاله اي با عنوان “شكست انقلاب رنگي در ايران” می نویسد: «انقلاب سبز، آخرين مدل و جديدترين نسخه از انقلاب هاي رنگي است كه در ايران با شكست مواجه شد. عمليات و سناريوي انقلاب رنگي كه در سال ۲۰۰۹ در ايران به اجرا درآمد، در فهرست طويل انقلاب هاي قلابي و ساختگي قرار دارد که نتوانست به اهداف تعیین شده دست پیدا کند»


کد مطلب: 34639

آدرس مطلب :
http://www.hadidnews.com/news/34639/تشکیل-اتاق-فکر-عملیات-روانی-توسط-رسانه-های-خارجی-ضدانقلاب-فتنه-۸۸

حدید نیوز
  http://www.hadidnews.com