کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

به مناسبت روز میلاد حضرت معصومه(س)؛

شفاعت حضرت معصومه (س) از زبان امام صادق (ع)

3 مرداد 1396 ساعت 14:08

یک کارشناس علوم قرآنی با اشاره به وسعت و گستردگی شفاعت حضرت معصومه ( س)، از لزوم الگو قرار گرفتن دختر امام کاظم (ع) برای دختران جامعه سخن گفت.


به گزارش حدیدنیوز به نقل از خبرگزاری میزان حضرت معصومه (ع) محمد طاها مرادی کارشناس علوم قرآنی گفت: حضرت معصومه (س) که در طول مدت حیاتشان در خانواده‌ای معصوم و مسلط به مبانی و مفاهیم دینی پرورش پیدا و زندگی کرده‌اند، خصوصیت‌ها و ویژگی‌های ارزشمند بسیاری را در درون خود دارند که مومنان با شناخت ابعاد وجودی آن حضرت می‌توانند در راستای رسیدن به کمالات مطلوب هر چه جدی‌تر گام بردارند.
 
وی ادامه داد: یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های خواهر گرامی حضرت علی بن موسی الرضا (ع) این است که پدر و مادر ایشان به اندازه ‌ای تأثیر عمیق در ذهن و جسم این بانو برجای گذاشته بودند که چنین تاثیرگذاری غیر قابل انکار است از این جهت نمی‌توان فضیلت‌های این حضرت را فراموش کرد چرا که شرافت خانوادگی ایشان زبانزد است.
 
این کارشناس علوم قرآنی تصریح کرد: براساس آنچه در روایت‌ها آمده، مادر بزرگوار حضرت معصومه (س) و امام رضا (ع) به اندازه‌ای به معنویات توجه داشتند که همه ایشان را به نورانیت و پاکی می‌شناختند و به طور طبیعی چنین ویژگی‌هایی از مادر به فرزندان نیز منتقل می شود.
 
وی در ادامه صحبت‌های خود اظهار کرد: بالاترین جایگاه شفاعت کردن برای افراد مربوط به پیامبر اکرم (ص) است البته پس از ایشان دو تن از بانوان گرامی اسلام از جمله حضرت فاطمه زهرا (س) و حضرت معصومه (س) می‌توانند شفاعت‌های گسترده‌ای را برای علاقمندان به خاندان عصمت و طهارت رقم بزنند.
 
مرادی یادآور شد: درباره شفاعت گسترده دختر گرامی حضرت موسی بن جعفر الکاظم (ع) صحبت‌های بسیاری صورت گرفته و تمامی افراد بر این موضوع مهر تأیید می‌زنند.
 
وی خاطرنشان کرد: امام صادق (ع) درباره شفاعت حضرت معصومه (س) فرموده‌اند:" با شفاعت او همه شیعیان ما وارد بهشت می‌‌شوند. شایسته است در روز ولادت حضرت معصومه (س) که به نام روز دختران  نام‌گذاری شده، دختران جامعه که زنان و مادران فردا هستند بیش از پیش به الگوهای رفتاری این بانوی گرامی اسلام توجه کنند وایشان را به عنوان الگوی برتر مدنظر خود قرار دهند.


کد مطلب: 35988

آدرس مطلب :
http://www.hadidnews.com/news/35988/شفاعت-حضرت-معصومه-س-زبان-امام-صادق-ع

حدید نیوز
  http://www.hadidnews.com