کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

تعادل در تعیین نرخ سودبانکی رعایت شود

انتقاد از اختلاف‌نظر در اظهارات دولتی‌ها

خبرگزاری فارس , 14 آبان 1392 ساعت 9:36

نباید به نحوی اظهارنظر شود که نشان‌دهنده اختلافات بوده و نظام تصمیم‌گیری را متزلزل کند.


رئیس اتاق بازرگانی تهران با انتقاد از تناقض‌هایی که در اظهار‌نظرهای دولتی وجود دارد، گفت:‌ نباید به نحوی اظهارنظر شود که نشان‌دهنده اختلافات بوده و نظام تصمیم‌گیری را متزلزل کند.


به گزارش حدیدنیوز، یحیی آل اسحاق امروز در سی و پنجمین نشست هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران اظهار داشت: در آخرین سخنرانی که مقام معظم رهبری داشتند با قوت از تیم مذاکره‌کننده حمایت کرده و اعلام کردند که این افراد فرزندان انقلاب هستند، از آنها حمایت می‌کنیم و در واقع این حمایت رهبری از دولت تدبیر و امید است.

وی ادامه داد: همچنین ملت ایران هم دیروز نشان دادن که از مذاکره کنندگان و منافع ملی کشور حمایت می‌کنند و این اقتدار یک سرمایه ملی است که باید در راستای اهداف نظام از آن استفاده شود.

آل اسحاق با تاکید بر اینکه جامعه فعالان اقتصادی نیز در چهارچوب اساس نظام و هدایت‌های رهبری از مذاکره‌کنندگان حمایت می‌کنند اظهار داشت: امروز دومین جلسه شورای پول و اعتبار برای تعیین نرخ سود بانکی برگزار می‌شود و علی‌رغم اینکه مواردی در این خصوص بدیهی است اما باید ذکر کنیم که نرخ سود در تمام شئون اقتصادی نقش دارد لذا باید تعادل در آن رعایت شود. نباید به مسائل اقتصادی به صورت انتزاعی نگاه کرد، چرا که برخی مصالح حالت نخ تسبیح دارند و اگر درست چیده نشود ممکن است آسیب‌هایی را بزند.

رئیس اتاق تهران همچنین با تاکید بر اینکه از دولت جدید انتظار می‌رود شاهد برخی اظهار نظرها و برخوردهایی که در گذشته دیدیم نباشیم، گفت: مسئولان دولتی بیانات و نظراتی در حوزه‌های اجرایی مطرح می‌کند، لذا نباید اظهار نظرها به شکلی باشد که نظام تصمیم‌گیری را متزلزل کند و نشان دهنده اختلاف نظر بین آنها باشد.

لذا به نظر می‌رسد باید در جلسات داخلی به یک عزم برسند و سپس اظهار نظر‌ کنند.

رئیس اتاق بازرگانی تهران گفت: دولت یک بخشنامه ۳۵ بندی را تصویب کرده است اما هنوز بسیاری از بند‌های این بخشنامه اجرایی نشده است اما در برخی از بند‌ها مثل گمرک شاهد عملیاتی شدن موضوع هستیم. اما در مسائل بانکی و نظام بانکی مشکلات همچنان ادامه دارد و ما فکر می‌کنیم برای حل مشکلات نظام بانکی باید عزم جدی وجود داشته باشد.


کد مطلب: 27140

آدرس مطلب :
http://www.hadidnews.com/news/27140/انتقاد-اختلاف-نظر-اظهارات-دولتی-ها

حدید نیوز
  http://www.hadidnews.com