کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

عامل اصلی افزایش ناگهانی بلیط هواپیما

8 دی 1395 ساعت 15:52

درحالیکه تصور غالب این است که قیمت بلیط هواپیما در طول فرآیند رزرو ثابت است، ممکن است برای شما هم پیش آمده و یا حتی شنیده باشید زمانیکه برای خرید بلیط هواپیما به خصوص در زمان‌های پر سفر و مسیرهایی که درخواست خرید بلیط چارتر بالا است، گاهی با افزایش ناگهانی قیمت بلیط چارتر روبرو شوید، که چه در خرید اینترنتی، چه خرید حضوری این احتمال وجود دارد. اما علت آن چیست؟


به گزارش حدیدنیوز؛ این بالا و پایین شدن قیمت‌ها همیشه اعتراض مسافران را به همراه داشته و به دلیل نداشتن آگاهی و عدم اطلاع‌رسانی درست، همیشه نوک پیکان اعتراض‌ها به سوی سامانه‌های فروش بلیط هواپیما و یا آژانس‌های مسافرتی است. در حالیکه مقصر اصلی این دست اتفاق‌ها چارترکننده‌ها و یا همان تأمین کننده‌های پروازهای چارتری هستند و نه سایت‌های معتبر خرید آنلاین بلیط هواپیما و یا آژانس‌های مسافرتی. 
 
در اینجا لازم است توضیح کاملی برای تغییر قیمت‌ بلیط پروازهای چارتری داده شود تا هرگونه شک و شبهه‌ در این خصوص رفع شود:
 
بحث تغییر قیمت بلیط پروازهای چارتر آن‌ هم در زمان‌ها و مسیرهای پرسفر به این صورت است که مسافری که قصد خرید پرواز چارتر به صورت آنلاین در مسیر پرترددی مثل تهران-مشهد را دارد، پس از انتخاب پرواز مورد نظر خود، در زمان پرداخت با افزایش نرخ مواجه می‌شود. برای مثال قیمت پروازی 170 هزار تومان است، ولی در زمان پرداخت هزینه‌ی بلیط به صورت آنلاین با مشکل مواجه می شود و زمانیکه به صفحه‌ی اصلی سایت مراجعه می‌کند، متوجه می‌شود که قیمت همان بلیط و دقیقا با همان شرایط، برای مثال 20 هزار تومان افزایش پیدا کرده است. همانطور که گفته شد متاسفانه این اتفاق بیشتر در روزهای پر سفر و مسیرهای پر مسافر و از سوی چارترکننده اتفاق می‌افتد.
 
گاهی پیش می‌آید که چارترکننده، قیمت یک پرواز چارتر را در سامانه‌ای 170 هزار تومان نشان دهد. در زمان‌های پر سفر و پر تقاضا همزمان 2 یا 3 نفر در حال مشاهده و انتخاب آن بلیط هستند، در اینجا است که چارترکننده زمانی که تقاضا برای بلیط افزایش پیدا می‌کند، تصمیم می‌گیرد قیمت آن ‌را افزایش دهد. این تغییر ناگهانی و لحظه‌ای قیمت‌ها موجب ایجاد سوال در ذهن مسافر می‌شود.
 
متاسفانه کنترل افزایش ناگهانی قیمت‌ بلیط‌های چارتر در بازه‌های پر مسافر از دست ایرلاین‌ها و سایت‌های خرید اینترنتی بلیط هواپیما خارج است و صرفا چارترکننده‌ها تعیین‌کننده هستند. در زمان‌های پر سفر همیشه تغییر قیمت ساعتی است، اما زمانی که تقاضا برای پرواز کم باشد، قیمت نیز به همان میزان کاهش می‌یابد.
 
بهترین پیشنهاد برای مسافرانی که بنا به هر دلیلی، چه کاری و چه تفریحی در بازه‌های پرسفر به دنبال خرید بلیط هواپیما هستند، این است که در چنین زمان‌هایی، خرید بلیط سیستمی را نسبت به خرید بلیط چارتری در اولویت قرار دهند چرا که پروازهای سیستمی از ثبات قیمت برخوردارند و در فرآیند خرید آنلاین، مسافر را با مسائلی از این دست روبرو نخواهند کرد.


کد مطلب: 34593

آدرس مطلب :
http://www.hadidnews.com/news/34593/عامل-اصلی-افزایش-ناگهانی-بلیط-هواپیما

حدید نیوز
  http://www.hadidnews.com