کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

وزیر صنعت، معدن و تجارت در مراسم تبیین « مسؤولیت اجتماعی در حوزه صنعت خودرو »:

سال آینده رشد کیفی ۲.۵ درصدی صنعت خودرو باید بهبود یابد

26 اسفند 1396 ساعت 15:58

محمد شریعتمداری گفت: تحویل قطعه بی کیفیت توسط قطعه سازان در سال ۹۷ ممنوع است، با جدیت این موضوع را دنبال می کنم، شورایی باید در این زمینه تشکیل شود.


 به گزارش حدیدنیوز به نقل از  ایکوپرس به نقل از شاتا، وی با بیان اینکه صنعت خودروسازی به عنوان یک صنعت پیشران، نقش و جایگاه ویژه ای در کل صنعت ایران دارد افزود: صنعت خودروسازی حدود ۱۸ درصد از اشتغال صنعتی کشور را به خود اختصاص داده است، حمایت از این صنعت باید پایدار باشد.
 
شریعتمداری با اشاره به اینکه به لحاظ کمی صنعت خودروسازی راه خوبی را طی کرده است، این صنعت هدف تولید یک میلیون و ۶۰۰ هزار دستگاهی خودرو در سال ۹۶ را با حدود ۹۸ درصد محقق کرد گفت: رشد کیفی ۲.۵ درصدی صنعت خودرو نسبت به سال گذشته باید بهبود یابد، سال ۹۷ سال جدیت در این موضوع خواهد بود.
 
وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: مسیر افزایش ستاره های کیفی خودروهای ساخت داخل با جهش بیشتری باید با جدیت دنبال شود و توجه به ذینفعان شرکت مانند کارکنان، مشتریان و سهامداران ضروری است، این مسیر ما را به تعالی می رساند.
 
وی با بیان اینکه امروز از درخت سبز مسئولیت پذیری صنعت و معدن در ایران( شجره طیبه مسئولیت پذیری صنعت و معدن ایران) که دارای برگ های سبز فراوانی است، رونمایی خواهیم کرد گفت: صنعت کشور مرکز گرا است، باید به حوزه های پیرامونی حرکت کنیم، ایجاد توازن یکی از مسؤولیت پذیری های ما در حوزه صنعت و معدن است.
 
محمد شریعتمداری با اشاره به اینکه اشتغال معدنی را گسترش خواهیم داد و پایه های آن را مستحکم می کنیم، توسعه اکتشافات معدنی با حمایت رییس جمهور در این راستا بود افزود: اما از ذخایر معدنی کشور باید بهره برداری صیانتی بر پایه دانش و تکیه بر ارزش افزوده شود، این دیگر مسؤولیت اجتماعی ما است.
 
وی در پایان گفت: در آستانه سال ۹۷ اَبَر طرح نوسازی حمل و نقل عمومی کشور را کلید می زنیم، فرصتی خوب برای صنعت و ورود تکنولوژی به داخل است، این طرح در مدت ۳ سال اجرا خواهد شد و عمق ساخت داخل در حوزه خودرو از مهم ترین مسؤولیت های ماست، اما این مهم باید با توجه به استاندارد ها باشد


کد مطلب: 36663

آدرس مطلب :
http://www.hadidnews.com/news/36663/سال-آینده-رشد-کیفی-۲-۵-درصدی-صنعت-خودرو-باید-بهبود-یابد

حدید نیوز
  http://www.hadidnews.com