کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

واکنش نمایندگان مجلس به یک یادداشت

9 ارديبهشت 1392 ساعت 11:38

دستگاه قضایی اظهارات جوانفکر را پیگیری کند/جوانفکر صلاحیت اظهار نظر در مسایل اقتصادی را ندارد/حاشیه سازی حامیان احمدی نژاد، مناسب روزهای پایانی دولت نیست/روزنامه ایران به ابزار رسانه‌ای حلقه انحرافی تبدیل شده است


به گزارش حدیدنیوز به نقل از مشرق ،روز گذشته علی اکبر جوانفکر که به تازگی از زندان آزاد شده و طی حکم دادگاه از فعالیت رسانه ای ممنوع شده است ، یادداشتی را در روزنامه دولتی ایران نوشته که محتوی این نوشته بازتاب هایی را به همراه داشت که اهم این بازتاب ها در گزارش ذیل از نظرتان می گذرد :

کمال الدین پیرموذن عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس ، با اشاره به یادداشت علی اکبر جوانفکر در روزنامه رسمی دولت و نسبت دادن اتهام اخلال در نظام اقتصادی کشور به رئیس مجلس، گفت: شخصی که به صورت مشروط از سوی قوه قضائیه آزاد شده و ممنوع الفعالیت رسانه‌ای است در جایگاهی قرار ندارد که اتهامات واهی به رئیس مجلس شورای اسلامی وارد کند.

نماینده مردم اردبیل، نمین، نیر و سرعین در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه افراد منتسب به دولت دهم بی‌کفایتی محض خود را در خصوص مسائل اقتصادی را با فرافکنی توجیه می کنند، تصریح کرد: دولت دهم عدم توانایی خود در حل حداقل فشار معیشتی بر مردم و افزایش تورم لجام گسیخته و گرانی کالاهای اساسی هم چون گوشت و مرغ را با فرافکنی به گردن دیگران می‌اندازند.

وی با تاکید براینکه سوء مدیریت دولت احمدی نژاد بر خاص و عام جامعه واضح و مبرهن است، ادامه داد: افراد منتسب به دولت دهم سعی دارند با اظهارات نادرست و خلاف واقع رنجی که در پی سوء مدیریت آنها بر مردم وارد شده است را توجیه کنند.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه جو افکار عمومی ضد دولت است ادعاهای خلاف واقع جوانفکر خللی در کیاست دکتر لاریجانی وارد نخواهد کرد.

جوانفکر صلاحیت اظهار نظر در مسایل اقتصادی را ندارد

غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی درباره یادداشت علی اکبر جوانفکر در روزنامه رسمی امروز دولت که رئیس مجلس را به ایجاد اخلال در نظام اقتصادی کشور متهم کرد، گفت: در مورد این مسائل اقتصادی باید کسی‌که اهل این حوزه است، اظهارنظر کند؛‌ نه فردی مانند جوانفکر که تا دیروز ادعای فرهنگی داشت و صلاحیت اظهار نظر در مسائل اقتصادی را ندارد.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی، افزود: بی‌ثباتی، بی‌برنامگی، شعارزدگی و فرافکنی از خصوصیات بارز این دولت است و در مشکلات مختلف کشور می‌خواهد توپ را در زمین دیگری بیاندازد.

وی قانون هدفمندی یارانه‌ها را برنامه بسیار خوبی دانست که شیوه اجرایی دولت عملا منجر به شکست آن شد و ادامه داد: عامل این بی‌ثباتی و به‌هم‌ریختگی اقتصادی کسی جز احمدی‌نژاد نیست و اینک یاران او به جای فرافکنی، باید برگردند و عملکرد خود را مورد ارزیابی قرار دهند.


حاشیه سازی حامیان احمدی نژاد، مناسب روزهای پایانی دولت نیست

عضو هیات رئیسه مجلس با بیان اینکه یادداشت جوانفکر نوعی فرافکنی و فرار از مسئولیت از سوی دولت است، گفت: اظهار نظرهای برخی حامیان و منتسبان دولت که حاصلی جز تنش های بی نتیجه و ایجاد حاشیه و مشکلات در جامعه ندارد مناسب روزهای پایانی دولت نیست.

محمد حسین فرهنگی ، در واکنش به یادداشت امروز علی اکبر جوانفکر در روزنامه ایران مبنی بر معرفی علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی به عنوان عامل اخلال در اقتصاد کشور، گفت: این نوع اظهارنظرها از طرف حامیان دولت فرافکنی است.

نماینده مردم تبریز، اسکو وآذرشهر در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه دولت مسئول اجرایی در کشور است، افزود: قوه مجریه همه اختیارات مورد نیاز برای حل و فصل امور را دارد بنابراین اگر این اظهارنظرها و تهمت به دیگران بر اساس مباحث کارشناسی باشد باید مشخص کرد که کدام تصمیم دولت از سوی مجلس یا هرکدام از اشخاصی که ادعا شده مورد مخالفت قرار گرفته است.

این نماینده مردم در مجلس نهم با بیان اینکه نباید مسئولیت های خود را بر عهده دیگران بیاندازیم، تصریح کرد: طرح موضوعات مبهمی مربوط به مشکلات داخلی کشور و پرداختن به اموری که تاثیری در شرایط اقتصادی کشور ندارد، اشتباه است.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این گونه اظهار نظرهای بی مبنا سرپوش گذاشتن بر ضعف هایی نظارتی است، گفت: اظهار نظرهای برخی حامیان و منتسبان دولت که حاصلی جز تنش های بی نتیجه و ایجاد حاشیه و مشکلات در جامعه ندارد مناسب روزهای پایانی دولت نبوده و قطعا یک نوع فرافکنی و فرار از مسئولیت است.

روزنامه ایران به ابزار رسانه‌ای جریان انحرافی تبدیل شده است

عضو هیات رئیسه مجلس، با بیان اینکه اظهارات جدید جوانفکر با انگیزه‌های سیاسی و انتخاباتی مطرح شده است، تاکید کرد: روزنامه ایران با استفاده از بودجه دولت و بیت‌المال، به ابزار رسانه‌ای جریان انحرافی تبدیل شده است.

حسین سبحانی‌نیا در گفت‌وگو با خانه ملت، درباره یادداشت جوانفکر در روزنامه دولت که رئیس مجلس را متهم به ایجاد بی‌ثباتی در اقتصاد کشور کرده بود، تصریح کرد: دولت برای فرار از پاسخگویی به مردم درباره وضعیت نابسامان اقتصادی، و برای رد گم کردن ناتوانی در مدیریت اقتصاد کشور، تقصیر‌ها را به گردن دیگران می‌اندازد در حالی که خود توانایی مدیریت اقتصاد را از دست داده است.

نماینده مردم نیشابور و فیروزه در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: اگر قوه مقننه جلوی بسیاری از اقدامات دولت همچون اجرای فاز دوم هدفمندی یارنه‌ها را نمی‌گرفت، وضعیت اقتصادی کشور، تورم، گرانی، ‌بیکاری و ... چندین برابر بیشتر از زمان فعلی می‌شد و دولت باید قبول کند که مدیریت وضعیت اقتصاد کشور از دستش خارج شده است.

سبحانی‌نیا با بیان اینکه اظهارات جوانفکر با انگیزه‌های سیاسی و انتخاباتی مطرح شده است، تاکید کرد: این اظهارات بر خلاف فرمایشات رهبر معظم انقلاب مبنی بر جلوگیری از سیاه‌نمایی و طرح مباحث تنش‌زا و تفرقه‌افکن در نظام است و این ادعاهای بی‌پایه و اساس، به جای حل مشکلات توپ را به زمین دیگران می‌اندازد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، تاکید کرد: آقای جوانفکر و امثال وی باید برای ادعا‌های بی‌اساس خود سند و مدرک ارایه دهند و از آنجایی که این اظهارات مصداق تهمت و افترا است، قابل پیگیری حقوقی و قضایی است و دستگاه‌های قضایی با این مساله را بررسی و پیگیری کنند.

نماینده مردم در مجلس نهم، با بیان اینکه روزنامه ایران، روزنامه‌ای دولتی است که باید در اختیار نظام باشد، تاکید کرد: متاسفانه این روزنامه با استفاده از بودجه دولت و بیت‌المال، به ابزار رسانه‌ای جریان انحرافی تبدیل شده است و با عبور از خط قرمز‌ها و اصول نظام،‌ از وظیفه اصلی خود یعنی اطلاع‌رسانی غافل شده است.

عضو هیات رئیسه مجلس، گفت: بر این اساس نهاد‌هایی که وظیفه کنترل فعالیت‌های رسانه‌ها و مطبوعات در کشور را دارند باید با این روزنامه برخورد کنند و اجازه ندهند که گرداند‌گان اصلی این روزنامه، خارج از چارچوب قانون حرکت کرده و در آستانه انتخابات ریاست جمهوری فضای کشور را مسموم کنند.

علی اکبر جوانفکر (یکشنبه ۸ اردیبهشت) در یادداشتی در روزنامه رسمی دولت، علی لاریجانی رئیس مجلس را به ایجاد اخلال در نظام اقتصادی کشور متهم و او را پشت صحنه کاهش ارزش پولی ملی کشور معرفی کرده است.


کد مطلب: 19320

آدرس مطلب :
http://www.hadidnews.com/news/19320/واکنش-نمایندگان-مجلس-یک-یادداشت

حدید نیوز
  http://www.hadidnews.com