کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

با حضور ۸۵ درصدی در مجمع فوق‌العاده

حق تقدم سهامداران مپنا تصویب شد

25 آبان 1392 ساعت 11:05

مجمع فوق‌العاده مپنا با افزایش سرمایه به میزان عرضه ۲۴ میلیون برگه سهم برای سهامداران محروم این شرکت در سال ۹۰ موافقت کرد.


به گزارش حدیدنیوز، مجمع فوق‌العاده مپنا با حضور ۸۵ درصد از سهامداران رأس ساعت ۰۸:۳۰ صبح در محل شرکت برگزار شد.



بنابراین گزارش، مپنا برای تصویب افزایش سرمایه به میزان ۲۴ میلیون برگه سهم به مجمع فوق‌العاده رفت و سهامداران عمده هم با این میزان افزایش سرمایه موافقت کردند.



پیش از این، امیر حمزه مالمیر در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، درباره سوال برخی سهامداران درباره دلایل عدم ارائه حق تقدم استفاده نشده مپنا پس از افزایش سرمایه در سال ۹۰، اظهار داشت: ابتدا قرار شد، سرمایه شرکت به نسبت حق تقدم استفاده نشده، کاهش یابد اما در رایزنی‌های بعدی قرار شد تا منافع حاصل از افزایش سرمایه صرف و سلب حق تقدم با موافقت سهامداران عمده به افرادی که استفاده نکرده بودند، تخصیص یابد، در غیر این صورت باید کل افزایش سرمایه منحل می‌شد که آثار و تبعات بسیاری به همراه داشت.



مالمیر درباره دلایل این اتفاق به خبرنگار فارس، گفت: افزایش سرمایه مپنا مصادف شد با گرفتن مجوزهای لازم از اداره ثبت و یکسری بروکراسی‌های اداری که این فرآیند منجر به گذشت ۵ سال از تاریخ تصویب تا ثبت شد و با تمدید زمان نیز موافقت نشد.



وی با بیان اینکه سهامداران نباید حق تقدم را به اختیار شرکت محول می‌کردند، گفت: سهامداران در مهلت قانونی حق تقدم را نه واگذار کرده و نه مبالغ آن را واریز کرده بودند.



مالمیر گفت: بنابراین به دنبال راهکارهایی بودیم که به جمع‌بندی برسیم و مقرر شد تا یک میزان افزایش سرمایه به تعداد ۲۴ میلیون سهم برای مپنا صادر شود تا افرادی که متضرر شده‌اند از این طریق ضرر آنها جبران شود.



وی افزود: مپنا گزارش‌های توجیهی خود را تاکنون ارائه کرده و مراحل مجوز افزایش سرمایه مجدد آن در مراحل اداری قرار داشت.


کد مطلب: 27391

آدرس مطلب :
http://www.hadidnews.com/news/27391/حق-تقدم-سهامداران-مپنا-تصویب

حدید نیوز
  http://www.hadidnews.com