کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

چه افرادی بیشتر در معرض خطر هپاتیت هستند؟

10 ارديبهشت 1397 ساعت 16:42

گروه‌های پرخطر، بیماران هموفیلی و تالاسمی که سابقه استفاده از فرآورده‌های خونی دارند،‌ معتادان تزریقی، زندانی‌ها، دیالیزی‌ها و خانواده‌هایی که یک فرد مبتلا دارند احتمال ابتلا به این بیماری را دارند.


 به گزارش حدیدنیوز ، دکتر شاهین مرآت در آستانه برگزاری کمیته کشوری هفته سلامت گوارش با محوریت هپاتیت B و C گفت: هپاتیت مشکل التهاب کبدی است که انواع مختلف دارد و می‌تواند ناشی از کبد چرب یا ویروس باشد و دو نوع ویروسی آن B و C نام دارد که اصولا در مراحل اولیه این مشکل هیچ علامتی نداشته تا اینکه کبد به مرور از بین می‌رود.
 
این فوق تخصص گوارش و کبد با بیان اینکه حدود 24 سال اسن کودکان در برابر هپاتیت B واکسینه می‌شوند، افزود: بنابراین عمده بیماران برای سال‌های قبل از اجرای طرح واکسینه است که میانگین سنی آنها 30، 40 و 50 است.
 
وی بیان کرد: در درمان بیماران مبتلا به هپاتیت B بیمار باید مادامالعمر برای کنترل ویروس دارو مصرف کند که قیمت آن گران نیست. مشکل اصلی در این مساله غربالگری و شناسایی مبتلایان است زیرا این ویروس به مدت طولانی می‌تواند علائمی به همراه نداشته باشد.
 
این استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران بیان کرد: اما درمان هپاتیت C آسان‌تر و ارزان‌تر است و طی سال‌های اخیر درمان آن کامل شده است به گونه‌ای که گاه بیماران با مصرف 3 ماه دارو بدرمان می‌شوند. غرلباگری این مبتلایان به این ویروس با مشکلاتی همره است به همین دلیل تمرکز اصلی روی گروه‌های پرخطر، بیماران هموفیلی و تالاسمی که سابقه استفاده از فرآورده‌های خونی دارند، قرار گرفته است هم‌چنین در غرلباگری این بیماری به معتادان تزریقی، زندانی‌ها، بیماران دیالیزی و خانواده‌هایی که سابقه ابتلا دارند توجه شده است.
 
وی با تاکید براینکه علائم این بیماری زمانی بروز می‌یابد که بیماری شدت گرفته، گفت: افرادی که رفتارهای پرخطر داشته باید نسبت به آزمایش شناسایی این بیماری در خود اهتمام ورزند.
 
منبع: آنا


کد مطلب: 36735

آدرس مطلب :
http://www.hadidnews.com/news/36735/افرادی-بیشتر-معرض-خطر-هپاتیت-هستند

حدید نیوز
  http://www.hadidnews.com