کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

آبشار زیبا و خفته ایران

سايت خبری باشگاه خبرنگاران جوان , 8 آذر 1391 ساعت 8:54

اطراف آبشار پر است از درختان جنگلی که منظره زیبایی را به وجود می‌آورند. برای رسیدن به پای آبشار لازم است در درجه اول احتیاط کنید. چون باید از یک رودخانه کوچک اما پرآب عبور کرد.


به گزارش حدیدنیوز، آبشار بیشه را میتوان یکی از زیباترین آبشارهای ایران قلمداد کرد که در استان لرستان قرار دارد. پس از رسيدن به ايستگاه بيشه درختان سر به فلک کشیده چنار به شما خوشامد مي گويند که عمر این درختان نزدیک به ۸۰ سال است. 

همچنین در کنار ایستگاه باغ باصفایی هم وجود دارد که البته مربوط به راه‌آهن است. اما به ‌دلیل دارا بودن امکانات کمپینگ بیشتر مسافران در فصول گرم سال در آن چادر زده و شب را به صبح می‌ رسانند.

بعد از خوردن یک صبحانه لذتبخش در کمپ مجاور ایستگاه همه چیز برای حرکت به سمت آبشار مهیا است. فاصله آبشاربیشه تا خود روستا تنها ۵۰۰ متر است. برای رسیدن به آبشار باید کوچه‌های زیبای روستا را طی و از روی یک پل فلزی قدیمی نیز عبور کرد. وقتی به آبشار برسید تابلویی از رنگ، روبه ‌روی چشمانتان است که زیبایی خیره‌ کننده آن حتی اجازه پلک زدن هم به افراد نمی‌ دهد. 




در بالای ایستگاه راه‌ آهن بیشه، چشمه‌ های متعددی وجود دارد که تأمین ‌کننده اصلی آب آبشار هستند. مخازنی هم وجود دارد که قسمتی از آب وارد آنها می‌ شود تا آب مورد نیاز روستاییان را تأمین کند.

اطراف آبشار پر است از درختان جنگلی که منظره زیبایی را به وجود می‌آورند. برای رسیدن به پای آبشار لازم است در درجه اول احتیاط کنید. چون باید از یک رودخانه کوچک اما پرآب عبور کرد. پس از عبور از این رودخانه کوچک وارد مسیری جنگلی می‌شوید و بعد از حدود صد متر پیاده‌روی به پای آبشار می ‌رسید. اطراف آبشار بسیار لغزنده است.

در پائین آبشار رودخانه سزار قرار دارد. آب این رودخانه در نهایت وارد رود دز می ‌شود. سنگ‌های اطراف آبشار پوشیده از خزه و جلبک هستند.

اگر قصد استفاده از خودروی خود برای رسیدن به آبشاربیشه را دارید باید به سمت خرم ‌آباد حرکت کنید. ۸ کیلومتر مانده به این شهر، در مقابل پلیس راه جاده ‌ای است که به سمت سپید دشت می‌ رود. وارد این جاده که بشوید باید ۴۰ کیلومتری برانید تا به یک سه ‌راهی برسید. از سه ‌راهی ۲۵ کیلومتر به سمت چپ بروید.



این ۲۵ کیلومتر تماماً مسیری کوهستانی و پرپیچ و خم است. با طی این مسیر به ایستگاه بیشه می ‌رسید. در اینجا از هر کس که بپرسید مسیر آبشار را به شما نشان خواهد داد. اما دومین راه رسیدن به آبشاربیشه، استفاده از قطار است که البته آن را به شما بیشتر از خودروی شخصی پیشنهاد می ‌کنیم. کافی است برای رسیدن به آبشار زحمت خرید بلیت قطار تهران ـ اهواز را به خود بدهید. در طول مسیر به یاد داشته باشید که در ایستگاه دورود یا بیشه پیاده شوید.

اگر در ایستگاه بیشه پیاده بشوید، آبشار تنها چند کیلومتری با شما فاصله دارد. اگر قصد دارید از قطار سواری لذت بیشتری ببرید بهتر است در ایستگاه دورود پیاده شوید. فاصله ایستگاه دورود تا ایستگاه بیشه ۳۰ کیلومتر است. هر روز ساعت ۲ بعدازظهر قطاری محلی از دورود راهی اندیمشک می‌شود که از ایستگاه بیشه عبور می‌ کند. سوار شدن به این قطار خالی از لطف نیست. این قطار برعکس قطار‌های دیگر در طول مسیر خود هر جا که مسافر ببیند سوار می ‌کند.

یادتان باشد مهمترین مشکل آبشار عدم رعایت بهداشت و مسائل زیست محیطی از سوی گردشگران است. انبوه زباله مناظر زشتی را به وجود آورده است. رودخانه سزار در پائین آبشار محلی است که هر کس زباله خود را در آن خالی میکند.



مشکل دیگر نبود سرویسهای بهداشتی مناسب برای گردشگران است. باغ متعلق به راه آهن چند سرویس بهداشتی دارد. همچنین در ورودی روستا هم چند سرویس بهداشتی وجود دارد. این تعداد جوابگوی گردشگرانی که به منطقه می آیند نیست.

با توجه به استقبال گسترده گردشگران براي بازدید از آبشار بیشه، کمبود محل مناسب برای برپا کردن چادر از دیگر مشکلات پیش رو است. این منطقه علاوه بر آبشار دارای یک جاذبه گردشگری دیگر هم است. راه آهن محلی دورود به اندیمشک. خطی که در سال ۱۳۱۰ ساخت شده و در طول مسیر خود از مناطق بکر و دیدنی می گذرد.

پاییز پر از رنگ است و وقتی طبیعت زیبای لرستان را در این فصل تصور کنید، حتما دلتان می خواهد سری به این آبشار زیبا در پاییز بزنید.


کد مطلب: 10957

آدرس مطلب :
http://www.hadidnews.com/news/10957/آبشار-زیبا-خفته-ایران

حدید نیوز
  http://www.hadidnews.com