کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

عضو شورای شهر تهران خبر داد؛

احتمال صدور آرم طرح ترافیک برای موتورسیکلت ها

14 دی 1395 ساعت 18:27

عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران گفت: در کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر پیشنهاد شد موتورسیکلت ها نیز مشمول دریافت آرم طرح ترافیک شوند.


به گزارش حدیدنیوز، ابوالفضل قناعتی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه طرحی از سوی کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران مبنی بر دریافت آرم طرح ترافیک مطرح شده و شهرداری نیز با آن مخالفتی نداشته است، گفت: ریشه بسیاری از آلاینده های هوا در پایتخت و مشکلات ترافیک موتورسیکلت هایی هستند که بدون ضابطه در سطح شهر تردد می کنند. برخی از این موتورسیکلت ها شش برابر خودروهای معمولی تولید آلایندگی دارند و این در حالی است که هیچ محدودیتی برای ورود آنها به محدوده مرکزی شهر وجود ندارد.

قناعتی در پاسخ به این پرسش که مدیریت شهری چگونه قصد دارد تردد سه میلیون موتورسیکلت در شهر که تاکنون بدون هیچ ضابطه ای در معابر تردد می کردند را کنترل کند، گفت: سه میلیون موتورسیکلت شماره گذاری شده اما همه موتورسیکلت ها فعال نیستند و بر اساس تخمین های غیررسمی نزدیک به ۴۰۰ هزار موتورسیکلت در محدوده طرح ترافیک روزانه فعالیت می کنند بنابراین کنترل این تعداد موتورسیکلت دشوار نیست.

وی در پاسخ به پرسش دیگری در خصوص فراهم نبودن زیرساخت های لازم برای دریافت معاینه فنی از سوی موتورسیکلت ها از جمله نداشتن معاینه فنی گفت: قرار نیست تا زمان فراهم شدن زیرساخت ها این طرح اجرایی شود اما باید با وجود تمام مشکلات کار را آغاز کنیم و به تدریج مشکلات شناسایی و برطرف شود.

قناعتی اضافه کرد: این پیشنهاد از سوی کمیسیون عمران و حمل و نقل مطرح شد و معاون حمل و نقل ترافیک و معاون برنامه ریزی شهردار نیز از آن استقبال کردند و قرار بر آن شد زیرساخت های لازم فراهم شود اما باید این پیشنهاد در صحن علنی مطرح و نهایی شود.

به گفته قناعتی در صورت تصویب این طرح در صحن علنی دریافت مجوز ورود به طرح برای موتورسیکلت ها از سال ۹۶ آغاز می شود.


کد مطلب: 34663

آدرس مطلب :
http://www.hadidnews.com/news/34663/احتمال-صدور-آرم-طرح-ترافیک-موتورسیکلت

حدید نیوز
  http://www.hadidnews.com