کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

سکوت سوال برانگیز منافقین

18 مرداد 1393 ساعت 16:21

جسد جمال حسینی با نام مستعار اسفندیار بهارمس سردبیر خبرگزاری ضد انقلاب هرانا روز سه شنبه چهاردهم مرداد در یکی از شهرهای ترکیه پیدا شد.



به گزارش حدیدنیوز، طی روزهای گذشته این که وی خودکشی کرده یا به قتل رسیده، موضوع گمانه زنی سایت های ضد انقلاب قرار گرفته است.اما در این میان سکوت مشکوک گروهک تروریستی منافقین در این زمینه سئوالات بسیاری را برانگیخته است.

روایت سایت ضد انقلاب هرانا از نحوه مرگ وی از این قرار است: «صبح امروز(سه شنبه ۱۴ مرداد) پلیس ترکیه، پیکرسید جمال حسینی «اسفندیار بهارمس» سردبیر خبرگزاری هرانا و از مسئولان ارشد مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران را پشت میز کارش و در حالی یافت که ساعاتی پیش جان داده بود. بر اساس اطلاعاتی که تاکنون به دست ما رسیده است، صبح سه‌شنبه، چهاردهم مرداد ماه (پنجم آگوست) پلیس ترکیه پیکر بی‌جان سید جمال حسینی از مسولان ارشد این تشکل را در منزل وی، در پشت میز کارش و در حالی که قطراتی از خون بر صورت و برخی نقاط منزل وی دیده می‌شد، یافت. بر اساس گزارش‌های دریافتی، هنوز از علت مرگ ناگهانی این روزنامه نگار و فعال حقوق بشر اطلاعی در دست نیست؛ اما پلیس ترکیه تحقیقات خود را درباره این موضوع آغاز کرده.»

این سایت همچنین در پایان گزارش خود می نویسد:« جمال حسینی به دلیل پی گیری وضعیت حقوق بشر و زندانیان سیاسی در ایران از سوی دستگاه امنیتی جمهوری اسلامی هموراه تهدید می شده است. تا به طور ضمنی و آرام آرام اذهان را آماده کند تا نظام اسلامی را مسئول مرگ مشکوک این عنصر ضد انقلاب معرفی کند.»

اما روایت بی بی سی فارسی از مرگ مشکوک این ضد انقلاب خارج نشین کمی فرق می کند.بی بی سی فارسی می نویسد : «جنازه جمال حسینی، سردبیر سایت هرانا، در شهر نوشهیر ترکیه پیدا شده است .یکی از رسانه‌های محلی نوشهیر نوشته است که پلیس پس از تماس دوستان آقای حسینی و ابراز نگرانی آنها به محل اقامت او رفت و با جنازه او مواجه شد.

برآورد اولیه پلیس این بوده است که چند روز از مرگ جمال حسینی می‌گذشته است و پلیس احتمال خودکشی را بررسی می‌کند. بهروز جاوید تهرانی، از دوستان جمال حسینی، به بی‌بی‌سی فارسی گفت وقتی جنازه جمال حسینی پیدا شد از بینی و گوش او خون آمده بود.

او گفت کادر پزشکی که به محل آمدند گفتند این خون می‌تواند نشانه سکته آقای حسینی باشد.» بی‌بی‌سی فارسی نیز در پایان گزراش خود می نویسد « اخباری مبنی بر اینکه جمال حسینی پیشتر تهدید شده بود وجود دارد.»

اما سئوال اینجاست چرا گروهک منافقین در قبال مرگ مشکوک این عنصر ضد انقلاب سکوت کرده است. در حالی که گروهک در موارد مشابه با ارائه انبوه گزارش ها و اخبار جعلی همواره سعی می کرد جریان سازی رسانه‌ای ضد انقلاب را در موارد مشابه بر عهده بگیرد، چرا در این مورد سکوت کرده است؟

شاید پاسخ این سئوال را بهروز جاوید تهرانی عضو گروهک منافقین و یار غار و دوست صمیمی جمال حسینی بهتر بداند. جاوید تهرانی اولین کسی است که بالای سر جنازه جمال حسینی رسیده است و به بی بی سی فارسی از احتمال سکته وی سخن گفته است.

با وجود اینکه طی سالهای گذشته حسینی لحظه‌ای از فعالیت علیه نظام اسلامی غافل نشد و همواره مواضع مورد نظر منافقین را مد نظر قرار داده و سالیان با این گروهک به طور مستقیم در ارتباط بوده است، اما مرگش کوچکترین بازتابی در رسانه‌های گروهک رجوی نداشت. هرانا در حالی می نویسد چند ساعتی از مرگش گذشته بود، که بی بی سی می نوسید چند روز و بهروز جاوید عضو گروهک منافقین می گوید وی سکته کرده است.


پلیس ترکیه باید این فرض را به صورت جدی مد نظر قرار دهد که ارتباط مرگ جمال حسینی با منافقین و بهرزو جاوید چیست؟ چرا منافقین درباره مرگ جمال حسینی که در طول سال های گذشته فعالیت ها وی بسیار مورد توجه منافقین بوده است سکوت کرده اند؟ چرا عضو گروهک منافقین از احتمال سکته و حتی خود کشی وی خبر داده است؟ آیا این نشان دهنده این نیست که تاریخ مصرف جمال حسینی برای منافقین به اتمام رسیده بوده و آنها وی را از طریق عنصر خود سر به نیست کرده اند؟


کد مطلب: 30435

آدرس مطلب :
http://www.hadidnews.com/news/30435/سکوت-سوال-برانگیز-منافقین

حدید نیوز
  http://www.hadidnews.com