کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

سه چرخه الکتریکی تويوتا

16 مهر 1392 ساعت 12:19

طرح سه چرخه تویوتا با نام i-Road که تاکنون تنها روی کاغذ وجود داشت به زودی ساخته می شود و در ردیف سیستم حمل و نقل ژاپن قرار می گیرد.


به گزارش حدیدنیوز، وقتی که امسال سه چرخه الکتریکی تویوتا با نام i-Road در نمایشگاه اتومبیل ژنو رونمایی شد به رغم نوآوری و جذابیت بیشتر شبیه آن دسته از طراحی هایی بود که پس از رونمایی ناپدید می شوند.



اما تویوتا تصمیم گرفته تعداد محدودی از این سه چرخه را تولید کند که براساس برخی گفته ها شاید چند صد دستگاه از آنها ساخته شود.



i-Road یک وسیله نقلیه شخصی با دو صندلی پشت سر هم است که کناره های آن شبیه موتور به داخل متمایل است. این دستگاه تنها دارای ۵ اسب بخار قدرت است و سرعت آن به ۴۵ کیلومتر در ساعت می رسد. برد آن با استفاده از انرژی الکتریسته ۵۰ کیلومتر در ساعت محاسبه شده است و بازار حمل و نقل شهری را هدف گرفته است.



تویوتا شبکه حرکت هماهنگ خود را که به صورت مخفف به آن Ha:mo می گوید را در شهر تویوتا در شهر آیچی ژاپن اداره می کند، این شبکه به عنوان سیستمی برای بهبود حمل و نقل شهری با ترکیب خودروهای شخصی و وسائل حمل و نقل عمومی کار می کند و قصد دارد حمل و نقل و فرهنگ شهری را دوستدار انسان و جامعه کند.



در شبکه Ha:mo پروژه ای به نام پروژه RIDE اجرایی می شود که یک سیستم به اشتراک گذاشتن اتومبیل با استفاده از اتومبیلهای الکتریکی فوق فشردها ست که می تواند حمل و نقل را به مرکز شهر میسر کند. برای مثال افراد می توانند از ایستگاه قطار تا محل کار خود یکی از این وسائل نقلیه را اجاره کنند.



انتظار می رود با افزایش تعداد ایستگاه های اجاره این وسائل نقلیه در آینده، فراهم آمدن شرایط بازگرداندن سریع وسائل و قیمتهای اندک چون ۲۰ سنت برای هر دقیقه این طرح در فضای واقعی شهری نیز گسترش یابد.


کد مطلب: 26519

آدرس مطلب :
http://www.hadidnews.com/news/26519/سه-چرخه-الکتریکی-تويوتا

حدید نیوز
  http://www.hadidnews.com