کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مویدی خبر داد

راه‌اندازی دو مرکز ویژه زنان معتاد متجاهر در پایتخت

13 آذر 1395 ساعت 15:16

قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: به زودی دو مرکز با ظرفیت 400 نفر برای معتادان زن متجاهر در تهران با همکاری شهرداری راه اندازی می‌کنیم.


به گزارش حدیدنیوز به نقل از ایسنا، علی مویدی در حاشیه نخستین همایش ملی دیانت و گفتمان سازی اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر که در سالن اجلاس سران در حال برگزاری است با بیان اینکه طی دو تا سه سال گذشته اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر به عنوان یک راهبرد ارائه شده و امروز بخشی از اهداف آن در حال تحقق است اظهار کرد: تجربه نشان داده هر کشوری که توانسته از نهادهای اجتماعی بهره کافی ببرد در حوزه کاهش آسیب موفق‌تر بوده است.

وی افزود: امروز بستر و زمینه برای فعال شدن نهادهای اجتماعی در امر مبارزه به ویژه در پیشگیری توسط ستاد مبارزه با مواد مخدر طراحی و در حال عملیاتی شدن است. بیش از 2000 سازمان مردم نهاد در عرصه اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر فعالیت دارند و امروز دور هم جمع شدند تا زمینه همکاری، تعامل و چگونگی اجرایی شدن بخشی از برنامه‌ها را بررسی کنند.

قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر با بیان اینکه به عنوان یک حرکت جدید در اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر از تجارب خوب چند دهه گذشته بهره می‌گیریم گفت: حضور بیش از 2000 سازمان مردم نهاد در این فضا یک رویکرد جدید در مبارزه با مواد مخدر است و امیدواریم در آینده شاهد برکات آن باشیم. در واقع یکی از سیاست‌های هدفمند ستاد حمایت مادی و معنوی از سمن‌هاست.

مویدی در پاسخ به پرسشی درباره نتایج آخرین جلسه مقام معظم رهبری با مسئولان کشور در خصوص آسیب‌های اجتماعی گفت: در راستای منویات مقام معظم رهبری از سال گذشته یک عزم ملی و حساسیت در سطوح مختلف نظام و نهادهای اجتماعی ایجاد شده است.

مویدی ادامه داد: در آخرین نشست رهبری با مسئولان کشور رضایتمندی نسبی ایشان در امر پیگیری و هدفگذاری برنامه‌های مربوط به اعتیاد نشان می‌دهد گام اولیه به خوبی برداشته شده است و البته کافی نیست و مستلزم استمرار حرکت هستیم. این عزم ملی را به فال نیک می‌گیریم و مطمئن هستیم در سایه این عزم ملی آینده مبارکی برای جامعه اسلامی رقم می‌خورد.

وی همچنین درباره اولویت‌های نشست مسئولان با مقام معظم رهبری گفت: سهم هر سازمان و دستگاه به صورت برنامه‌ای تبیین شده و از ابتدای سال 95 در اختیار دستگاه‌ها قرار گرفت و ما اکنون در حوزه اقدام و عمل شاهد توفیقات خوب بخش اعظم دستگاه‌ها هستیم و توفیق وزارت رفاه نیز نسبت به قبل قابل توجه است.

قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر در پاسخ به پرسش ایسنا درباره راه اندازی مراکز ویژه زنان معتاد متجاهر در تهران اظهار کرد: به زودی دو مرکز با ظرفیت 400 نفر برای معتادان زن متجاهر در تهران را با همکاری شهرداری راه اندازی می‌کنیم. همچنین در این هفته تا هفته آینده شاهد جمع آوری قابل توجه معتادان مرد متجاهر در سطح شهر تهران خواهیم بود.

مویدی همچنین درباره اقدامامت انجام شده در پایتخت برای جمع آوری معتادان و کارتن خواب‌ها در تهران در روزهای سرد هفته گذشته گفت: در ایام اخیر شاهد شرایط جوی خاصی در تهران بودیم و حرکت خوبی صورت گرفت و بیش از 1500 نفر از افراد در خیابان‌ها توسط شهرداری جمع آوری شدند و خدمات مناسبی به آنها ارائه شد و لازم می‌دانیم از شهرداری برای این اقدام مناسب تشکر کنیم. ما از این اقدامات حمایت می‌کنیم.


کد مطلب: 34349

آدرس مطلب :
http://www.hadidnews.com/news/34349/راه-اندازی-دو-مرکز-ویژه-زنان-معتاد-متجاهر-پایتخت

حدید نیوز
  http://www.hadidnews.com